Δεν αποκλείεται παράλληλα το ΤΑΙΠΕΔ να δώσει μικρή παράταση ως τα μέσα Νοεμβρίου της ημερομηνίας για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών από τις Vitol και Glencore.
Το ενδεχόμενο να προχωρήσει ακόμη και σε νομοθετική ρύθμιση στην περίπτωση που η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επιμείνει στην θέση της ότι ο επενδυτής που θα εξαγοράσει το 50,1% των ΕΛΠΕ θα πρέπει να υποβάλει παράλληλα δημόσια προσφορά, εξετάζει σοβαρά η κυβέρνηση.
Τα «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από τους θεσμούς για την υλοποίηση της ιδιωτικοποίησης δεν αφήνουν περιθώρια χαλάρωσης και καθυστερήσεων, οπότε η προοπτική μιας νομοθετικής ρύθμισης θα αποτελούσε - σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους - την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση του προβλήματος.
Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν το προσεχές διάστημα και σε συνάρτηση με τις εξελίξεις που θα υπάρξουν επί του συγκεκριμένου ζητήματος.
Εν τω μεταξύ το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του προτίθεται να προβεί σε παράταση της ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τους υποψηφίους επενδυτές (Vitol και Glencore) από τα τέλη Οκτωβρίου για τα μέσα Νοεμβρίου.
Σε κάθε περίπτωση η ακριβής ημερομηνία θα κριθεί ουσιαστικά από το πότε θα ξεκαθαρίσει το οποίο σχετικά με την διαφοροποίηση της θέσης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σε σχέση με τις γνωματεύσεις των νομικών γραφείων που απευθύνθηκαν οι μέτοχοι των ΕΛΠΕ για το κατά πόσο ο επενδυτής που θα προκύψει από τον διαγωνισμό υποχρεούται σε δημόσια προσφορά ή όχι.
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν ότι ο νόμος για τις εισαγμένες στο Χρηματιστήριο δημόσιες υπηρεσίες είναι απόλυτα σαφής και τονίζουν ότι πρόκειται για μια ξεκάθαρη ιδιωτικοποίηση για την οποία δεν απαιτείται η διαδικασία της δημόσιας πρότασης.
Στάση αναμονής από το ΥΠΕΝ
Στελέχη του υπουργείου Ενέργειας αναφέρουν στο World Energy News πως βρίσκονται σε αναμονή της επίσημης απόφασης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ώστε το ΥΠΕΝ να πράξει στη συνέχεια ότι χρειάζεται για να διασφαλισθεί η πώληση του 50,1% όπως έχει σχεδιασθεί και συμφωνηθεί με τους θεσμούς.
Η θέση αυτή του υπουργείου, επιβεβαιώνει εμμέσως την πρόθεση της κυβέρνησης για κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια που ενδεχομένως προκύψουν από την επίσημη απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στις εξαιρέσεις από την υποχρέωση υποβολής δημόσιας προσφοράς αναφέρεται ρητά και η περίπτωση κατά την οποία «εφαρμόζεται διαδικασία αποκρατικοποίησης της υπό εξαγοράς εταιρίας».
Σε κάθε περίπτωση βούληση του υπουργείου Ενέργειας είναι να διευκολύνει την πώληση των ΕΛΠΕ καθώς έχει μπροστά του και δυσκολότερες περιπτώσεις, όπως η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ που έχει μπει ήδη σε τροχιά καθυστέρησης, όπως και η αποεπένδυση της ΔΕΗ στο λιγνίτη που δεν ευνοείται από τη συνολικότερη συγκυρία στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρισμού μετά και την ανοδική τάση των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων (CO2).
Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού να παραπέμψει την συμφωνία ΔΕΠΑ- Shell για την εξαγορά του 49% της ΕΠΑ Αττικής στο δεύτερο στάδιο της εις βάθους διερεύνηση, μπορεί να μεταθέσει την έγκρισή της για το Νοέμβριο εάν η Επιτροπή εξαντλήσει τα χρονικά περιθώρια των 45 ημερών που προβλέπει η νομοθεσία.
