Πιο πέρα κι από τον Οκτώβριο αναμένεται να μετατεθεί η ημερομηνία της υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την αποκρατικοποίηση των Ελληνικών Πετρελαίων.
Πηγές του Euro2day.gr, από διαφορετικά στρατόπεδα που εμπλέκονται στην υπόθεση, δίνουν τρεις παράγοντες που έχουν ανακύψει και καθυστερούν τη διαγωνιστική διαδικασία.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με στελέχη που έχουν υπό την ευθύνη τους τον διαγωνισμό, η προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από Glencore και Vitol, των δύο υποψήφιων επενδυτών, εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει. Ο αρχικός προγραμματισμός του ΤΑΙΠΕΔ που έδειχνε τον Οκτώβριο, όπως σημειώνουν τα πρόσωπα αυτά, αλλάζει, με άγνωστο τον επόμενο χρονικό ορίζοντα. Πιθανόν να είναι ο Νοέμβριος.
Τα ίδια στελέχη αποδίδουν την καθυστέρηση στα γεγονότα των προηγούμενων ημερών στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων, δηλαδή στην παρεμπόδιση των αντιπροσωπειών των δύο εταιριών να επισκεφθούν τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα. Κάτι που προκαλεί δυσκολίες στις δύο εταιρίες για τη σύνταξη των οικονομικών τους προσφορών.
Πάντως, πηγές από τους κόλπους των ΕΛ.ΠΕ αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι τελικά οι εκπρόσωποι μπήκαν στα κρυφά… Μάλιστα ακολούθησε ένας πόλεμος εσωτερικών ανακοινώσεων ανάμεσα στα σωματεία των εργαζομένων και της διοίκησης του ομίλου, για τη μέθοδο που επιλέχτηκε να γίνει η είσοδός τους. Πέραν αυτών, άλλες πληροφορίες θέλουν τους επενδυτές να έχουν ήδη συλλέξει από το VDR όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, τεχνικά και οικονομικά, μέχρι ακόμη και εικόνες των εγκαταστάσεων των διυλιστηρίων οι οποίες ελήφθησαν με drone.
Άλλες πηγές συμφωνούν με την πρόβλεψη της καθυστέρησης της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, σημειώνοντας ότι ένα δεύτερο ζήτημα που πάει πίσω τον διαγωνισμό έχει να κάνει με τη διαφορά απόψεων που υπάρχει ανάμεσα στους εμπλεκόμενους στην αποκρατικοποίηση για το αν απαιτείται ή όχι η δημόσια πρόταση από το νέο επενδυτή προς τους υπόλοιπους μετόχους. Το θέμα φαίνεται να υπάρχει ακόμη σε εκκρεμότητα, με αποτέλεσμα να μην έχει αποσαφηνιστεί στους επενδυτές ως προς το πώς θα πρέπει να κινηθούν. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επιμένει στη δημόσια πρόταση, ενώ άλλοι έγκριτοι νομικοί κύκλοι καταθέτουν αντίθετη γνώμη στο ΤΑΙΠΕΔ.
Τρίτο ζήτημα που έχει ανακύψει κι επιμένουν να εγείρουν παράγοντες που εκπροσωπούν το δημόσιο είναι το θέμα του ύψους του τιμήματος. Όπως υποστηρίζουν, μετά την ανακοίνωση της αυξημένης κερδοφορίας του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο, οι προβλέψεις θέλουν το EBITDA στο τέλος του χρόνου να φτάνει στο 1 δισ. ευρώ. Και συνεπώς, όπως προσθέτουν οι ίδιοι παράγοντες, «τα δεδομένα αλλάζουν και το τίμημα θα πρέπει να είναι πολύ πιο πάνω από το 1,2 με 1,3 δισ. ευρώ που αρχικώς κυκλοφορούσε».
Στον αντίποδα, βέβαια, αρμόδιοι για την πώληση της εταιρίας προσθέτουν πως «είναι πολύ νωρίς για συζήτηση περί τιμήματος…».
