Στην νομοθέτηση του πλαισίου για τον προσδιορισμό του Διαχειριστή του δικτύου μεταφοράς υδρογόνου αναμένεται να προχωρήσει το ΥΠΕΝ τον Σεπτέμβριο με αρμόδιες πηγές να αναφέρουν ότι οι σχετικές διατάξεις είναι έτοιμες με την όλη διαδικασία να μην απαιτεί πλέον ιδιαίτερη προπαρασκευή.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές στο energypress, οι εν λόγω διατάξεις θα «ξεκλειδώσουν» την διαδικασία προκειμένου να οριστεί ο Διαχειριστής του Δικτύου Υδρογόνου, ιδιότητα την οποία διεκδικεί δεδηλωμένα ο ΔΕΣΦΑ.
Χρειάζεται να σημειωθεί ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία, μεταφορά της οποίας θα γίνει για το σχετικό κομμάτι όπως έγινε ήδη κατά μέρος για βιομεθάνιο και υδρογόνο, δεν προβλέπει «μονοπωλιακές» καταστάσεις παρά όποιος επιθυμεί δύναται να υποβάλει αίτηση για να πιστοποιηθεί Διαχειριστής του δικτύου υδρογόνου. Από την πλευρά του ο ΔΕΣΦΑ, όπως προαναφέρθηκε, έχει εκδηλώσει την επιθυμία του να πιστοποιηθεί, λαμβάνοντας υπόψη ότι περιλαμβάνει στο χαρτοφυλάκιό του ολοκληρωμένα και υπό κατασκευή έργα και για την μεταφορά υδρογόνου.
Ως προς το τυπικό κομμάτι, οι διατάξεις θα προσδιορίζουν την διαδικασία για την πιστοποίηση ενός διαχειριστή, θα ορίζουν ως αρμοδιότητα της Ρυθμιστικής Αρχής, Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων να πραγματοποιεί την πιστοποίηση καθώς και τα μοντέλα unbundling καθ’ ομοίωσιν με το δίκτυο φυσικού αερίου.
Σημειώνεται, όπως αναφέρουν πηγές με γνώση του θέματος, ότι η νομοθέτηση των παραπάνω ζητημάτων θεωρείται εύκολη και απλή υπόθεση δεδομένου ότι αφενός πρόκειται για μεταφορά ευρωπαϊκών διατάξεων στον εθνικό δίκαιο και αφετέρου υπάρχει ομοιότητα με το δίκτυο φυσικού αερίου θα χρησιμοποιηθεί και για την μεταφορά υδρογόνου με αποτέλεσμα, ανάλογα να οριστούν οι σχετικοί κώδικες και τα υπόλοιπα κανονιστικά κείμενα.
Εκκρεμεί το CCS
Να προσθέσουμε ότι σε εκκρεμότητα παραμένει και το νομοθετικό πλαίσιο για την δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CCS) με πηγές με γνώση του θέματος να επισημαίνουν ότι η όλη διαδικασία εμφανίζεται σημαντική απαιτητικότητα.
Η δυσκολία έγκειται στην φυσιογνωμία του CCS που είναι κάτι πρωτόγνωρο σε σχέση με το υδρογόνο (που ομοιάζει και αξιοποιεί τα δίκτυα φυσικού αερίου) και επομένως απαιτείται πολλαπλάσια προσπάθεια, ιδίως για την δευτερογενή νομοθεσία μιας και η πρωτογενή δύναται να προχωρήσει ευκολότερα με χρονικό «ορόσημο» και για τα δύο περί τα τέλη του χρόνου. Σε κάθε περίπτωση και εδώ αναμένεται αν υπάρξει ανάλογη συζήτηση για τον Διαχειριστή του δικτύου μιας και προβλέπεται ανάπτυξη δικτύου μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα.