Η αδύναμη κινεζική ζήτηση αλλάζει τα δεδομένα στο πετρέλαιο.
Η πιο αργή από την αναμενόμενη επαναλειτουργία διυλιστηρίων λόγω εποχιακής συντήρησης, ηπιότερες αγορές από ορισμένους βασικούς αγοραστές πετρελαίου τον Ιούλιο και μια πιθανή πτώση των μηνιαίων όγκων εισαγωγών υποδηλώνουν ότι υπάρχει έλλειψη ζήτημης στον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού στον κόσμο, αντισταθμίζοντας την άνοδο της ζήτησης σε άλλες περιοχές, σημειώνει το Bloomberg.
Οι παγκόσμιες τιμές του αργού έχουν αυξηθεί περισσότερο από 12% φέτος, καθώς ο Οργανισμός Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών (ΟΠΕΚ) και οι σύμμαχοί του περιόρισαν την προσφορά για να στηρίξουν την αγορά και οι traders στοιχημάτισαν ότι η νομισματική πολιτική των ΗΠΑ θα χαλαρώσει. Οι συνθήκες στην Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει ένα στα έξι βαρέλια της παγκόσμιας κατανάλωσης πετρελαίου, παραμένουν ένα σημείο ανησυχίας.
Τα κρατικά διυλιστήρια αναμένεται να αυξήσουν τον ημερήσιο όγκο επεξεργασίας κατά μόλις 1,3% αυτόν τον μήνα σε σύγκριση με τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρακολουθεί η Mysteel OilChem βάσει έρευνας 58 διυλιστηρίων που συνδέονται με την PetroChina Co. και τη Sinopec. Ο ίδιος αριθμός πέρυσι ανερχόταν στο 3%.
Η ανάκαμψη της Κίνας έχει απογοητεύσει φέτος, με την πρόοδο να επιβαρύνεται από την επίμονη κρίση των ακινήτων και την πτώση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης που έχει αμβλύνει τη ζήτηση για ντίζελ. Καθώς οι αποδόσεις περιορίστηκαν, οι παραγωγοί μείωσαν τους ρυθμούς λειτουργίας τους, ενώ το τέταρτο τρίμηνο θα ακολουθήσει περαιτέρω προγραμματισμένη συντήρηση σε πετρελαιοπαραγωγές εγκαταστάσεις.
Ενώ οι εισαγωγές αργού σε εθνικό επίπεδο από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο συμβαδίζουν με τον όγκο που παρατηρήθηκε την ίδια περίοδο του 2023, υπάρχουν ενδείξεις μια μεγαλύτερη ανάκαμψη μπορεί να διαρκέσει περισσότερο. Οι προμήθειες αργού της Σαουδικής Αραβίας μειώθηκαν κατά 4 εκατ. βαρέλια μηνιαίως τον Ιούλιο, ενώ η διαπραγμάτευση ήταν πιο αργή από ό,τι συνήθως για το ρωσικό αργό τύπου ESPO, σύμφωνα με traders που επικαλείται το Bloomberg.
Η τάση αυτή έχει επισημανθεί από παρατηρητές όπως η Citigroup Inc., η οποία έχει λιγότερο αισιόδοξη άποψη για τις προοπτικές της αγοράς από τους ανταγωνιστές της, όπως η Goldman Sachs Group Inc. και η Standard Chartered Plc. Οι εισαγωγές εκτιμώνται στα 9,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως τον Ιούλιο, μειωμένες κατά 1,1 εκατ. βαρέλια ημερησίως σε μηνιαία βάση και κατά 800.000 βαρέλια ημερησίως σε ετήσια βάση, ανέφεραν αναλυτές της Citi.
(Οικονομικός ταχυδρόμος)