Σε μια τέτοια εξέλιξη το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να αναθεωρήσει τον αρχικό και δεσμευτικό σχεδιασμό του για εκκίνηση της διαδικασίας πώλησης του 50,1% των μετοχών του εμπορικού κομματιού που θα προκύψει από τη διάσπαση της εταιρίας σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών.
Τα «σφιχτά» χρονοδιαγράμματα που έχουν τεθεί από τους θεσμούς για την υλοποίηση της ιδιωτικοποίησης δεν αφήνουν περιθώρια χαλάρωσης και καθυστερήσεων, οπότε η προοπτική μιας νομοθετικής ρύθμισης θα αποτελούσε - σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους - την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση του προβλήματος.
Οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν το προσεχές διάστημα και σε συνάρτηση με τις εξελίξεις που θα υπάρξουν επί του συγκεκριμένου ζητήματος.
Εν τω μεταξύ το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του προτίθεται να προβεί σε παράταση της ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών από τους υποψηφίους επενδυτές (Vitol και Glencore) από τα τέλη Οκτωβρίου για τα μέσα Νοεμβρίου.
Σε κάθε περίπτωση η ακριβής ημερομηνία θα κριθεί ουσιαστικά από το πότε θα ξεκαθαρίσει το οποίο σχετικά με την διαφοροποίηση της θέσης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σε σχέση με τις γνωματεύσεις των νομικών γραφείων που απευθύνθηκαν οι μέτοχοι των ΕΛΠΕ για το κατά πόσο ο επενδυτής που θα προκύψει από τον διαγωνισμό υποχρεούται σε δημόσια προσφορά ή όχι.
Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμούν ότι ο νόμος για τις εισαγμένες στο Χρηματιστήριο δημόσιες υπηρεσίες είναι απόλυτα σαφής και τονίζουν ότι πρόκειται για μια ξεκάθαρη ιδιωτικοποίηση για την οποία δεν απαιτείται η διαδικασία της δημόσιας πρότασης.
Στάση αναμονής από το ΥΠΕΝ
Στελέχη του υπουργείου Ενέργειας αναφέρουν στο World Energy News πως βρίσκονται σε αναμονή της επίσημης απόφασης της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς, ώστε το ΥΠΕΝ να πράξει στη συνέχεια ότι χρειάζεται για να διασφαλισθεί η πώληση του 50,1% όπως έχει σχεδιασθεί και συμφωνηθεί με τους θεσμούς.
Η θέση αυτή του υπουργείου, επιβεβαιώνει εμμέσως την πρόθεση της κυβέρνησης για κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης προκειμένου να ξεπεραστούν τα εμπόδια που ενδεχομένως προκύψουν από την επίσημη απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το ισχύον θεσμικό πλαίσιο στις εξαιρέσεις από την υποχρέωση υποβολής δημόσιας προσφοράς αναφέρεται ρητά και η περίπτωση κατά την οποία «εφαρμόζεται διαδικασία αποκρατικοποίησης της υπό εξαγοράς εταιρίας».
Σε κάθε περίπτωση βούληση του υπουργείου Ενέργειας είναι να διευκολύνει την πώληση των ΕΛΠΕ καθώς έχει μπροστά του και δυσκολότερες περιπτώσεις, όπως η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ που έχει μπει ήδη σε τροχιά καθυστέρησης, όπως και η αποεπένδυση της ΔΕΗ στο λιγνίτη που δεν ευνοείται από τη συνολικότερη συγκυρία στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρισμού μετά και την ανοδική τάση των δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων (CO2).
Η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού να παραπέμψει την συμφωνία ΔΕΠΑ- Shell για την εξαγορά του 49% της ΕΠΑ Αττικής στο δεύτερο στάδιο της εις βάθους διερεύνηση, μπορεί να μεταθέσει την έγκρισή της για το Νοέμβριο εάν η Επιτροπή εξαντλήσει τα χρονικά περιθώρια των 45 ημερών που προβλέπει η νομοθεσία.
Σε μια τέτοια εξέλιξη το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να αναθεωρήσει τον αρχικό και δεσμευτικό σχεδιασμό του για εκκίνηση της διαδικασίας πώλησης του 50,1% των μετοχών του εμπορικού κομματιού που θα προκύψει από τη διάσπαση της εταιρίας σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών.