Tο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προωθεί νομοσχέδιο που προβλέπει το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δύο εταιρίες, με στόχο να προχωρήσει, στη συνέχεια, την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας, όπως έχει συμφωνηθεί με τους Θεσμούς.
Η ρύθμιση αναμένεται να έχει κατατεθεί στην Βουλή στις αρχές Οκτωβρίου. Το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί και συζητήθηκε εκ νέου στις τελευταίες συναντήσεις με τους εκπροσώπους των δανειστών, προβλέπει ότι, εντός του Νοεμβρίου θα πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Η ρύθμιση αναμένεται να έχει κατατεθεί στην Βουλή στις αρχές Οκτωβρίου. Το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί και συζητήθηκε εκ νέου στις τελευταίες συναντήσεις με τους εκπροσώπους των δανειστών, προβλέπει ότι, εντός του Νοεμβρίου θα πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία για την πώληση της ΔΕΠΑ Εμπορίας.
Σε ότι αφορά στη ΔΕΠΑ Υποδομών, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχει διατυπώσει τη θέση ότι το ελληνικό δημόσιο θα διατηρήσει την πλειοψηφία των μετοχών και σε δεύτερο στάδιο, να εκχωρήσει, ενδεχομένως, μειοψηφικό ποσοστό.
Στις 5 Ιουνίου ο υπουργός Γ. Σταθάκης είχε αποκαλύψει, μιλώντας στην ΕΡΤ το σχέδιο για το διαχωρισμό της ΔΕΠΑ σε δύο κομμάτια, τη ΔΕΠΑ Υποδομές και το εμπορικό τμήμα στο οποίο το Δημόσιο θα διατηρήσει το 15%.
Στο κομμάτι των υποδομών θα υπάγονται, όπως είχε διευκρινήσει, όλα τα δίκτυα της χώρας, δηλαδή, η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και η υπόλοιπη Ελλάδα, καθώς και τα διεθνή projects, δηλαδή οι μεγάλες επενδύσεις στους αγωγούς. Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΠΑ ανήκει κατά 65% στο Δημόσιο και κατά 35% στα ΕΛΠΕ.
Παραμένουν, όμως, προς επίλυση μιας σειρά θεμάτων, αρχής γεννομένης από την υπόθεση της εξαγοράς του ποσοστού που κατέχει η Shell στην ΕΠΑ Αττικής. Η συμφωνία διερευνάται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η διαδικασία, με βάση το νόμο, προβλέπεται ότι θα διαρκέσει τουλάχιστον 45 ημέρες.
Ανοιχτό παραμένει, επίσης, το ζήτημα του πλήρους διαχωρισμού του ΔΕΣΦΑ από τη ΔΕΠΑ, αλλά και η απομείωση του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΠΑ, εν όψει της ολοκλήρωσης της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στην κοινοπραξία με επικεφαλής την ιταλική Snam. Θα πρέπει να διευθετηθεί, ακόμη, το θέμα των συμβάσεων της ΔΕΠΑ με τους προμηθευτές της, δηλαδή τις Gazprom, Sonatrach και Botas, που θα χρειαστεί να μεταβιβαστούν στη νέα εταιρική οντότητα.
Εκ παραλλήλου με όλα τούτα, πρέπει να επιτευχθεί ο πλήρης και σαφής διαχωρισμός των περιουσιακών στοιχείων και των δραστηριοτήτων μεταξύ της ΔΕΠΑ Εμπορίας και της ΔΕΠΑ Υποδομών, ώστε να μην υπάρξουν, μελλοντικά, επικαλύψεις και αμφισβητήσεις και ασφαλώς, να ρυθμιστούν τα θέματα που αφορούν στο προσωπικό των δύο εταιρειών. Σύμφωνα με την πληροφόρηση που προκύπτει, η διοίκηση της εταιρείας προετοιμάζει πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου και σχέδιο αναδιάταξης του προσωπικού.