Τις προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς υδρογόνου στη χώρα ανέδειξε από το 3ο Hydrogen & Green Gases Forum, ο Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Motor Oil.
Ο κ. Χατζηφώτης επεσήμανε πως, μετά από μια περίοδο έντονου ενθουσιασμού σε επίπεδο ΕΕ για το υδρογόνο, πλέον βρισκόμαστε “σε μια φάση ενός ελέγχου εφικτότητας -ένα reality check. Να δούμε δηλαδή ποια από όλα αυτά τα έργα των πολλών δισ. και πολλών μεγαβάτ, πραγματικά έχουν οικονομική βιωσιμότητα και καταναλωτές για να υλοποιηθούν”.
Όπως σημείωσε στη συνέχεια, μέσα σε αυτό το περιβάλλον η Motor Oil “έχει ένα συγκεκριμένο σχέδιο και το υδρογόνο αποτελεί κομμάτι ενός πολύ μεγάλου επενδυτικού πλάνου ενεργειακής μετάβασης. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε ήδη αρχίσει να παραδίδουμε έργο”. Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηφώτης αναφέρθηκε στη θέση σε λειτουργία του πρώτου υδρογονάδικου, ενώ άλλα έργα όπως η μονάδα ηλεκτρόλυσης πρόκειται να ολοκληρωθούν εντός του 2026.
“Σιγά σιγά τα κομμάτια ενώνονται για να ξεκινήσει αυτή η αλυσίδα αξίας υδρογόνου στη χώρα και βέβαια αυτό είναι η αρχή, όχι το τέλος. Θα είναι ένας μεγάλος δρόμος”, τόνισε στη συνέχεια.
Αναφορικά με τα ρυθμιστικά ζητήματα που εκκρεμούν, σημείωσε πως θα πρέπει πρώτα να ψηφιστεί το σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ και στη συνέχεια “θα είμαστε σε θέση να πούμε ποια θέματα πρέπει ακόμα να ρυθμιστούν”.
Σύμφωνα ωστόσο με τον ίδιο, σε ευρωπαϊκό επίπεδο τίθενται πολλά προαπαιτούμενα και ιδίως λαμβάνοντας υπόψη ότι αφορούν αγορές που δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. “Είναι σαν να βάζεις ένα παιδί το οποίο δεν έχει ακόμα μπουσουλήσει, να υπερπηδάει εμπόδια”, σχολίασε χαρακτηριστικά. Θα πρέπει σε κάποιες περιοχές της ΕΕ, που διαφέρουν από την Κεντρική Ευρώπη να δοθούν κίνητρα -εκτός από οικονομικά- και νομοθετικά, για να ξεκινήσει η αγορά.