Η Wood Company δίνει στόχο 8,12 ευρώ με σύσταση hold, εκτιμώντας ότι δεν παρουσιάζει πρόοδο η διαδικασία ιδιωτικοποίησης σε σχέση με τις δικές της προσδοκίες.
Από την άλλη πλευρά,ο Όμιλος παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως οι υψηλές εξαγωγές, οι προοπτικές ανάκμαμψης της εγχώριας αγοράς και η ωφέλεια από την προσαρμογή της ναυτιλίας στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα το 2020.
Προβλέπει ότι η σχέση χρέους προς EBITDA (debt/EBITDA) θα βελτιωθεί το 2019 και θα πέσει χαμηλότερα από 1,6 μέχρι το 2020.
Στα παρόντα επίπεδα διαπραγματεύεται 10,3x για τα κέρδη του 2019 και 5,7 EV/EBITDA
Αναλυτικά οι εκτιμήσεις της Wood
Ιδιωτικοποίηση: Οι φήμες περί μη ρεαλιστικών όρων και προϋποθέσεων που τίθενται για την πώληση, αφθονούν. Μεγάλος είναι ο κίνδυνος της αποτυχίας.
Ελληνική ανάκαμψη: Η ελληνική αγορά καυσίμων είναι έτοιμη για την ανάκαμψη, η οποία οδηγείται από το καύσιμο αεριωθουμένων, του οποίου η ζήτηση έχει αυξηθεί κατά 18% τους πρώτους μήνες του 2018. Αναμένουμε να δούμε αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο ντίζελ το 2019.
Περιθώρια: Αναμένεται μείωση των περιθωρίων αναφοράς το 2019, ως αποτέλεσμα των υψηλών τιμών του πετρελαίου και των αδύναμων αναδυόμενων αγορών. Αδύναμη θα πρέπει να είναι και η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου καθώς και οι προσθήκες δυναμικότητας από το 2018. Σύμφωνα με την εκτίμηση, τα περιθώρια θα είναι 9 δολ. ανά βαρέλι το 2019 έναντι 10 δολ. το 2018
Αυξανόμενες εξαγωγές: Η εταιρεία έχει επιταχύνει την παραγωγή την τελευταία τριετία και οι εξαγωγές είναι περισσότερες από το 50% του όγκου πωλήσεων.,
Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας: Η εταιρεία θα ευνοηθεί από τα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας το 2020. Και αυτό γιατί έχει χαμηλότερο ποσοστό υπολειμμάτων στα προιόντα της (residual products) από τις υπόλοιπες εταιρείες
Ιράν: Η εταιρεία δεν επεξεργάζεται πλέον το ιρακινό αργό πετρέλαιο καθώς το έχει αντικαταστήσει με αυτό της Σαουδικής Αραβίας, της Ρωσίας και του Καζακστάν. Επίσης, τακτοποιημένες είναι όλες οι εκκρεμότητες για την αποπληρωμή του ιρακινού πετρελαίου.
Εξαγωγές: Η εταιρεία εξάγει ποσοστό μεγαλύτερο του 50% όγκου παραγωγής της, δίνοντά της τη δυνατότητα να αξιοποιήσει οικονομιες κλίμακος και να έχει πάρει θέση για να αξιοποιήσει την εγχώρια ανάκαμψη.
Κόστος χρηματοδότησης: Τα ΕΛΠΕ αναχρηματοδοτούν το χρέος τους καθώς το ρίσκο για επενδυτική διάθεση έχει αυξηθεί. Η διοίκηση αναφέρει ότι το κόστος χρηματοδότησης έχει μειωθεί κατά 20% τους τελευταίους 18 μήνες.
Μερίσματα: Αν και τα δάνειά της ήταν υψηλά, τα ΕΛΠΕ δίνουν αξιόπιστο μέρισμα. Θα δώσει μερισματική απόδοση το 2018 καθώς το management έχει υποσχεθεί νέα μερισματική πολιτική στο τέλος του 2018.
Προβλέπονται κύκλος Εργασιών 9,53 δισ για το 2018, EBITDA 765 εκατ. καθαρά κέρδη 359 εκατ. και μέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή. Τα κέρδη θα σημειώσουν κάμψη για το 2019 και θα κινηθούν αναοδικά το 2020.
