Το πετρέλαιο εσωτερικής καύσης υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO) και τα υπολείμματα παραγωγής ραφιναρίσματος πετρελαίου, θα συνεχίσουν να ρέουν από τα διυλιστήρια σε όλο τον κόσμο, ακόμη και μετά την έναρξη νέων κανόνων το 2020 περιορίζοντας τη χρήση τους στην παγκόσμια ναυτιλία, σύμφωνα με έρευνα του Reuters.
Συγκεκριμένα 60% από τα 33 διυλιστήρια ,που συμμετείχαν στην έρευνα του Reuters, θα εξακολουθήσουν να παράγουν το HSFO το 2020 αν και η προσφορά θα περιορισθεί καθώς το 70% των εν λόγω εργοστασίων διύλισης σκοπεύουν να μειώσουν την παραγωγή τους.
Από το 2020, τα πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν ναυτιλιακά καύσιμα, τα οποία κατά κύριο λόγο αποτελούνται από υπολειμματικό μαζούτ, με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5% σύμφωνα με τους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Σήμερα, ο παγκόσμιος στόλος, ο οποίος περιλαμβάνει πετρελαιοφόρα και δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών καθώς και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χρησιμοποιεί μέχρι 3,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα του HSFO με μέγιστο όριο 3,5% θείου.
Τα διυλιστήρια θα έχουν ελάχιστα κίνητρα για να παράγουν το HSFO μετά τους κανονισμούς, αν και η ζήτηση θα παραμείνει καθώς ένας μικρός αλλά αυξανόμενος αριθμός σκαφών είναι εφοδιασμένοι με απορροφητήρες καπνού που αφαιρούν το θείο από τους καπνούς καυσαερίων και οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής θα συνεχίσουν να καταναλώνουν τα καύσιμα.
"Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση HSFO για πλοία αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το 2020, η ζήτηση πετρελαίου για ηλεκτροπαραγωγή και οι γενικοί χρήστες θα παραμείνουν", δήλωσε στο Reuters το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιαπωνίας Idemitsu Kosan.
"Στο μέλλον, η ζήτηση για πλοία εξοπλισμένα με μονάδες καθαρισμού αναμένεται να ανακάμψει, οπότε αναμένουμε να συνεχιστεί η παραγωγή του HSFO".
Επενδύσεις
Σε ερώτηση πώς σκοπεύουν να μειώσουν την παραγωγή του HSFO, πάνω από τα μισά από τα διυλιστήρια δήλωσαν ότι θα αναβαθμίσουν τα εργοστάσιά τους για να επεξεργαστούν περαιτέρω το μαζούτ τους προκειμένου να παράγουν προϊόντα υψηλότερης αξίας όπως η βενζίνη και το ντίζελ.
Τα δύο τρίτα των 16 εργοστασίων που απάντησαν σε ερώτηση σχετικά με το ποσό των επενδύσεων που σχεδιάζουν να αντλήσουν στα εργοστάσιά τους για να παράγουν πετρέλαιο εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια.
Πέντε από αυτούς επενδύουν μεταξύ 500 εκατομμυρίων δολαρίων και άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε τέτοια έργα.
Το πολωνικό διυλιστήριο LOTOS θα δαπανήσει περισσότερα από 600 εκατομμύρια δολάρια για να μετατρέψει τα βαρέα υπολείμματα στα μεσαία αποστάγματα και τον οπτάνθρακα μέχρι το τέλος του 2019, ενώ το Κουβέιτ σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 6,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το καύσιμο ή τα καύσιμα υπολειμμάτων είναι το υπόλοιπο προϊόν από το αργό πετρέλαιο που μεταποιείται μέσω μονάδων απόσταξης ακαθάρτων σε διυλιστήριο. Για να εξαχθεί περισσότερη αξία από τα υπολείμματα, επεξεργάζεται περαιτέρω σε μονάδες δευτερογενούς ραφιναρίσματος.
Ωστόσο, οι δευτερογενείς μονάδες είναι δαπανηρές και χρειάζονται χρόνια για να οικοδομηθούν, ενώ τα έργα επέκτασης σε ορισμένες χώρες πρέπει να υπερβούν σκληρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
"Θα χρειαστούμε την έγκριση της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος εάν θέλουμε να επεκτείνουμε το coker και αυτό είναι δύσκολο στην Ταϊβάν τώρα", δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Formosa Petrochemical Corp KY Lin.
Η Formosa έχει προσαρμόσει τη μονάδα καύσης της, η οποία χρησιμοποιεί θερμότητα και πίεση για να διασπάσει το καύσιμο των υπολειμμάτων σε άλλα προϊόντα, για να λειτουργήσει με 95% από το 90 % για να μειώσει την παραγωγή HSFO.
