«Παράθυρο» για την άνθιση του λαθρεμπορίου καυσίμων χαρακτηρίζει η αγορά πετρελαιοειδών τη νέα διάταξη που, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται από το υπουργείο Οικονομικών και η οποία εφόσον υιοθετηθεί θα προβλέπει τη χρήση πλωτών εφοδιαστικών σκαφών (μπάριζες) ως φορολογικές αποθήκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αγορά καυσίμων έχει αναστατωθεί από το ενδεχόμενο προώθησης νομοθετικής ρύθμισης που θα επιτρέψει στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα να χρησιμοποιούνται ως φορολογικές αποθήκες καυσίμων, δηλαδή να φορτώνουν στο μέγιστο της χωρητικότητας τους και να παραμένουν αγκυροβολημένα στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων όπου δραστηριοποιούνται - κυρίως στον Πειραιά - χωρίς να υπάρχουν αντίστοιχες παραγγελίες πώλησης προς εξυπηρέτηση.
Όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο είναι σαφές ότι θα δυσχερανθεί σε μεγάλο βαθμό η δυνατότητα των αρμόδιων αρχών να ελέγχουν τη διάθεση του ναυτιλιακού καυσίμου, αυξάνοντας τον κίνδυνο λαθρεμπορίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση των πλωτών εφοδιαστικών μέσων ως ειδικών φορολογικών αποθηκών καυσίμων είχε επιτραπεί κατά το παρελθόν, όμως η σχετική νομοθεσία τροποποιήθηκε πολύ γρήγορα με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και Οικονομίας το 2002, ακριβώς για να εμποδίσει τις πρακτικές λαθρεμπορίου.
Κύκλοι της αγοράς αναρωτιούνται τι έχει αλλάξει έκτοτε και ποια σκοπιμότητα ή ανάγκη θα εξυπηρετήσει η παροχή της δυνατότητας χρήσης πλωτών εφοδιαστικών ως φορολογικών αποθηκών.
Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν ότι η μη αυστηρή και άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας εισροών - εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα, σε συνδυασμό με τη λειτουργία τους ως φορολογικών αποθηκών, θα συμβάλλει στην άνθιση του λαθρεμπορίου, για την οποία οι υψηλές τιμές των καυσίμων της εγχώριας αγοράς (λόγω του υψηλού ΕΦΚ και ΦΠΑ 24%) δίνουν προφανές κίνητρο.
Κίνδυνος περιβαλλοντικών ατυχημάτων
Παράλληλα υπενθυμίζεται ότι μόλις προ 13 μηνών σημειώθηκε η περιβαλλοντική καταστροφή του Σαρωνικού με τη βύθιση του εφοδιαστικού Αγία Ζώνη, από το οποίο υπήρξε σημαντική διαρροή ναυτιλιακού καυσίμου.
Στο ενδεχόμενο που θα επιτραπεί στα πλωτά μέσα να λειτουργήσουν ως φορολογικές αποθήκες, αναπόφευκτα θα αγκυροβολούν, στο Σαρωνικό ή/και άλλες περιοχές της χώρας, αναμένοντας τις παραγγελίες προς διάθεση του προϊόντος.
Με δεδομένο ότι η πλειονότητα των πλωτών μέσων είναι μεγάλης ηλικίας, ο κίνδυνος μιας νέας περιβαλλοντικής καταστροφής είναι ορατός.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, η χρήση των πλωτών μέσων ως φορολογικών αποθηκών καταρχήν θα συμβάλει στην άνθιση του λαθρεμπορίου και δεύτερον αυξάνει τον κίνδυνο μια νέας περιβαλλοντικής καταστροφής από την ανεξέλεγκτη αποθήκευση καυσίμων.
