Στα κίνητρα για τις βιώσιμες μεταφορές και την ηλεκτροκίνηση αναφέρθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στο 2nd Ecomobility Conference που διοργανώνεται την Τρίτη στην Αίγλη Ζαππείου.
Ο υπουργός ανέφερε σχετικά ότι:«Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια θα έρθει στη Βουλή για έναν πρώτο κύκλο συζητήσεων προκειμένου να σταλεί στην Ευρώπη το αμέσως επόμενο διάστημα».
Ο Εθνικός Σχεδιασμός προβλέπει ότι:
Θα αυξηθεί το μερίδιο των ΑΠΕ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας στο 32% και στην παραγωγή ενέργειας στο 57% από το 29% που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρόνο πρέπει να εξοικονομούμε 1,5% της ενέργειας. Αυτός ο στόχος αφορά και σε κατοικίες και πρακτικά σημαίνει ένα «εξοικονομώ κατ’ οίκον» ετησίως.
Το ίδιο ισχύει και για τη βιομηχανία, τον τουρισμό κλπ. Στο επίκεντρο είναι οι μεταφορές. Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι. Για να πετύχουμε τους στόχους μας στις μεταφορές θα πρέπει το ένα στα 10 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο. Τελικός στόχος είναι το μερίδιο των ΑΠΕ στις μεταφορές να φθάσει 14%».
Αναφερόμενος στις αλλαγές που έχουν γίνει στον ενεργειακό τομέα που έχουν γίνει σημείωσε ότι:
Απελευθερώθηκαν οι αγορές ενέργειας για το σύνολο των δραστηριοτήτων
Διατηρήσαμε τα δίκτυα στο φυσικό αέριο υπό δημόσιο έλεγχο
Λήφθηκαν μέτρα για τη διασύνδεση των νησιών.
Έχει επιταχυνθεί η διαδικασία και έπεται η επόμενη διασύνδεση των Κυκλάδων. Η μεγάλη διασύνδεση θα προκηρυχθεί το Μάρτιο.
Το φυσικό αέριο επεκτείνεται ραγδαία σε 32 πόλεις άρα έχει διαμορφωθεί ένα θεσμικό πλαίσιο ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μέτρα.
Έχει εισαχθεί ο θεσμός των ενεργειακών κοινοτήτων
«Πρέπει με μια παρόμοια φιλοσοφία να προσεγγίσουμε και το θέμα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Χρειάζεται ένας νόμος, ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων για τις υποδομές και τη λειτουργία αγορών ώστε να μπορούν να προσελκυστούν οι ιδιώτες επενδυτές.
Ένα επίμαχο θέμα είναι τα κίνητρα. Τα μελετάμε πολύ προσεκτικά (επιδοτήσεις, φορολογία, χρηματοδότηση κλπ). Τα μελετάμε όλα τώρα και διευρύνεται η γκάμα των κινήτρων», σημείωσε ο κ. Σταθάκης.
Τέλος, αναφερόμενος στα νησιά επεσήμανε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο κομμάτι του Ecomobility και τόνισε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη μετάβαση στις ΑΠΕ ειδικά για τα νησιά που δεν θα διασυνδεθούν.
«Έχουν πυκνώσει οι επαφές με εταιρείες που έχουν τεχνολογίες και μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτό. Είχαμε επαφές και με την Tesla για βιώσιμα σχέδια στα νησιά».
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Σταθάκης, σημείωσε ότι οι μεταφορές περιλαμβάνουν και τις θαλάσσιες μεταφορές.
«Σε αποστάσεις όπου είναι εφικτές πρέπει να ευνοείται η ηλεκτροκίνηση καραβιών με έργα υποδομής σε συγκεκριμένα λιμάνια. Το μεγάλο στοίχημα είναι μπροστά μας στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η απάντηση στις προκλήσεις είναι η επιτάχυνση της θεσμοθέτησης του πλαισίου μέσω του οποίου θα κινηθούμε, η αποσαφήνιση του πλαισίου κινήτρων και η έμφαση στα νησιά για να επιτευχθεί η μετάβαση», τόνισε.
www.worldenergynews.gr
Ο υπουργός ανέφερε σχετικά ότι:«Το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια θα έρθει στη Βουλή για έναν πρώτο κύκλο συζητήσεων προκειμένου να σταλεί στην Ευρώπη το αμέσως επόμενο διάστημα».
