Με ολιγοήμερη καθυστέρηση σε σχέση με τον τελευταίο σχεδιασμό, μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου - αρχές Νοεμβρίου, αναμένεται να έχει μπει σε εμπορική λειτουργία η 3η Δεξαμενή στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη και ολοκληρώνεται η δοκιμαστική λειτουργία του νέου έργου που θα αυξήσει το συνολικό χώρο αποθήκευσης στα 225.000 κ.μ., σχεδόν διπλασιάζοντας την τρέχουσα αποθηκευτική ικανότητα.
Το έργο θεωρείται κομβικής σημασίας και ως ένα από τα κυριότερα assets του διαχειριστή του συστήματος φυσικού αερίου ΔΕΣΦΑ, ο οποίος θυμίζουμε τελεί υπό μεταβίβαση στην κοινοπραξία Snam, Enagas, Fluxys.
Ενόψει μάλιστα της έναρξης της εμπορικής λειτουργίας της νέας αναβαθμισμένης υποδομής του LNG Terminal της Ρεβυθούσας, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη επαφές τόσο με ξένες όσο και με ελληνικές εταιρείες που θέλουν αξιοποιήσουν τη νέα υποδομή και να δεσμεύσουν χωρητικότητα.
Μεταξύ των ενδιαφερομένων μάλιστα, περιλαμβάνονται και δύο αμερικανικές εταιρείες, οι οποίες έχουν έρθει στο προσκήνιο ενόψει των συζητήσεων που γίνονται για την εισαγωγή αμερικανικού φυσικού αερίου στην ελληνική αγορά. Ο λόγος για τις εταιρείες Cheniere και Tellurian, οι οποίες ζήτησαν στοιχεία όπως το ύψος των τελών χρήσης, η χωρητικότητα, οι τεχνικές προδιαγραφές, οι δυνατότητες του λιμένα κλπ.
Τόσο οι αμερικανικές εταιρείες, όσο και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι που έχουν χτυπήσει την πόρτα του ΔΕΣΦΑ, έχουν καταστήσει σαφές ότι επιδιώκουν να αξιοποιήσουν τη Ρεβυθούσα στοχεύοντας όχι μόνο στην ελληνική αγορά, αλλά και ενδεχομένως για εξαγωγές προς τα βόρεια σύνορα, όπου υπάρχει εποχική ζήτηση για φορτία LNG αλλά και ανάγκη για διαφοροποίηση της προμήθειας.
Σημειώνεται ότι με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος αυτή τη στιγμή υπάρχει δυνατότητα για εξαγωγές προς βορρά της τάξης του 1,5 δις κμ ωστόσο με πρόσθετες επενδύσεις και εφόσον υπάρχει ζήτηση, θα μπορούσε να ανοίξει ο κάθετος διάδρομος και η δυνατότητα εξαγωγών να αυξηθεί στα 3,5 έως 5 δις κυβικά μέτρα.