Υπουργείο Ενέργειας και ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται σε συζητήσεις με Gazprom, Sonatrach και Botas για να διασφαλίσουν τη συναίνεσή τους στη διχοτόμηση.
Σε φορολογικό, εργασιακό και διασφάλιση των διεθνών προμηθευτών ώστε να δώσουν τη συναίνεσή τους στη νέα εταιρική οντότητα που θα προκύψει από τη διάσπαση σκοντάφτει το νομοσχέδιο για τη διχοτόμηση της ΔΕΠΑ σε Εμπορία και Υποδομές.
Το νομοσχέδιο όπως ανακοίνωσε χθες (28/1) ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο Φεβρουάριο. Αν και ο ίδιος ανακοίνωσε επίσης ότι ολοκληρώθηκε η διαβούλευση μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών, πηγές που εμπλέκονται στην ιδιωτικοποίηση υποστηρίζουν ότι θέματα, όπως το φορολογικό, το εργασιακό και η διασφάλιση των διεθνών προμηθευτών δεν έχουν κλειδώσει.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει τρόπο να απαλλάξει τη ΔΕΠΑ από τη φορολογική επιβάρυνση που προκύπτει από τη δημιουργία νέας εταιρικής μορφής, είτε αποσχισθεί ο κλάδος Εμπορίας είτε ο κλάδος των Υποδομών.
Στην περίπτωση μάλιστα απόσχισης του κλάδου Εμπορίας η επιβάρυνση είναι υπέρογκη και σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ, ποσό που εάν δεν βρεθεί τρόπος απαλλαγής πιθανότατα με νομοθετική ρύθμιση, η ΔΕΠΑ θα πρέπει να το καταβάλει τη στιγμή που η ίδια δεν θα εισπράξει ούτε ένα ευρώ από το τίμημα που θα καταλήξει στους μετόχους (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ). Απαραίτητη η συναίνεση των προμηθευτών.
Τόσο στο σενάριο απόσχισης της Εμπορίας όσο και των Υποδομών θα πρέπει να διασφαλισθεί η συναίνεση των διεθνών προμηθευτών (Gazprom, Sonatrach, Botas), οι οποίοι έχουν υπογράψει συμβάσεις με μια άλλη εταιρική οντότητα και θα βρεθούν να είναι συμβεβλημένοι με μία νέα και πιο ανίσχυρη. Δεδομένου ότι εκ του νόμου διατηρούν δικαίωμα μη έγκρισης της νέας εταιρικής μορφής, το υπουργείο Ενέργειας και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται σε συζητήσεις μαζί τους προκειμένου να πειστούν και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο καταγγελίας των συμβάσεων.
Ένα από τα σενάρια που, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζονται, είναι η έκδοση εγγυητικών επιστολών για λογαριασμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας στην οποία θα περάσουν οι διεθνείς συμβάσεις με τους προμηθευτές, από την Εθνική Τράπεζα. Ερωτηματικά πάντως διατυπώνονται επ’ αυτού για το κατά πόσο η εγγύηση της Εθνικής Τράπεζας σε μια εταιρία μπορεί να αποτελεί κρατική ενίσχυση.
Σε κάθε περίπτωση, η διασφάλιση της συναίνεσης των διεθνών προμηθευτών, το φορολογικό και το εργασιακό είναι τα τρία βασικά θέματα που καθιστούν πολύπλοκη την διαδικασία του διαχωρισμού της εταιρίας, όπως έχει σχεδιασθεί για να ακολουθήσει στη συνέχεια η ιδιωτικοποίηση του 51% της Εμπορίας και με την ολοκλήρωσή της του 14% της εταιρίας των Υποδομών.
www.worldenergynews.gr
Σε φορολογικό, εργασιακό και διασφάλιση των διεθνών προμηθευτών ώστε να δώσουν τη συναίνεσή τους στη νέα εταιρική οντότητα που θα προκύψει από τη διάσπαση σκοντάφτει το νομοσχέδιο για τη διχοτόμηση της ΔΕΠΑ σε Εμπορία και Υποδομές.
Το νομοσχέδιο όπως ανακοίνωσε χθες (28/1) ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Άρης Ξενόφος αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο Φεβρουάριο. Αν και ο ίδιος ανακοίνωσε επίσης ότι ολοκληρώθηκε η διαβούλευση μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών, πηγές που εμπλέκονται στην ιδιωτικοποίηση υποστηρίζουν ότι θέματα, όπως το φορολογικό, το εργασιακό και η διασφάλιση των διεθνών προμηθευτών δεν έχουν κλειδώσει.
Η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει τρόπο να απαλλάξει τη ΔΕΠΑ από τη φορολογική επιβάρυνση που προκύπτει από τη δημιουργία νέας εταιρικής μορφής, είτε αποσχισθεί ο κλάδος Εμπορίας είτε ο κλάδος των Υποδομών.
Στην περίπτωση μάλιστα απόσχισης του κλάδου Εμπορίας η επιβάρυνση είναι υπέρογκη και σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ, ποσό που εάν δεν βρεθεί τρόπος απαλλαγής πιθανότατα με νομοθετική ρύθμιση, η ΔΕΠΑ θα πρέπει να το καταβάλει τη στιγμή που η ίδια δεν θα εισπράξει ούτε ένα ευρώ από το τίμημα που θα καταλήξει στους μετόχους (ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ). Απαραίτητη η συναίνεση των προμηθευτών.
Τόσο στο σενάριο απόσχισης της Εμπορίας όσο και των Υποδομών θα πρέπει να διασφαλισθεί η συναίνεση των διεθνών προμηθευτών (Gazprom, Sonatrach, Botas), οι οποίοι έχουν υπογράψει συμβάσεις με μια άλλη εταιρική οντότητα και θα βρεθούν να είναι συμβεβλημένοι με μία νέα και πιο ανίσχυρη. Δεδομένου ότι εκ του νόμου διατηρούν δικαίωμα μη έγκρισης της νέας εταιρικής μορφής, το υπουργείο Ενέργειας και το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκονται σε συζητήσεις μαζί τους προκειμένου να πειστούν και να αποφευχθεί το ενδεχόμενο καταγγελίας των συμβάσεων.
Ένα από τα σενάρια που, σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζονται, είναι η έκδοση εγγυητικών επιστολών για λογαριασμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας στην οποία θα περάσουν οι διεθνείς συμβάσεις με τους προμηθευτές, από την Εθνική Τράπεζα. Ερωτηματικά πάντως διατυπώνονται επ’ αυτού για το κατά πόσο η εγγύηση της Εθνικής Τράπεζας σε μια εταιρία μπορεί να αποτελεί κρατική ενίσχυση.
Σε κάθε περίπτωση, η διασφάλιση της συναίνεσης των διεθνών προμηθευτών, το φορολογικό και το εργασιακό είναι τα τρία βασικά θέματα που καθιστούν πολύπλοκη την διαδικασία του διαχωρισμού της εταιρίας, όπως έχει σχεδιασθεί για να ακολουθήσει στη συνέχεια η ιδιωτικοποίηση του 51% της Εμπορίας και με την ολοκλήρωσή της του 14% της εταιρίας των Υποδομών.
www.worldenergynews.gr