Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

Άλμα 2,5% το πετρέλαιο καθώς η Κίνα χαλαρώνει τα περιοριστικά μέτρα

Με ισχυρό άλμα άνω του 2% διαπραγματεύονται τα συμβόλαια του πετρελαίου, καθώς ο μεγαλύτερος εισαγωγές αργού παγκοσμίως η Κίνα προχώρησε στην άρση κάποιων περιορισμών για τον έλεγχο της διασπορά του κορονοϊού.




Ειδικότερα, το αργό τύπου Brent παραδόσεως Ιανουαρίου ενισχύεται κατά 2,3% και κινείται στα 95,8 δολάρια το βαρέλι έχοντας προσθέσει 2,1 δολάρια εντός της ημέρας.

Παρομοίως, το αμερικανικό WTI Δεκεμβρίου διαπραγματεύεται στα 88,6 δολάρια το βαρέλι με άνοδο 2,5% ή 2,15 δολαρίων.

Στην είδηση που δίνει τον τόνο στις συναλλαγές, η Κίνα περιόρισε το χρονικό διάστημα της καραντίνας για τους ταξιδιώτες από το εξωτερικό κατά δύο μέρες, αίροντας παράλληλα την ποινή που υπήρχε για τις αεροπορικές εταιρείες που μετέφεραν κρούσματα.

"Οι traders πετρελαίου απολαμβάνουν τα νέα. Το κλειδί για τις αγορές αργού είναι να συνεχίσουν να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις επί του θέματος, για  ενδεχόμενες περαιτέρω οριακά θετικές αλλαγές στη στάση της πολιτικής μηδενικού Covid", επισημαίνει ο Stephen Innes της SPI Asset Management.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η χαλάρωση της πολιτικής zero - covid θα αποτελέσει εφαλτήριο για τις αγορές πετρελαίου, δεδομένου ότι τα lockdown πλήττουν την κινητικότητα και ως εκ τούτου τις τιμές του πετρελαίου περισσότερο από την οικονομική δραστηριότητα.

Επιπλέον στήριξη στις τιμές του αργού δίνουν τα θετικά στοιχεία για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ χτες, που έδειξαν ότι ο ρυθμός αύξησης των τιμών υποχώρησε πέραν των εκτιμήσεων και τροφοδότησαν εκ νέου τις προσδοκίες ότι η Federal Reserve θα επιβραδύνει τις αυξήσεις των επιτοκίων.

Κάτι που ενισχύει την ελπίδα ότι η μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη έχει πιθανότητες να πετύχει τη λεγόμενη "ήπια προσγείωση", δηλαδή έναν περιορισμό του πληθωρισμού με επιβράδυνση μόνο της ανάπτυξης και όχι ύφεση.

Ακόμα και με τη σημερινή κίνηση πάντως οι τιμές του πετρελαίου οδεύουν για απώλειες σε επίπεδο εβδομάδας, με φόντο την αύξηση των αποθεμάτων στις ΗΠΑ και τους παρατεταμένους φόβους για περιορισμένη ζήτηση καυσίμων στην Κίνα που είχαν κυριαρχήσει το προηγούμενο διάστημα.

(capital.gr)