Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2022

Ψηφιακή κάρτα εργασίας εφαρμογή – οδηγίες: Πώς θα λειτουργεί

Το μεγάλο βάρος  για την Ψηφιακή Κάρτα εργασίας και το Ψηφιακό Ωράριο καλείται να σηκώσει το σύνολο των επιχειρήσεων. 





Η διαδικασία θα περνά σε μεγάλο βαθμό μέσα από την ενημέρωση των λογιστηρίων των μεγάλων εταιριών και των ιδιωτών λογιστών/φοροτεχνικών. 

Ο κ. Πρασσάς ανέφερε: «Λόγω της μεγάλης αύξησης στον όγκο εργασίας των λογιστικών γραφείων τα τελευταία χρόνια, ένεκα των συνεχών αλλαγών στη νομοθεσία από το ψηφιακό μετασχηματισμό της εργατικής και φορολογικής διοίκησης, είναι λογικό επιχειρήσεις και λογιστές να δείχνουν προτίμηση σε καινοτόμες «έξυπνες» λύσεις που με ταχύτητα και ασφάλεια να διασφαλίζουν την ορθή εφαρμογή του νέου πλαισίου για το Ψηφιακό Ωράριο και τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιουλίου η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται σε όλες τις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ που απασχολούν περισσότερους από 250 εργαζόμενους. 

Το επόμενο διάστημα, αφού προηγηθεί διάλογος τόσο με την εργοδοσία όσο και με τους εργαζόμενους, θα προχωρήσει με βάση όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί η σταδιακή επέκταση του μέτρου σε κλάδους όπως οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι εταιρείες security, οι ΔΕΚΟ, η βιομηχανία, η εστίαση και ο τουρισμός. 

Σύμφωνα με τον σύμβουλο εργασιακών Θεμάτων και Εμπορικό Διευθυντή του Ομίλου Epsilon Net Βασίλη Πρασσά, που ήταν ο κύριος εισηγητής πρόσφατης Ημερίδας, οι αλλαγές μεταξύ του παλαιού και νέου καθεστώτος είναι κωδικοποιημένες ως εξής:

Οι αλλαγές:

  1. Ψηφιακό ωράριο: Η καταγραφή του ωραρίου θα γίνεται σε πλήρως ψηφιακή μορφή και αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων κάτι που υποχρεώνει τον λογιστή σε εκ του μηδενός διαμόρφωση του ψηφιακού ωραρίου.
  2. Ψηφιακή Κάρτα: Κάθε είσοδος και έξοδος του εργαζόμενου από την εργασία θα καταγράφεται με ψηφιακό τρόπο ενώ θα υπάρχει άμεση σύνδεση, έλεγχος και κριτήρια διασταύρωσης δηλωθέντων με πραγματοποιθείσες ώρες εργασίας. Κάθε είδους απόκλιση (μικρή η μεγάλη) από το δηλωθέν ωράριο θα πρέπει να ελέγχεται και να τεκμηριώνεται.
  3. Άδειες – απουσίες: Ο εργοδότης θα υποχρεούται σε ακριβή καταγραφή κάθε είδους άδειας – ασθένειας – απουσίας η οποία θα πρέπει να υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον λογιστή εντός του 1ου 10ημέρου του επόμενου μήνα.
  4. Υπερεργασία – Υπερωρία: Η υπερεργασία και η υπερωρία θα καταγράφονται βάσει «χτυπημάτων» ενώ η μη ύπαρξη χτυπήματος κατά τον έλεγχο θα επιφέρει κυρώσεις.
  5. Υπολογισμός Μισθοδοσίας: O υπολογισμός μισθοδοσίας θα πρέπει να συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα σημάνσεων/χτυπημάτων κάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τον χρόνο ελέγχου των δεδομένων.