Από την άλλη πλευρά,ο Όμιλος παρουσιάζει σημαντικά πλεονεκτήματα όπως οι υψηλές εξαγωγές, οι προοπτικές ανάκμαμψης της εγχώριας αγοράς και η ωφέλεια από την προσαρμογή της ναυτιλίας στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα το 2020.
Προβλέπει ότι η σχέση χρέους προς EBITDA (debt/EBITDA) θα βελτιωθεί το 2019 και θα πέσει χαμηλότερα από 1,6 μέχρι το 2020.
Στα παρόντα επίπεδα διαπραγματεύεται 10,3x για τα κέρδη του 2019 και 5,7 EV/EBITDA
Αναλυτικά οι εκτιμήσεις της Wood
Ιδιωτικοποίηση: Οι φήμες περί μη ρεαλιστικών όρων και προϋποθέσεων που τίθενται για την πώληση, αφθονούν. Μεγάλος είναι ο κίνδυνος της αποτυχίας.
Ελληνική ανάκαμψη: Η ελληνική αγορά καυσίμων είναι έτοιμη για την ανάκαμψη, η οποία οδηγείται από το καύσιμο αεριωθουμένων, του οποίου η ζήτηση έχει αυξηθεί κατά 18% τους πρώτους μήνες του 2018. Αναμένουμε να δούμε αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο ντίζελ το 2019.
Περιθώρια: Αναμένεται μείωση των περιθωρίων αναφοράς το 2019, ως αποτέλεσμα των υψηλών τιμών του πετρελαίου και των αδύναμων αναδυόμενων αγορών. Αδύναμη θα πρέπει να είναι και η αύξηση της ζήτησης πετρελαίου καθώς και οι προσθήκες δυναμικότητας από το 2018. Σύμφωνα με την εκτίμηση, τα περιθώρια θα είναι 9 δολ. ανά βαρέλι το 2019 έναντι 10 δολ. το 2018
Αυξανόμενες εξαγωγές: Η εταιρεία έχει επιταχύνει την παραγωγή την τελευταία τριετία και οι εξαγωγές είναι περισσότερες από το 50% του όγκου πωλήσεων.,
Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας: Η εταιρεία θα ευνοηθεί από τα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας το 2020. Και αυτό γιατί έχει χαμηλότερο ποσοστό υπολειμμάτων στα προιόντα της (residual products) από τις υπόλοιπες εταιρείες
Ιράν: Η εταιρεία δεν επεξεργάζεται πλέον το ιρακινό αργό πετρέλαιο καθώς το έχει αντικαταστήσει με αυτό της Σαουδικής Αραβίας, της Ρωσίας και του Καζακστάν. Επίσης, τακτοποιημένες είναι όλες οι εκκρεμότητες για την αποπληρωμή του ιρακινού πετρελαίου.
Εξαγωγές: Η εταιρεία εξάγει ποσοστό μεγαλύτερο του 50% όγκου παραγωγής της, δίνοντά της τη δυνατότητα να αξιοποιήσει οικονομιες κλίμακος και να έχει πάρει θέση για να αξιοποιήσει την εγχώρια ανάκαμψη.
Κόστος χρηματοδότησης: Τα ΕΛΠΕ αναχρηματοδοτούν το χρέος τους καθώς το ρίσκο για επενδυτική διάθεση έχει αυξηθεί. Η διοίκηση αναφέρει ότι το κόστος χρηματοδότησης έχει μειωθεί κατά 20% τους τελευταίους 18 μήνες.
Μερίσματα: Αν και τα δάνειά της ήταν υψηλά, τα ΕΛΠΕ δίνουν αξιόπιστο μέρισμα. Θα δώσει μερισματική απόδοση το 2018 καθώς το management έχει υποσχεθεί νέα μερισματική πολιτική στο τέλος του 2018.
Προβλέπονται κύκλος Εργασιών 9,53 δισ για το 2018, EBITDA 765 εκατ. καθαρά κέρδη 359 εκατ. και μέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή. Τα κέρδη θα σημειώσουν κάμψη για το 2019 και θα κινηθούν αναοδικά το 2020.