Νομοσχέδιο για τον διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δύο εταιρίες, προκειμένου εν συνεχεία να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας όπως έχει συμφωνηθεί με τους Θεσμούς, προετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με στόχο η ρύθμιση να κατατεθεί στη Βουλή στις αρχές Οκτωβρίου.
Παράλληλα σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες στην υπόθεση ELFE για την οποία έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις, παρενέβη και η Τράπεζα της Ελλάδος σε σύμπραξη με την Αρχή για το Ξέπλυμα Χρήματος.
Η Τράπεζα της Ελλάδος εξετάζει τις ροές του χρήματος μέσω παρένθετων και συνδεδεμένων εταιρειών με την εταιρεία λιπασμάτων ELFE, σε Ελλάδα και Κύπρο.
Η Τράπεζα της Ελλάδος εξετάζει τις ροές του χρήματος μέσω παρένθετων και συνδεδεμένων εταιρειών με την εταιρεία λιπασμάτων ELFE, σε Ελλάδα και Κύπρο.
Όπως είναι γνωστό, προ διμήνου η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών άσκησε ποινική δίωξη κατά του Λαυρέντη Λαυρεντιάδη στη βάση μήνυσης που είχε καταθέσει η διοίκηση της ΔΕΠΑ σε βάρος του επιχειρηματία και άλλων 11 προσώπων για την υπόθεση της ELFE.
Η μήνυση της ΔΕΠΑ είχε κατατεθεί στο γραφείο της Εισαγγελέως Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη στα τέλη Δεκεμβρίου 2017 από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ Δημήτρη Τζώρτζη και τον πρόεδρο Βελισσάριο Δότση, οι οποίοι κατηγορούν τον Λαυρεντιάδη, ιδιοκτήτη της ELFE, για «απάτη μαμούθ» και συνειδητή προσπάθεια να επαυξήσει με διάφορες μεθοδεύσεις τη περιουσιακή ζημία της ΔΕΠΑ.
Η μήνυση της ΔΕΠΑ είχε κατατεθεί στο γραφείο της Εισαγγελέως Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη στα τέλη Δεκεμβρίου 2017 από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΠΑ Δημήτρη Τζώρτζη και τον πρόεδρο Βελισσάριο Δότση, οι οποίοι κατηγορούν τον Λαυρεντιάδη, ιδιοκτήτη της ELFE, για «απάτη μαμούθ» και συνειδητή προσπάθεια να επαυξήσει με διάφορες μεθοδεύσεις τη περιουσιακή ζημία της ΔΕΠΑ.
Πρέπει να σημειωθεί τέλος ότι η υπόθεση της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας ενδέχεται να επηρεαστεί και από την υπόθεση των οφειλών της ELFE προς την κρατική εταιρία φυσικού αερίου οι οποίες ανέρχονται σε περίπου 120 εκατ. ευρώ.
Το χρονοδιάγραμμα επίλυσης των εκκρεμοτήτων
Το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί και συζητήθηκε εκ νέου στις τελευταίες συναντήσεις με τους εκπροσώπους των δανειστών, προβλέπει ότι εντός του Νοεμβρίου θα πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, ενώ σε ότι αφορά τη ΔΕΠΑ Υποδομών η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει δηλώσει ότι το δημόσιο θα διατηρήσει την πλειοψηφία και σε δεύτερο στάδιο μπορεί να εκχωρήσει μειοψηφικό ποσοστό.
Πάντως τα ζητήματα που παραμένουν ανοικτά είναι πολλά, αρχής γεννωμένης από την υπόθεση της εξαγοράς του ποσοστού που κατέχει η Shell στην ΕΠΑ Αττικής.
Η σχετική συμφωνία βρίσκεται στο στάδιο της διερεύνησης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η διαδικασία με βάση το νόμο προβλέπεται ότι θα διαρκέσει 45 ημέρες.
Επίσης ανοιχτό είναι το ζήτημα του πλήρους διαχωρισμού του ΔΕΣΦΑ από τη ΔΕΠΑ, αλλά και η απομείωση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ εν όψει της ολοκλήρωσης της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στην κοινοπραξία υπό την ιταλική Snam.
Πέραν αυτών, σημαντικό ζήτημα προς διευθέτηση είναι επίσης οι συμβάσεις της ΔΕΠΑ με τους προμηθευτές της (Gazprom, Sonatrach και Botas), οι οποίες θα πρέπει να μεταβιβαστούν στη νέα εταιρία.
