Την επιφυλακτικότητα της διοίκησης της Helleniq Energy αναφορικά με το αν θα καταστεί εφικτό να επαναλειτουργήσει μετά από 13 χρόνια ο πετρελαιαγωγός της ΟΚΤΑ μέχρι τα τέλη του έτους επιβεβαιώνουν πληροφορίες του energypress από τα Σκόπια.
Υπενθυμίζεται ότι ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου της Helleniq Energy κ. Α. Σιάμισιης αναφέρθηκε πρόσφατα στις εξελίξεις αναφορικά με την υλοποίηση του πετρελαιαγωγού Θεσσαλονίκη-Σκόπια, εκφράζοντας την εκτίμηση-προσδοκία να λειτουργήσει ο αγωγός μέχρι τα τέλη του έτους. Όπως εξήγησε, το σύνολο των αδειοδοτικών εκκρεμοτήτων για να λειτουργήσει ο αγωγός ολοκληρώθηκε πρόσφατα και το επόμενο βήμα είναι να ξεκαθαριστούν οι τελωνειακές διαδικασίες. Πάντως, όπως επεσήμανε, ο κ. Σιάμισιης, η διοίκηση της Helleniq Energy παραμένει επιφυλακτική, δεδομένης της κωλυσιεργίας που σημειώνεται στο σύνολο της διαδικασίας και των όσων έχουν προηγηθεί για να φτάσει σήμερα η υλοποίηση του έργου σε αυτό το στάδιο.
Όπως φαίνεται, καλώς κάνει η διοίκηση της Helleniq Energy να παραμένει επιφυλακτική, καθώς πληροφορίες του energypress από τη γειτονική χώρα κάνουν λόγο για αρκετές εκκρεμότητες τις οποίες εντοπίζουν οι αρμόδιες αρχές της Β. Μακεδονίας, παρά το “πράσινο φως” που έλαβε από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή ενέργειας.
Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες κάνουν λόγο για εκκρεμότητες σε ό,τι αφορά άδειες από φορείς που σχετίζονται με τις μεταφορές και το περιβάλλον, αλλά και από το υπουργείο Εσωτερικών.
Δεδομένου ότι δεν έχει καταγραφεί ακόμα κάποια σχετική τοποθέτηση από τη νέα κυβέρνηση της Β. Μακεδονίας, αξίζει, επίσης, να επισημανθεί ότι, όπως αναφέρει η οικονομική ιστοσελίδα FAKTOR, η τελευταία ενημέρωση αναφορικά με το έργο προς τα ΜΜΕ της γειτονικής χώρας από το υπουργείο Οικονομικών σημείωνε ότι είναι απαραίτητη η παροχή «Τεχνικών προϋποθέσεων για τη μεταφορά πετρελαιοειδών μέσω του αγωγού· Τεχνικές προϋποθέσεις για τη συντήρηση και την ασφαλή λειτουργία της σειράς προϊόντων. Μέτρα και διαδικασίες σε περίπτωση ατυχήματος. Μέθοδος, προϋποθέσεις και διαδικασία για την πρόσβαση τρίτων στον αγωγό προϊόντος. Λειτουργικές απαιτήσεις και τάξη ακρίβειας των συσκευών μέτρησης και η μέθοδος μέτρησης των μεταφερόμενων ποσοτήτων πετρελαιοειδών μέσω του αγωγού και άλλες τεχνικές συνθήκες που είναι απαραίτητες για την ασφαλή και αξιόπιστη μεταφορά πετρελαιοειδών μέσω του αγωγού».
Τέλος, οι πηγές του energypress αναφέρουν ότι το υπουργείο Οικονομικών της Β. Μακεδονίας έχει ήδη λάβει από τη Vardax (εταιρεία του Ομίλου Helleniq Energy και ιδιοκτήτρια του πετρελαιαγωγού) και εξετάζει σχέδιο κανονισμών λειτουργίας του αγωγού, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να εγκριθεί ο τιμοκατάλογος για τη μεταφορά πετρελαϊκών προϊόντων μέσω του πετρελαιαγωγού της ΟΚΤΑ.
Ισχύει, πάντως, ότι τους τελευταίους μήνες καταγράφεται αυξημένη κινητικότητα από την πλευρά της γειτονικής χώρας προκειμένου να διευθετηθούν εκκρεμότητες που είχαν ταλαιπωρήσει το έργο, κάτι που ίσως καταδεικνύει ότι διαμορφώνονται καλές προϋποθέσεις για να αντιμετωπιστούν έγκαιρα τα όποια εναπομείναντα εμπόδια.