Πηγές του Euro2day.gr, από διαφορετικά στρατόπεδα που εμπλέκονται στην υπόθεση, δίνουν τρεις παράγοντες που έχουν ανακύψει και καθυστερούν τη διαγωνιστική διαδικασία.
Ειδικότερα, και σύμφωνα με στελέχη που έχουν υπό την ευθύνη τους τον διαγωνισμό, η προθεσμία κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από Glencore και Vitol, των δύο υποψήφιων επενδυτών, εκτιμάται ότι θα καθυστερήσει. Ο αρχικός προγραμματισμός του ΤΑΙΠΕΔ που έδειχνε τον Οκτώβριο, όπως σημειώνουν τα πρόσωπα αυτά, αλλάζει, με άγνωστο τον επόμενο χρονικό ορίζοντα. Πιθανόν να είναι ο Νοέμβριος.
Τα ίδια στελέχη αποδίδουν την καθυστέρηση στα γεγονότα των προηγούμενων ημερών στις εγκαταστάσεις των διυλιστηρίων, δηλαδή στην παρεμπόδιση των αντιπροσωπειών των δύο εταιριών να επισκεφθούν τον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα. Κάτι που προκαλεί δυσκολίες στις δύο εταιρίες για τη σύνταξη των οικονομικών τους προσφορών.
Πάντως, πηγές από τους κόλπους των ΕΛ.ΠΕ αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι τελικά οι εκπρόσωποι μπήκαν στα κρυφά… Μάλιστα ακολούθησε ένας πόλεμος εσωτερικών ανακοινώσεων ανάμεσα στα σωματεία των εργαζομένων και της διοίκησης του ομίλου, για τη μέθοδο που επιλέχτηκε να γίνει η είσοδός τους. Πέραν αυτών, άλλες πληροφορίες θέλουν τους επενδυτές να έχουν ήδη συλλέξει από το VDR όλα τα απαιτούμενα στοιχεία, τεχνικά και οικονομικά, μέχρι ακόμη και εικόνες των εγκαταστάσεων των διυλιστηρίων οι οποίες ελήφθησαν με drone.
Άλλες πηγές συμφωνούν με την πρόβλεψη της καθυστέρησης της υποβολής των δεσμευτικών προσφορών, σημειώνοντας ότι ένα δεύτερο ζήτημα που πάει πίσω τον διαγωνισμό έχει να κάνει με τη διαφορά απόψεων που υπάρχει ανάμεσα στους εμπλεκόμενους στην αποκρατικοποίηση για το αν απαιτείται ή όχι η δημόσια πρόταση από το νέο επενδυτή προς τους υπόλοιπους μετόχους. Το θέμα φαίνεται να υπάρχει ακόμη σε εκκρεμότητα, με αποτέλεσμα να μην έχει αποσαφηνιστεί στους επενδυτές ως προς το πώς θα πρέπει να κινηθούν. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς επιμένει στη δημόσια πρόταση, ενώ άλλοι έγκριτοι νομικοί κύκλοι καταθέτουν αντίθετη γνώμη στο ΤΑΙΠΕΔ.
Τρίτο ζήτημα που έχει ανακύψει κι επιμένουν να εγείρουν παράγοντες που εκπροσωπούν το δημόσιο είναι το θέμα του ύψους του τιμήματος. Όπως υποστηρίζουν, μετά την ανακοίνωση της αυξημένης κερδοφορίας του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο, οι προβλέψεις θέλουν το EBITDA στο τέλος του χρόνου να φτάνει στο 1 δισ. ευρώ. Και συνεπώς, όπως προσθέτουν οι ίδιοι παράγοντες, «τα δεδομένα αλλάζουν και το τίμημα θα πρέπει να είναι πολύ πιο πάνω από το 1,2 με 1,3 δισ. ευρώ που αρχικώς κυκλοφορούσε».
Στον αντίποδα, βέβαια, αρμόδιοι για την πώληση της εταιρίας προσθέτουν πως «είναι πολύ νωρίς για συζήτηση περί τιμήματος…».