Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024

Στα τέλη του επόμενου χρόνου η ολοκλήρωση του ssLNG jetty στη Ρεβυθούσα – Σε άμεση συσχέτιση με τα σχέδια ανάπτυξης του λιμένα Πειραιώς

Με μια ορισμένη τροποποίηση σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό προχωράει το νέο σκέλος του Small Scale LNG για τον ανεφοδιασμό πλοίων στο τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας (ssLNG jetty).  


Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του energypress, το έργο θα αφορά σε μια πλωτή δομή και όχι σταθερή προκειμένου να εξυπηρετεί καλύτερα την εν λόγω δραστηριότητα. Αντί το καράβι να πηγαίνει στην προβλήτα, θα πηγαίνει η προβλήτα στο καράβι,  ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος του Διαχειριστή με γνώση του έργου.

Συγκεκριμένα, θα πρόκειται για μια πλωτή εξέδρα, εξοπλισμένη από μια εύκαμπτη σωλήνωση που θα εκτείνεται προς το καράβι προκειμένου να πραγματοποιηθεί ο ανεφοδιασμός. Στο κατασκευαστικό σκέλος, το έργο προχωράει κανονικά και αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του επόμενου χρόνου με τον συνολικό προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 28 εκατ. ευρώ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη της εν λόγω υποδομής στη Ρεβυθούσα βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με τα σχέδια ανάπτυξης του Λιμανιού του Πειραιά, εκτιμώντας, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, ότι το λιμάνι θα αποτελέσει ένα σοβαρό χρήστη της υποδομής, δεδομένης και της δραστηριότητας της κρουαζιέρας. Να προσθέσουμε ότι το εν λόγω έργο του ΔΕΣΦΑ έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον της τουρκικής αγοράς προκειμένου να αξιοποιήσουν την υποδομή για εμπορικούς σκοπούς. 

Σημειώνεται ότι η Ρεβυθούσα, όντας πλησίον του λιμένα Πειραιώς, πρακτικά βρίσκεται εντός της πορείας κρουζιεροπλοίων, γεγονός που διαμορφώνει ευνοϊκές συνθήκες για την αξιοποίηση της υποδομής, λαμβάνοντας ταυτόχρονα, υπόψη ότι οι «επιταγές» της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας θέτουν επί τάπητος την διείσδυση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα. 

Σε κάθε περίπτωση, χρειάζεται να σημειωθεί ότι τόσο αυτή η υποδομή όσο και η αντίστοιχη στην κατηγορία του small scale LNG, το LNG Truck Loading, αφορούν σε υποδομές που «ανοίγουν πόρτες» σε νέες αγορές για τον ΔΕΣΦΑ αλλά και πέραν αυτού. 

Όπως αναφέρεται στο site του ΔΕΣΦΑ, το έργο είναι μια υλοποίηση των συνεχιζόμενων μελετών στο πλαίσιο του POSEIDON MED II. Το POSEIDON MED II, υπό την αιγίδα του INEA (Innovation and Network Executive Agency), αποτελεί μέρος των απαραίτητων βημάτων για την υιοθέτηση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως θαλάσσιου καύσιμου στην Ανατολική Μεσόγειο. Τα οφέλη μιας τέτοιας υποδομής συνοψίζονται στην τροφοδοσία νέων περιοχών/αγορών, στο άνοιγμα νέου κλάδου στην αγορά αερίου στην Ελλάδα (ανεφοδιασμό πλοίων) και στην «απανθρακοποίηση» του ελληνικού ενεργειακού συστήματος.