«Παγώνει» μέχρι νεωτέρας η υπηρεσία του ΔΕΣΦΑ, LNG Truck Loading, για την τροφοδοσία απομακρυσμένων από το δίκτυο φυσικού αερίου περιοχών και βιομηχανιών.
Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της που είχε προγραμματιστεί για σήμερα δεν κατέστη δυνατή, αφού οι εμπλεκόμενες πλευρές δεν κατάφεραν να βρουν μια κοινά αποδεκτή λύση για την προβλήτα που θα εξυπηρετήσει την μεταφορά των βυτιοφόρων LNG από και προς τη Ρεβυθούσα. Το ζήτημα που αποκτά πλέον και πολιτικές διαστάσεις αναμένεται να απασχολήσει εκ νέου τις αρμόδιες αρχές αμέσως μετά της εθνικές εκλογές με τα περιθώρια ωστόσο διεξόδου να είναι πολύ περιορισμένα καθώς εκτιμάται ότι οι αντιδράσεις θα φουντώσουν εν όψει των επερχόμενων εκλογών αυτοδιοίκησης.
Η εξέλιξη αφήνουν έκθετο το ΔΕΣΦΑ έναντι αξιώσεων για αποζημιώσεις από τους χρήστες της υπηρεσίας και συγκεκριμένα τις εταιρίες , Motor Oil, ΔΕΠΑ Εμπορίας και Blue Grid.
Η πρώτη μάλιστα από τις εταιρίες έχει ζητήσει την παρέμβαση της ΡΑΕ, η οποία κατόπιν αυτού έθεσε τελεσίγραφο στη ΔΕΣΦΑ για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του έργου σήμερα. Ο ΔΕΣΦΑ προχώρησε στο σχεδιασμό του έργου στηριζόμενος και στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπέγραψε τον Απρίλιο του 2021 με τον Οργανισμό Λιμένος Ελευσίνας (ΟΛΕ).
Τι προέβλεπε το Μνημόνιο
Το Μνημόνιο προέβλεπε τη χρήση για ένα μεταβατικό διάστημα της προβλήτας Κρόνος στην Ελευσίνα για την μεταφορά των φορτηγών LNG και στη συνέχεια τη λιμενική εγκατάσταση στο Πέραμα Μεγαρίδος. Ως μόνιμος Λιμένας Εξυπηρέτησης, με βάση το Διαχειριστή θα χρησιμοποιείται η λιμενική εγκατάσταση της Αλμύρας που βρίσκεται πιο κοντά στη Ρεβυθούσα, έπειτα από την αναβάθμιση και την αδειοδότησή της, που βρίσκεται σε εξέλιξη και αναμένεται να είναι έτοιμη από το Φθινόπωρο.
Ο ΟΛΕ αρνήθηκε να δώσει δικαίωμα κατάπλου στο πλοίο που ναύλωσε ο ΔΕΣΦΑ για την μεταφορά των φορτηγών στην προβλήτα Κρόνος στις 29 Μαρτίου που είχε προγραμματιστεί η δοκιμαστική λειτουργία του έργου, επικαλούμενος το ψήφισμα άρνησης χρήσης της προβλήτας από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ελευσίνας. Ο ΔΕΣΦΑ αναζήτησε εναλλακτική λύση και χρησιμοποίησε για τη δοκιμαστική λειτουργία την προβλήτα Ικόνιο στο λιμένα Κερατσινίου ενώ στη συνέχεια ξεκίνησε ένα κύκλο επαφών με τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Ναυτιλίας, τους Δήμους της περιοχής και τον ΟΛΕ για να διασφαλίσει την χρήση της προβλήτας Κρόνος και να ξεκινήσει κανονικά η εμπορική λειτουργία σήμερα.
Λύση δεν βρέθηκε ενώ οι αντιδράσεις επεκτάθηκαν και στο Δήμο Μεγαρέων για την χρήση της προβλήτας Περάματος, που σημαίνει ότι το έργο δύσκολα θα ¨ξεπαγώσει» πριν το Φθινόπωρο που αναμένεται η ολοκλήρωση της αναβάθμισης της προβλήτας Αλμύρας που βρίσκεται σε πολύ κοντινό σημείο από τη Ρεβυθούσα.
www.worldenergynews.gr