Οι επιστημονικές και τεχνολογικές λύσεις που μπορούν να καταστήσουν το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ένα βιωσιμότερο καύσιμο για τη ναυτιλία, προς όφελος του περιβάλλοντος, είναι αρκετές.
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία (Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative – MAMII) ύστερα από έρευνες δύο τουλάχιστον χρόνων. Παράλληλα η έκθεση ζητεί ένα ρυθμιστικό καθεστώς για την εξάλειψη της αβεβαιότητας και την παροχή επιχειρηματικά κρίσιμων κινήτρων, για την ανάπτυξη και υιοθέτηση της τεχνολογίας μείωσης του μεθανίου σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Η έκθεση για LNG στη ναυτιλία
Η έκθεση, η πρώτη της MAMII, περιγράφει λεπτομερώς τα δύο πρώτα χρόνια των δραστηριοτήτων της ομάδας, συμπεριλαμβανομένων των επιτυχημένων δοκιμών διαφόρων τεχνολογιών για τη μείωση της διαφυγής μεθανίου στην ατμόσφαιρα.
Ο Πάνος Μήτρου, πρόεδρος της MAMII, δήλωσε ότι «το εύρος και οι δυνατότητες αυτών των τεχνολογιών έχουν ξεπεράσει τις προσδοκίες μας. Είναι σαφές ότι με τεκμηριωμένη και έγκαιρη λήψη αποφάσεων έχουμε τα εργαλεία για τη μείωση του μεθανίου. Ωστόσο, χωρίς μια καθολικά αποδεκτή μέθοδο πιστοποίησης ή ένα κανονιστικό πλαίσιο που να παρέχει κρίσιμα κίνητρα για τις επιχειρήσεις, η πρόοδος και η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών θα αντιμετωπίσει σημαντικές καθυστερήσεις».
Δοκιμές
Η έκθεση της MAMII καταγράφει οδηγίες μέτρησης και δοκιμές και προσαρμόζει τις πιο υποσχόμενες λύσεις για την ανίχνευση και τη μείωση των εκπομπών μεθανίου. Παράλληλα τονίζει την ανάγκη συνεργασίας του κλάδου για την τυποποιημένη μέτρηση και παρακολούθηση των εκπομπών μεθανίου για μεγαλύτερη διαφάνεια της πραγματικής διαφυγής μεθανίου από τον κινητήρα.
Εως και το 40% των νέων πλοίων θα μπορούσε να λειτουργεί με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), το οποίο μπορεί να τύχει ευρείας χρήσης ως καύσιμο χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, καθώς διατίθεται σε επάρκεια σε όλο τον κόσμο και μπορεί να βοηθήσει ώστε η ναυτιλιακή βιομηχανία προσπαθεί να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τονίζει η έκθεση.
Μεθάνιο
Για να επιτευχθεί το πλήρες όφελος από το LNG όσον αφορά τα αέρια θερμοκηπίου, πρέπει να ελαχιστοποιηθεί η διαφυγή μεθανίου στην ατμόσφαιρα. Το μεθάνιο, ως αέριο του θερμοκηπίου (GHG), είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση της θερμοκρασίας του κλίματος μετά το CO2, σημειώνει η MAMII .
Η συμμαχία
Υπό την καθοδήγηση της SafetyTech Accelerator από το 2022, η MAMII ιδρύθηκε με τη συμμετοχή ναυτιλιακών εταιρειών όπως η Capital Gas, η Maran Gas Maritime, η MSC, η TMS Cardiff, η εταιρεία κρουαζιέρας Carnival Corp, η ενεργειακή εταιρεία TotalEnergies και ο βρετανικός νηογνώμονας Lloyds Register και αποσκοπεί στη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του LNG με τη μείωση της διαφυγής μεθανίου σχεδόν στο μηδέν.
(Αναδημοσίευση από την Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ)