Σε μια χρονική συγκυρία κατά την οποία η ΔΕΗ, όπως φάνηκε και στη χθεσινή ακρόαση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Μ. Παναγιωτάκη από τη βουλή, επιχειρεί να μειώσει τα λειτουργικά της κόστη και να αναταπεξέλθει στις προκλήσεις των νέων συνθηκών της αγοράς, η ΔΕΚΟ βλέπει φέτος απρόσμενο όφελος από μια μεγάλη και σημαντική επένδυση που έγινε τα προηγούμενα χρόνια.
Ο λόγος για τη διασύνδεση των Κυκλάδων, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε χθες ο κ. Παναγιωτάκης στην αρμόδια επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της βουλής, έφερε μείωση των αναγκών της ΔΕΗ σε καύσιμα.
Τα μεγέθη είναι σημαντικά και αναμένεται να ενισχύσουν τον ισολογισμό της εταιρείας, αφού όπως είπε ο επικεφαλής της ΔΕΗ, η επιχείρηση φέτος εμφανίζει μειωμένο κόστος προμήθειας πετρελαίου και μαζούτ της τάξης των 64 εκατ. ευρώ. Αυτό συνέβη διότι εξαιτίας της διασύνδεσης των Κυκλάδων, η ΔΕΗ προμηθεύτηκε μέσω των διαγωνισμών μικρότερες ποσότητες καυσίμου.
Το όφελος μάλιστα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν οι φετινές συμβάσεις προμήθειας δεν είχαν επιβαρυνθεί από την αύξηση της τιμής των καυσίμων, που έχει προκύψει από εξωγενείς παράγοντες (νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τα καύσιμα της ναυτιλίας που επηρεάζουν συνολικά την προσφορά πετρελαϊκών προϊόντων).
Όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης οι προμήθειες μαζούτ και ντίζελ έγιναν σε υψηλότερες τιμές λόγω συνθηκών της αγοράς. Πιο αναλυτικά έγινε ένας διαγωνισμός για το μαζούτ που χρησιμοποιείται στα νησιά και μεταφέρεται με δεξαμενόπλοια από το Λαύριο. Η συγκεκριμένη προμήθεια 650 χλ. μτ κατέληξε στη Vitol.
Ο δεύτερος διαγωνισμός για το μαζούτ της μονάδας του Αθερινόλακκου, 240 χιλ μτ κατέληξε στην εταιρεία Petroineos. Το συνολικό κόστος της προμήθειας μαζούτ χωρίς δασμούς (40 εκατ. ευρώ) και ΦΠΑ έφτασε τα 333,45 εκατ. δολάρια (278 εκατ. ευρώ).
Επίσης ο διαγωνισμός για την προμήθεια ντίζελ για τις ανάγκες των μονάδων του διασυνδεδεμένου συστήματος, των ορυχείων αλλά και για μικρότερες ποσότητες βενζίνης, κατέληξε έναντι 140 εκατ. ευρώ (χωρίς φόρους, δασμούς που είναι 135,4 εκτ. ευρώ αλλά και ΦΠΑ) στην ΕΚΟ.
Ο λόγος για τη διασύνδεση των Κυκλάδων, η οποία σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε χθες ο κ. Παναγιωτάκης στην αρμόδια επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της βουλής, έφερε μείωση των αναγκών της ΔΕΗ σε καύσιμα.
Τα μεγέθη είναι σημαντικά και αναμένεται να ενισχύσουν τον ισολογισμό της εταιρείας, αφού όπως είπε ο επικεφαλής της ΔΕΗ, η επιχείρηση φέτος εμφανίζει μειωμένο κόστος προμήθειας πετρελαίου και μαζούτ της τάξης των 64 εκατ. ευρώ. Αυτό συνέβη διότι εξαιτίας της διασύνδεσης των Κυκλάδων, η ΔΕΗ προμηθεύτηκε μέσω των διαγωνισμών μικρότερες ποσότητες καυσίμου.
Το όφελος μάλιστα θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο εάν οι φετινές συμβάσεις προμήθειας δεν είχαν επιβαρυνθεί από την αύξηση της τιμής των καυσίμων, που έχει προκύψει από εξωγενείς παράγοντες (νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί για τα καύσιμα της ναυτιλίας που επηρεάζουν συνολικά την προσφορά πετρελαϊκών προϊόντων).
Όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης οι προμήθειες μαζούτ και ντίζελ έγιναν σε υψηλότερες τιμές λόγω συνθηκών της αγοράς. Πιο αναλυτικά έγινε ένας διαγωνισμός για το μαζούτ που χρησιμοποιείται στα νησιά και μεταφέρεται με δεξαμενόπλοια από το Λαύριο. Η συγκεκριμένη προμήθεια 650 χλ. μτ κατέληξε στη Vitol.
Ο δεύτερος διαγωνισμός για το μαζούτ της μονάδας του Αθερινόλακκου, 240 χιλ μτ κατέληξε στην εταιρεία Petroineos. Το συνολικό κόστος της προμήθειας μαζούτ χωρίς δασμούς (40 εκατ. ευρώ) και ΦΠΑ έφτασε τα 333,45 εκατ. δολάρια (278 εκατ. ευρώ).
Επίσης ο διαγωνισμός για την προμήθεια ντίζελ για τις ανάγκες των μονάδων του διασυνδεδεμένου συστήματος, των ορυχείων αλλά και για μικρότερες ποσότητες βενζίνης, κατέληξε έναντι 140 εκατ. ευρώ (χωρίς φόρους, δασμούς που είναι 135,4 εκτ. ευρώ αλλά και ΦΠΑ) στην ΕΚΟ.