Τα πιο πρόσφατα πρότυπα – Euro 6/VI – εισήχθησαν από το 2014.
Έκτοτε, έχουν ληφθεί επιπλέον μέτρα ως μέρος του Euro 6 για αυτοκίνητα και φορτηγά για περαιτέρω μείωση των οξειδίων του αζώτου (NOx) και των εκπομπών ρύπων σωματιδίων υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Οι εκπομπές που μετρώνται στο δρόμο με χρήση φορητών συστημάτων μέτρησης εκπομπών (PEMS) βρίσκονται πλέον σε ελάχιστα μετρήσιμα επίπεδα.
Το Euro VI ενίσχυσε τα όρια αριθμού σωματιδίων (PN) και επέκτεινε τις διαδικασίες συμμόρφωσης των δοκιμών, παρέχοντας επίσης χαμηλές εκπομπές.
Χαμηλότερα στάνταρ
Η Κίνα, η Ιαπωνία και οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών των οχημάτων, αλλά δεν είναι τόσο αυστηροί όσο αυτοί στην ΕΕ.
Για παράδειγμα, η προσέγγιση των ΗΠΑ είναι λιγότερο αυστηρή από εκείνη της ΕΕ σε ορισμένες περιπτώσεις:
Οι οριακές τιμές εκπομπών που επιτυγχάνονται από οχήματα στις ΗΠΑ μετρώνται βάσει ελεγχόμενων εργαστηριακών δοκιμών και όχι βάσει της μεταβλητότητας της οδήγησης στο δρόμο.
Τα όρια βασίζονται στον μέσο αριθμό νέων αυτοκινήτων που πωλούνται από τους κατασκευαστές, αντί να ισχύουν για κάθε όχημα που πωλείται, όπως συμβαίνει στην ΕΕ.
Οι ΗΠΑ δεν έχουν όρια για τις εκπομπές εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων.
Δοκιμές στο δρόμο
Η σοβαρότητα των προτύπων εκπομπών ρύπων είναι πολύ μεγαλύτερη από τους αριθμούς σε χαρτί ή τις δοκιμές σε ένα εργαστήριο. Η αποτελεσματικότητά του θα πρέπει τελικά να μετρηθεί από την απόδοση ενός οχήματος στο δρόμο, αναφέρει η ACEA.
(in2life.gr)