Επιπλέον, εκτιμάται ότι η νομοθέτηση εκ νέου της λειτουργίας των εφοδιαστικών μέσων ως φορολογικών αποθηκών δεν θα συμβάλλει ούτε στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων ναυτιλιακών καυσίμων ούτε στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις ναυτιλιακές εταιρίες.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, η αγορά καυσίμων έχει αναστατωθεί από το ενδεχόμενο προώθησης νομοθετικής ρύθμισης που θα επιτρέψει στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα να χρησιμοποιούνται ως φορολογικές αποθήκες καυσίμων, δηλαδή να φορτώνουν στο μέγιστο της χωρητικότητας τους και να παραμένουν αγκυροβολημένα στην ευρύτερη περιοχή των λιμένων όπου δραστηριοποιούνται - κυρίως στον Πειραιά - χωρίς να υπάρχουν αντίστοιχες παραγγελίες πώλησης προς εξυπηρέτηση.
Όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, εφόσον συμβεί κάτι τέτοιο είναι σαφές ότι θα δυσχερανθεί σε μεγάλο βαθμό η δυνατότητα των αρμόδιων αρχών να ελέγχουν τη διάθεση του ναυτιλιακού καυσίμου, αυξάνοντας τον κίνδυνο λαθρεμπορίας.
Πρέπει να σημειωθεί ότι η χρήση των πλωτών εφοδιαστικών μέσων ως ειδικών φορολογικών αποθηκών καυσίμων είχε επιτραπεί κατά το παρελθόν, όμως η σχετική νομοθεσία τροποποιήθηκε πολύ γρήγορα με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών και Οικονομίας το 2002, ακριβώς για να εμποδίσει τις πρακτικές λαθρεμπορίου.
Κύκλοι της αγοράς αναρωτιούνται τι έχει αλλάξει έκτοτε και ποια σκοπιμότητα ή ανάγκη θα εξυπηρετήσει η παροχή της δυνατότητας χρήσης πλωτών εφοδιαστικών ως φορολογικών αποθηκών.
Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν ότι η μη αυστηρή και άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας εισροών - εκροών στα πλωτά εφοδιαστικά μέσα, σε συνδυασμό με τη λειτουργία τους ως φορολογικών αποθηκών, θα συμβάλλει στην άνθιση του λαθρεμπορίου, για την οποία οι υψηλές τιμές των καυσίμων της εγχώριας αγοράς (λόγω του υψηλού ΕΦΚ και ΦΠΑ 24%) δίνουν προφανές κίνητρο.
Κίνδυνος περιβαλλοντικών ατυχημάτων
Παράλληλα υπενθυμίζεται ότι μόλις προ 13 μηνών σημειώθηκε η περιβαλλοντική καταστροφή του Σαρωνικού με τη βύθιση του εφοδιαστικού Αγία Ζώνη, από το οποίο υπήρξε σημαντική διαρροή ναυτιλιακού καυσίμου.
Στο ενδεχόμενο που θα επιτραπεί στα πλωτά μέσα να λειτουργήσουν ως φορολογικές αποθήκες, αναπόφευκτα θα αγκυροβολούν, στο Σαρωνικό ή/και άλλες περιοχές της χώρας, αναμένοντας τις παραγγελίες προς διάθεση του προϊόντος.
Με δεδομένο ότι η πλειονότητα των πλωτών μέσων είναι μεγάλης ηλικίας, ο κίνδυνος μιας νέας περιβαλλοντικής καταστροφής είναι ορατός.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, η χρήση των πλωτών μέσων ως φορολογικών αποθηκών καταρχήν θα συμβάλει στην άνθιση του λαθρεμπορίου και δεύτερον αυξάνει τον κίνδυνο μια νέας περιβαλλοντικής καταστροφής από την ανεξέλεγκτη αποθήκευση καυσίμων.
Επιπλέον, εκτιμάται ότι η νομοθέτηση εκ νέου της λειτουργίας των εφοδιαστικών μέσων ως φορολογικών αποθηκών δεν θα συμβάλλει ούτε στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων ναυτιλιακών καυσίμων ούτε στην βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις ναυτιλιακές εταιρίες.
www.worldenergynews.gr