Ο Εθνικός Σχεδιασμός προβλέπει ότι:
Θα αυξηθεί το μερίδιο των ΑΠΕ στη συνολική κατανάλωση ενέργειας στο 32% και στην παραγωγή ενέργειας στο 57% από το 29% που είναι σήμερα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χρόνο πρέπει να εξοικονομούμε 1,5% της ενέργειας. Αυτός ο στόχος αφορά και σε κατοικίες και πρακτικά σημαίνει ένα «εξοικονομώ κατ’ οίκον» ετησίως.
Το ίδιο ισχύει και για τη βιομηχανία, τον τουρισμό κλπ. Στο επίκεντρο είναι οι μεταφορές. Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι. Για να πετύχουμε τους στόχους μας στις μεταφορές θα πρέπει το ένα στα 10 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο. Τελικός στόχος είναι το μερίδιο των ΑΠΕ στις μεταφορές να φθάσει 14%».
Αναφερόμενος στις αλλαγές που έχουν γίνει στον ενεργειακό τομέα που έχουν γίνει σημείωσε ότι:
Απελευθερώθηκαν οι αγορές ενέργειας για το σύνολο των δραστηριοτήτων
Διατηρήσαμε τα δίκτυα στο φυσικό αέριο υπό δημόσιο έλεγχο
Λήφθηκαν μέτρα για τη διασύνδεση των νησιών.
Έχει επιταχυνθεί η διαδικασία και έπεται η επόμενη διασύνδεση των Κυκλάδων. Η μεγάλη διασύνδεση θα προκηρυχθεί το Μάρτιο.
Το φυσικό αέριο επεκτείνεται ραγδαία σε 32 πόλεις άρα έχει διαμορφωθεί ένα θεσμικό πλαίσιο ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μέτρα.
Έχει εισαχθεί ο θεσμός των ενεργειακών κοινοτήτων
«Πρέπει με μια παρόμοια φιλοσοφία να προσεγγίσουμε και το θέμα της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Χρειάζεται ένας νόμος, ένα θεσμικό πλαίσιο το οποίο θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων για τις υποδομές και τη λειτουργία αγορών ώστε να μπορούν να προσελκυστούν οι ιδιώτες επενδυτές.
Ένα επίμαχο θέμα είναι τα κίνητρα. Τα μελετάμε πολύ προσεκτικά (επιδοτήσεις, φορολογία, χρηματοδότηση κλπ). Τα μελετάμε όλα τώρα και διευρύνεται η γκάμα των κινήτρων», σημείωσε ο κ. Σταθάκης.
Τέλος, αναφερόμενος στα νησιά επεσήμανε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη σημασία στο κομμάτι του Ecomobility και τόνισε ότι πρέπει να δοθεί έμφαση στη μετάβαση στις ΑΠΕ ειδικά για τα νησιά που δεν θα διασυνδεθούν.
«Έχουν πυκνώσει οι επαφές με εταιρείες που έχουν τεχνολογίες και μπορούν να συνεισφέρουν σε αυτό. Είχαμε επαφές και με την Tesla για βιώσιμα σχέδια στα νησιά».
Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Σταθάκης, σημείωσε ότι οι μεταφορές περιλαμβάνουν και τις θαλάσσιες μεταφορές.
«Σε αποστάσεις όπου είναι εφικτές πρέπει να ευνοείται η ηλεκτροκίνηση καραβιών με έργα υποδομής σε συγκεκριμένα λιμάνια. Το μεγάλο στοίχημα είναι μπροστά μας στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η απάντηση στις προκλήσεις είναι η επιτάχυνση της θεσμοθέτησης του πλαισίου μέσω του οποίου θα κινηθούμε, η αποσαφήνιση του πλαισίου κινήτρων και η έμφαση στα νησιά για να επιτευχθεί η μετάβαση», τόνισε.
www.worldenergynews.gr