Τρίτη 23 Οκτωβρίου 2018

Οι ενεργειακοί κολοσσοί «αγκαλιάζουν» την ηλεκτροκίνηση

Κινητικότητα παρατηρείται τους τελευταίους μήνες στους διεθνείς ενεργειακούς ομίλους οι οποίοι στρέφονται σε επενδύσεις που σχετίζονται με τις εναλλακτικές μορφές ενέργειας.


Πετρελαϊκές επιχειρήσεις στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση αποδεικνύοντας ότι το διεθνές επιχειρηματικό «δαιμόνιο» διακρίνει ευκαιρίες στον ορίζοντα και βλέπει προοπτικές σε μια αγορά η οποία είχε παραμείνει για πολλά χρόνια στάσιμη.
Η γαλλική Total αποτελεί αντιπροσωπευτικό παράδειγμα εταιρείας η οποία επεκτείνει τη δραστηριότητά της από το πετρέλαιο  και το φυσικό αέριο στον τομέα της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων προχωρώντας στην εξαγορά της γαλλικής εταιρείας G2mobility. Η Total απέκτησε την πλήρη ιδιοκτησία της G2mobility αφού έκανε πρώτα συμφωνία με την συγκεκριμένη εταιρεία και τους άλλους μετόχους όπως είναι η γαλλική εθνική επενδυτική τράπεζα Bpifrance και η εταιρεία τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού Nexans
Από το 2009, η G2mobility έχει αναπτύξει σχεδόν 10.000 έξυπνους σταθμούς φόρτισης κυρίως για τις δημοτικές αρχές και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Διαχειρίζεται το δίκτυο μέσω μιας πλατφόρμας που μπορεί να ελέγχει εξ αποστάσεως τα σημεία φόρτισης και να προσφέρει υπηρεσίες, ιδιαίτερα συστήματα έξυπνης διαχείρισης ενέργειας.

Ο Pierre Clasquin, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της G2mobility, δήλωσε αναφορικά με την εξαγορά ότι «με τη συμμετοχή του Total, η G2mobility μπορεί να συνεχίσει με ενθουσιασμό την ανάπτυξή της και να συνεχίσει να συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση». 
Φυσικά, το παράδειγμα της Total δεν είναι η μοναδική απόδειξη ότι η ενεργειακή μετάβαση συντελείται με θαρραλέα επιχειρηματικά βήματα. 
Πριν από λίγους μήνες, η BP εξαγόρασε τη μεγαλύτερη εταιρία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στη Βρετανία, την Chargemaster και η επένδυση κόστισε 130 εκατομμύρια λίρες ενώ η Shell αγόρασε την ολλανδική NewMotion.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι τέτοιου είδους συναλλαγές μπορεί μεν να αποδεικνύουν ότι η ηλεκτροκίνηση αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, ωστόσο εντείνουν τον κίνδυνο δημιουργίας μονοπωλίων και στον κλάδο αυτό.