Κοινή συνισταμένη στις τοποθετήσεις τους η επείγουσα ανάγκη για την κατάρτιση ενός ρεαλιστικού σχεδίου, σε επίπεδο ΕΕ, που θα οδηγήσει στην πράσινη μετάβαση με ομαλότητα και σταθερότητα.
«Φτιάξτε σταθερό πλαίσιο»
«Επιβάλλεται να αλλάξουμε τον τρόπο που δουλεύουμε και επενδύουμε, θέλουμε την πράσινη μετάβαση. Το 90% της δραστηριότητάς μας είχε σχέση με το πετρέλαιο, είδαμε όμως πως αλλάζουν τα πράγματα και στραφήκαμε σε ΑΠΕ με επενδύσεις 2,5 δις. ευρώ (είμαστε ο μεγαλύτερος παραγωγός ενέργειας από φωτοβολταικά) και υδρογόνο, οι πράσινες επενδύσεις που πρέπει να γίνουν είναι πολύ μεγάλες και χρειάζονται 20-30 για να αποδώσουν και μάλιστα όχι με μεγάλες αποδόσεις», επεσήμανε ο κ. Σιάμισιης.
«Δεν υπάρχει πλαίσιο στην Ευρώπη για να προχωρήσουν επενδύσεις σε υδρογόνο (που λέμε ότι το θέλουμε) και αποθήκευση CO2», τόνισε.
Στρουθοκαμηλισμός
«Αντιμετωπίζουμε ένα θεσμικό πλαίσιο που αλλάζει συνεχώς, δεν υπάρχει σωστή κατανομή του ρίσκου στους εμπλεκόμενους στην αγορά, τα ορυκτά
καύσιμα καθίσταται πλέον σαφές πως είναι μέρος της εξίσωσης, όποιος λέει κάτι άλλο ζει σε άλλο κόσμο, δεν γίνεται μαγικά να γυρίσουμε τον διακόπτη. Πρέπει να γίνει η μετάβαση αλλά με ρεαλιστικό τρόπο», σημείωσε ζητώντας να σταματήσει ο στρουθοκαμηλισμός από την ΕΕ. «Χρειάζεται ρεαλισμός και το κατάλληλο πλαίσιο, δε θέλουμε χάρες και επιδοτήσεις, θέλουμε σταθερότητα, εμείς το ρίσκο που μας αναλογεί θα το πάρουμε», υποστήριξε.
Ζητείται σχέδιο
«Αυτό που δεν έχουμε είναι ένα ευρωπαϊκό και κατά συνέπεια εθνικό σχέδιο για την πράσινη μετάβαση στην οποία θα πάμε αλλά μέσα από διαφορετική οδό και με διαφορετικές ταχύτητες. Χρειάζεται επίσης το κατάλληλο πλαίσιο για να γνωρίζουν οι τράπεζες πως θα κατανείμουν τα κεφάλαιά τους ανάμεσα σε ΑΠΕ, αποθήκευση ενέργειας και ενίσχυση των δικτύων», τόνισε ο κ. Ψάλτης κρούοντας καμπανάκι κινδύνου και για τα ορυκτά καύσιμα. « Δεν γίνεται να τα εγκαταλείψουμε αμέσως γυρίζοντας τον διακόπτη, έχουμε χρηματοδοτήσει επενδυτικά σχέδια για ορυκτά καύσιμα. Ζητάμε σαφείς και καθαρούς κανόνες παιχνιδιού», πρόσθεσε.
Το πάνελ συντόνισε ο διευθυντής σύνταξης του «Οικονομικού Ταχυδρόμου», Νίκος Φιλιππίδης.
(από ot.gr)