Τετάρτη 17 Μαΐου 2023

Και η Ελλάδα στα σχέδια της Eni για την ανάπτυξη 2.000 σταθμών ταχείας φόρτισης σε 8 χώρες μέλη της ΕΕ - Το 2025 σε λειτουργία

Οκτώ κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα, περιλαμβάνει το νέο σχέδιο του Ιταλικού ενεργειακού κολοσσού Eni που αφορά την ανάπτυξη 2.000 σταθμών ταχείας φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Το εν λόγω επενδυτικό σχέδιο έχει εγκριθεί για χρηματοδότηση με περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα της Ιταλίας (Cassa Depositi e Prestiti – CDP). Συγκεκριμένα, η επιχορήγηση επιμερίζεται σε 50,4 εκατομμύρια ευρώ από το Ταμείο της ΕΕ «Connecting Europe Facility» και συμπληρώνεται με δάνειο 50 εκατ. ευρώ από την Ιταλική Τράπεζα.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, το δίκτυο φορτιστών θα καλύπτει την Ιταλία, την Ισπανία, τη Γαλλία, την Αυστρία, την Γερμανία, την Πορτογαλία, την Σλοβενία και την Ελλάδα και στόχος είναι να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το 2025. Τα σημεία φόρτισης προβλέπεται να έχουν ελάχιστη ισχύ στα 150 kW και θα εκτείνονται κατά μήκος των βασικών ευρωπαϊκών οδικών αξόνων που περιλαμβάνονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΤΕΝ-Τ).

Σημειώνεται ότι η χρηματοδότηση εγκρίθηκε για λογαριασμό της BeCharge η οποία, ως 100% θυγατρική της Eni, αποτελεί τον εξειδικευμένο βραχίονα του κολοσσού Eni Plenitude (πρώην Eni Gas e Luce).

To project της Be Charge θα καθησυχάσει περαιτέρω τους καταναλωτές, ενθαρρύνοντάς του φορτίζουν τα αυτοκίνητά τους σε ολόκληρη την ΕΕ, προωθώντας έτσι την ηλεκτροκίνηση, όπως ανέφερε, ο Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Adina Valean.

Αυτή την στιγμή, η ιταλική εταιρεία υπολογίζεται ότι διαθέσει περισσότερα από 15,000 σημεία φόρτισης, με σχέδιο να τα διπλασιάσει έως το 2026.

Η Ευρώπη είχε 70.000 σημεία ταχείας φόρτισης στο τέλος του 2022, αυξημένα κατά 55% σε ετήσια φόρτιση σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (IEA).

Σχολιάζοντας το κλείσιμο της χρηματοδότησης, ο Stefano Goberti, Διευθύνων Σύμβουλος της Plenitude σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η έγκριση της επιχορήγησης όπως και της δανειοδότησης αποτελούν μια ξεκάθαρη αναγνώριση στις δεσμεύσεις της Be Charge στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, γεγονός που συνιστά κεντρικό άξονα στη στρατηγική του Ομίλου για την ενεργειακή μετάβαση.