Η πρόταση εξαγοράς του 94,44% της Ηλέκτωρ είναι συνεπής με τη στρατηγική της Motor Oil για μετασχηματισμό της σε ευρύτερο ενεργειακό Όμιλο, που θα δραστηριοποιείται και στη διαχείριση απορριμμάτων, σημείωσε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Πέτρος Τζαννετάκης, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών, στο χθεσινό conference call για τα αποτελέσματα του 1ου τριμήνου.
Υπενθύμισε ότι η διαχείριση απορριμμάτων αποτελεί τον τέταρτο αναπτυξιακό πυλώνα, στη στρατηγική ενεργειακή μετάβασης της Motor Oil. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει ήδη αποκτηθεί η Thalis, η οποία αποδίδει εξαιρετικά καλά υπό το νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς της. Όπως πρόσθεσε, η Ηλέκτωρ είναι ακόμη μεγαλύτερη εταιρεία, με ακόμη ευρύτερο «αποτύπωμα» στην Ελλάδα.
«Είναι συνεπές [το deal] στη στρατηγική μας για διαφοροποίηση, ή για την ακρίβεια για την προσθήκη νέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων στο προφίλ μας», πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον κ. Τζαννετάκη, η Motor Oil διαβλέπει σημαντικές προοπτικές στον κλάδο της διαχείρισης απορριμμάτων.
«Δεν βιαζόμαστε για την Ελλάκτωρ»
Σε ερώτηση σχετικά με την Ελλάκτωρ και το αν έχουν ληφθεί αποφάσεις από τη Motor Oil σχετικά με την πώληση του μετοχικού της μεριδίου -είτε με την άσκηση του δικαιώματος προαίρεσης (put option), είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο- ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος σημείωσε πως η διαδικασία προχωρά βήμα-βήμα. Υπενθυμίζεται ότι ο πετρελαϊκός Όμιλος κατέχει το 29,9% της Ελλάκτωρ.
Τόνισε πως σε πρώτη φάση αναμένεται η καταβολή του μερίσματος από την Ελλάκτωρ, που αποφασίστηκε στη Γενική Συνέλευση της εταιρείας, και αμέσως μετά να ξεκαθαρίσει το «τοπίο» αναφορικά με το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς (call option) της Reggeborgh.
Το επόμενο ορόσημο είναι να κλείσει το deal για την Ηλέκτωρ, ώστε στη συνέχεια η Motor Oil να αποφασίσει τις κινήσεις της. «Δεν υπάρχει ιδιαίτερη βιασύνη, από τη στιγμή που η υπόθεση προχωρά προς τη σωστή κατεύθυνση», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Βελτιωμένο το 2ο τρίμηνο
Σχολιάζοντας το τρέχον επιχειρηματικό περιβάλλον, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως το 2ο τρίμηνο οι επιδόσεις του Ομίλου είναι βελτιωμένες σε ετήσια βάση, κατ΄ αρχάς με δεδομένο ότι το διυλιστήριο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία, ενώ αντίθετα το 2ο τρίμηνο 2023 είχε διεξαχθεί εκτεταμένο πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης του διυλιστηρίου. Υπενθυμίζεται ότι εργασίες συντήρησης είχαν πραγματοποιηθεί σχεδόν στο σύνολο των μονάδων του διυλιστηρίου, την περίοδο Μαΐου-Ιουλίου 2023.
Την τρέχουσα περίοδο Τα περιθώρια διύλισης κινούνται σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα, ωστόσο με ανοδική τάση όσο οδεύουμε προς τη θερινή περίοδο. Η δυναμικότητα διύλισης παραμένει πάνω από τα 200.000 βαρέλια ετησίως, με τις πωλήσεις να ανακάμπτουν και τα αποθέματα να επιστρέφουν σε κανονικά επίπεδα.
Όσον αφορά τη λιανική αγορά καυσίμων και την αγορά ρεύματος και αερίου, οι επιδόσεις παραμένουν ισχυρές. Παράλληλα, οι εκτιμήσεις μιλούν για μία πολύ ισχυρή τουριστική σεζόν, γεγονός που θα επηρεάσει άμεσα τις πωλήσεις λιανικής.
Το δεύτερο καλύτερο 1ο τρίμηνο στην ιστορία
Κάνοντας τον απολογισμό του 1ου τριμήνου, σημείωσε πως πρόκειται για το δεύτερο καλύτερο 1ο τρίμηνο στην ιστορία της Motor Oil, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών. Αναφέρθηκε στην ανοδική πορεία που είχε η εγχώρια αγορά καυσίμων, η οποία κινήθηκε στο σύνολό της αυξητικά κατά 4,3% σε ετήσια βάση, με τα καύσιμα κίνησης να σημειώνουν άνοδο κατά 2% και τα αεροπορικά – ναυτιλιακά καύσιμα κατά 10,7%.
Όσον αφορά τον επιμερισμό ανά τύπο καυσίμου κίνησης, υπογράμμισε πως οι βενζίνες κατέγραψαν άνοδο κατά 3% και το ντίζελ κίνησης κατά 4,5%. Μείωση καταγράφηκε μόνο στο πετρέλαιο θέρμανσης, κατά 2,5%.
Τέλος, επισήμανε πως παραμένει ίδιο το guidance για το CAPEX. Υπενθυμίζεται ότι η πρόβλεψη για τις κεφαλαιουχικές δαπάνες σε επίπεδο Ομίλου είναι 340 εκατ. ευρώ και σε επίπεδο εταιρείας στα 210 εκατ.
(Αναδημοσίευση από το insider.gr)