Ήδη έχουν ζητηθεί οι κατάλληλες εξασφαλίσεις από τους προμηθευτές και σύμφωνα με πληροφορίες γίνονται σχετικές συζητήσεις.
Παράλληλα πρέπει να επιτευχθεί ο πλήρης και σαφής διαχωρισμός των περιουσιακών στοιχείων και των δραστηριοτήτων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών, ώστε να μην υπάρξουν επικαλύψεις και αμφισβητήσεις στο μέλλον και βέβαια να ρυθμιστούν τα θέματα προσωπικού.
Πάντως τα ζητήματα που παραμένουν ανοικτά είναι πολλά, αρχής γεννωμένης από την υπόθεση της εξαγοράς του ποσοστού που κατέχει η Shell στην ΕΠΑ Αττικής.
Η σχετική συμφωνία βρίσκεται στο στάδιο της διερεύνησης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η διαδικασία με βάση το νόμο προβλέπεται ότι θα διαρκέσει 45 ημέρες.
Επίσης ανοιχτό είναι το ζήτημα του πλήρους διαχωρισμού του ΔΕΣΦΑ από τη ΔΕΠΑ, αλλά και η απομείωση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ εν όψει της ολοκλήρωσης της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στην κοινοπραξία υπό την ιταλική Snam.
Πέραν αυτών, σημαντικό ζήτημα προς διευθέτηση είναι επίσης οι συμβάσεις της ΔΕΠΑ με τους προμηθευτές της (Gazprom, Sonatrach και Botas), οι οποίες θα πρέπει να μεταβιβαστούν στη νέα εταιρία.
Ήδη έχουν ζητηθεί οι κατάλληλες εξασφαλίσεις από τους προμηθευτές και σύμφωνα με πληροφορίες γίνονται σχετικές συζητήσεις.
Παράλληλα πρέπει να επιτευχθεί ο πλήρης και σαφής διαχωρισμός των περιουσιακών στοιχείων και των δραστηριοτήτων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών, ώστε να μην υπάρξουν επικαλύψεις και αμφισβητήσεις στο μέλλον και βέβαια να ρυθμιστούν τα θέματα προσωπικού.
Εθελούσια και αναδιάταξη του προσωπικού
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διοίκηση της εταιρίας ετοιμάζει πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και ένα σχέδιο αναδιάταξης του προσωπικού.
Σύμφωνα με την Έκθεση Διαχείρισης Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΠΑ, στις 31/12/2017 η εταιρία απασχολούσε 42 άτομα προσωπικό με σύμβαση αορίστου χρόνου συν 7 δικηγόρους με σύμβαση έμμισθης εντολής.
Ωστόσο εκτιμά ότι ξεπερνούν τα 100 άτομα που ως εργολάβοι, υπεργολάβοι και με άλλες σχέσεις εργασίες απασχολούνται έμμεσα στην εταιρία.
Αντικείμενο διερεύνησης είναι και οι συμμετοχές της ΔΕΠΑ σε έργα, όπως ο ελληνοϊταλικός αγωγός, (IGI), ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός (IGB) και ο πλωτός τερματικός σταθμός υγροποιημένου αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη κτλ, οι οποίες όπως φαίνεται θα ενταχθούν στη ΔΕΠΑ Υποδομών.
Σύμφωνα με την Έκθεση Διαχείρισης Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΠΑ, στις 31/12/2017 η εταιρία απασχολούσε 42 άτομα προσωπικό με σύμβαση αορίστου χρόνου συν 7 δικηγόρους με σύμβαση έμμισθης εντολής.
Ωστόσο εκτιμά ότι ξεπερνούν τα 100 άτομα που ως εργολάβοι, υπεργολάβοι και με άλλες σχέσεις εργασίες απασχολούνται έμμεσα στην εταιρία.
Αντικείμενο διερεύνησης είναι και οι συμμετοχές της ΔΕΠΑ σε έργα, όπως ο ελληνοϊταλικός αγωγός, (IGI), ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός (IGB) και ο πλωτός τερματικός σταθμός υγροποιημένου αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη κτλ, οι οποίες όπως φαίνεται θα ενταχθούν στη ΔΕΠΑ Υποδομών.