Συγκεκριμένα 60% από τα 33 διυλιστήρια ,που συμμετείχαν στην έρευνα του Reuters, θα εξακολουθήσουν να παράγουν το HSFO το 2020 αν και η προσφορά θα περιορισθεί καθώς το 70% των εν λόγω εργοστασίων διύλισης σκοπεύουν να μειώσουν την παραγωγή τους.
Από το 2020, τα πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν ναυτιλιακά καύσιμα, τα οποία κατά κύριο λόγο αποτελούνται από υπολειμματικό μαζούτ, με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5% σύμφωνα με τους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Σήμερα, ο παγκόσμιος στόλος, ο οποίος περιλαμβάνει πετρελαιοφόρα και δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών καθώς και πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χρησιμοποιεί μέχρι 3,3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα του HSFO με μέγιστο όριο 3,5% θείου.
Τα διυλιστήρια θα έχουν ελάχιστα κίνητρα για να παράγουν το HSFO μετά τους κανονισμούς, αν και η ζήτηση θα παραμείνει καθώς ένας μικρός αλλά αυξανόμενος αριθμός σκαφών είναι εφοδιασμένοι με απορροφητήρες καπνού που αφαιρούν το θείο από τους καπνούς καυσαερίων και οι σταθμοί ηλεκτροπαραγωγής θα συνεχίσουν να καταναλώνουν τα καύσιμα.
"Παρά το γεγονός ότι η ζήτηση HSFO για πλοία αναμένεται να μειωθεί σημαντικά το 2020, η ζήτηση πετρελαίου για ηλεκτροπαραγωγή και οι γενικοί χρήστες θα παραμείνουν", δήλωσε στο Reuters το δεύτερο μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιαπωνίας Idemitsu Kosan.
"Στο μέλλον, η ζήτηση για πλοία εξοπλισμένα με μονάδες καθαρισμού αναμένεται να ανακάμψει, οπότε αναμένουμε να συνεχιστεί η παραγωγή του HSFO".
Επενδύσεις
Σε ερώτηση πώς σκοπεύουν να μειώσουν την παραγωγή του HSFO, πάνω από τα μισά από τα διυλιστήρια δήλωσαν ότι θα αναβαθμίσουν τα εργοστάσιά τους για να επεξεργαστούν περαιτέρω το μαζούτ τους προκειμένου να παράγουν προϊόντα υψηλότερης αξίας όπως η βενζίνη και το ντίζελ.
Τα δύο τρίτα των 16 εργοστασίων που απάντησαν σε ερώτηση σχετικά με το ποσό των επενδύσεων που σχεδιάζουν να αντλήσουν στα εργοστάσιά τους για να παράγουν πετρέλαιο εξαιρετικά χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια.
Πέντε από αυτούς επενδύουν μεταξύ 500 εκατομμυρίων δολαρίων και άνω του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων σε τέτοια έργα.
Το πολωνικό διυλιστήριο LOTOS θα δαπανήσει περισσότερα από 600 εκατομμύρια δολάρια για να μετατρέψει τα βαρέα υπολείμματα στα μεσαία αποστάγματα και τον οπτάνθρακα μέχρι το τέλος του 2019, ενώ το Κουβέιτ σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 6,25 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το καύσιμο ή τα καύσιμα υπολειμμάτων είναι το υπόλοιπο προϊόν από το αργό πετρέλαιο που μεταποιείται μέσω μονάδων απόσταξης ακαθάρτων σε διυλιστήριο. Για να εξαχθεί περισσότερη αξία από τα υπολείμματα, επεξεργάζεται περαιτέρω σε μονάδες δευτερογενούς ραφιναρίσματος.
Ωστόσο, οι δευτερογενείς μονάδες είναι δαπανηρές και χρειάζονται χρόνια για να οικοδομηθούν, ενώ τα έργα επέκτασης σε ορισμένες χώρες πρέπει να υπερβούν σκληρούς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
"Θα χρειαστούμε την έγκριση της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος εάν θέλουμε να επεκτείνουμε το coker και αυτό είναι δύσκολο στην Ταϊβάν τώρα", δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας Formosa Petrochemical Corp KY Lin.
Η Formosa έχει προσαρμόσει τη μονάδα καύσης της, η οποία χρησιμοποιεί θερμότητα και πίεση για να διασπάσει το καύσιμο των υπολειμμάτων σε άλλα προϊόντα, για να λειτουργήσει με 95% από το 90 % για να μειώσει την παραγωγή HSFO.