Η ενδελεχής έρευνα κρίθηκε απαραίτητη, καθώς το συγκεκριμένο deal αλλάζει τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου.
Διαψεύσθηκαν τελικά οι προσδοκίες της ΔΕΠΑ για άμεση ετυμηγορία της Επιτροπής Ανταγωνισμού σχετικά με τη συμφωνία της ΔΕΠΑ και τη Shell, για την αγοραπωλησία του 49% των μετοχών και του μάνατζμεντ της ΕΠΑ και ΕΔΑ Αττικής.
Έτσι, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Επιτροπή αποφάσισε χθες (17/9) την παραπομπή της υπόθεσης στη λεγόμενη δεύτερη φάση, αυτή της πλήρους διερεύνησης, μεταθέτοντας επομένως την ετυμηγορία της λίγες εβδομάδες αργότερα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η απόφαση της παραπομπής αναμένεται να κοινοποιηθεί σήμερα, ενώ σε αυτήν αναφέρεται (όπως γίνεται σε όλες τις ανάλογες περιπτώσεις) ότι σκοπός είναι να μελετηθούν διάφορες πτυχές της συμφωνίας.
Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση της Επιτροπής είναι να εξετάσει τη συμφωνία ακόμη πιο εκτενώς, χωρίς αυτό να σημαίνει πως πρόκειται να την μπλοκάρει.
Μάλιστα, στόχος είναι να μην εξαντληθεί η προθεσμία των 45 ημερών, που προβλέπεται εκ του νόμου για την εισαγωγή της υπόθεσης στην Επιτροπή.
Έτσι, η ολοκλήρωση αυτού του δεύτερου σταδίου ελέγχου αναμένεται να γίνει αρκετά νωρίτερα.
Ένας σημαντικός λόγος για την παραπομπή σε πιο ενδελεχή έρευνα είναι πως το συγκεκριμένο deal «μεταφράζεται» σε μία μεγάλη εξαγορά που αλλάζει τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου.
Αντιδράσεις ανταγωνιστών
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως η αγοραπωλησία έχει προκαλέσει αντιδράσεις άλλων «παικτών» της αγοράς, με τη Motor Oil να έχει υποβάλει σχετικό υπόμνημα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας πως με αυτό τον τρόπο η ΔΕΠΑ θα ενισχύσει τη θέση της στη λιανική αγορά, τη στιγμή που αποτελεί δεσπόζοντα προμηθευτή στη χονδρεμπορική, με συνέπεια να δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Όπως και να ‘χει, η χρονική μετάθεση της απόφασης «μεταφράζεται» και σε χρονική μετάθεση των διαδικασιών για την υλοποίηση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, με τη διάσπαση της εταιρείας σε δύο τμήματα, η «ΔΕΠΑ Εμπορίας» και τη «ΔΕΠΑ Υποδομών».
Το σχέδιο προβλέπει στη «ΔΕΠΑ Εμπορίας» να μεταβιβασθούν όλες οι εμπορικές δραστηριότητες της ΔΕΠΑ (επομένως και το 100% της ΕΠΑ Αττικής) και να πωληθεί σε ιδιώτη το 50,1% της συμμετοχής του Δημοσίου.
Στη «ΔΕΠΑ Υποδομών» θα «περάσει» η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας (51%), το 100% της ΕΔΑ Αττικής, η ΔΕΔΑ Λοιπής Ελλάδας και τα μεγάλα έργα, ώστε στη συνέχεια το Δημόσιο να εκχωρήσει το 14% των μετοχών που θα κατέχει.
www.worldenergynews.gr
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η απόφαση της παραπομπής αναμένεται να κοινοποιηθεί σήμερα, ενώ σε αυτήν αναφέρεται (όπως γίνεται σε όλες τις ανάλογες περιπτώσεις) ότι σκοπός είναι να μελετηθούν διάφορες πτυχές της συμφωνίας.
Σε κάθε περίπτωση, πρόθεση της Επιτροπής είναι να εξετάσει τη συμφωνία ακόμη πιο εκτενώς, χωρίς αυτό να σημαίνει πως πρόκειται να την μπλοκάρει.
Μάλιστα, στόχος είναι να μην εξαντληθεί η προθεσμία των 45 ημερών, που προβλέπεται εκ του νόμου για την εισαγωγή της υπόθεσης στην Επιτροπή.
Έτσι, η ολοκλήρωση αυτού του δεύτερου σταδίου ελέγχου αναμένεται να γίνει αρκετά νωρίτερα.
Ένας σημαντικός λόγος για την παραπομπή σε πιο ενδελεχή έρευνα είναι πως το συγκεκριμένο deal «μεταφράζεται» σε μία μεγάλη εξαγορά που αλλάζει τα δεδομένα στην εγχώρια αγορά φυσικού αερίου.
Αντιδράσεις ανταγωνιστών
Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως η αγοραπωλησία έχει προκαλέσει αντιδράσεις άλλων «παικτών» της αγοράς, με τη Motor Oil να έχει υποβάλει σχετικό υπόμνημα στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας πως με αυτό τον τρόπο η ΔΕΠΑ θα ενισχύσει τη θέση της στη λιανική αγορά, τη στιγμή που αποτελεί δεσπόζοντα προμηθευτή στη χονδρεμπορική, με συνέπεια να δημιουργούνται συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού.
Όπως και να ‘χει, η χρονική μετάθεση της απόφασης «μεταφράζεται» και σε χρονική μετάθεση των διαδικασιών για την υλοποίηση του σχεδίου ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ, με τη διάσπαση της εταιρείας σε δύο τμήματα, η «ΔΕΠΑ Εμπορίας» και τη «ΔΕΠΑ Υποδομών».
Το σχέδιο προβλέπει στη «ΔΕΠΑ Εμπορίας» να μεταβιβασθούν όλες οι εμπορικές δραστηριότητες της ΔΕΠΑ (επομένως και το 100% της ΕΠΑ Αττικής) και να πωληθεί σε ιδιώτη το 50,1% της συμμετοχής του Δημοσίου.
Στη «ΔΕΠΑ Υποδομών» θα «περάσει» η ΕΔΑ Θεσσαλονίκης – Θεσσαλίας (51%), το 100% της ΕΔΑ Αττικής, η ΔΕΔΑ Λοιπής Ελλάδας και τα μεγάλα έργα, ώστε στη συνέχεια το Δημόσιο να εκχωρήσει το 14% των μετοχών που θα κατέχει.
www.worldenergynews.gr