Τα πολύ χαμηλά αποθέματα ντίζελ και η χαμηλότερη ικανότητα διύλισης από την πανδημία οδήγησαν τις τιμές του ντίζελ στις Ηνωμένες Πολιτείες υψηλότερα στο σημείο να φτάσουν σε υψηλό επίπεδο πριμοδότησης έναντι της βενζίνης και του αργού πετρελαίου, αναφέρει η Wall Street Journal.
Το premium του ντίζελ έναντι της βενζίνης διευρύνθηκε φέτος σε πάνω από 1,60 $ ανά γαλόνι, από το premium μόλις 0,23 $ το γαλόνι έναντι της βενζίνης πέρυσι. Το χονδρικό ντίζελ στο λιμάνι της Νέας Υόρκης διαπραγματεύτηκε επίσης με ασφάλιστρα ρεκόρ σε σχέση με το αργό πετρέλαιο τον περασμένο μήνα, αναφέρει η Journal, επικαλούμενη στοιχεία της EIA.
Σε μια πρόσφατη επισκόπηση της αγοράς ντίζελ στις Ηνωμένες Πολιτείες, η EIA σημείωσε ότι η ισχυρή ζήτηση για ντίζελ οδήγησε σε υψηλές τιμές και περιορισμένα αποθέματα που οδηγούν το χειμώνα. Τον Οκτώβριο του 2022, οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν 25 ημέρες προμήθειας αποστάγματος, τις λιγότερες από το 2008, σύμφωνα με την κυβέρνηση. Για σύγκριση, μεταξύ 2017 και 2021, οι ΗΠΑ είχαν κατά μέσο όρο προμήθεια ντίζελ 34 ημερών.
«Η αύξηση των τιμών του ντίζελ, τόσο στις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και παγκοσμίως, ήταν το αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως τα στενά παγκόσμια αποθέματα, η μειωμένη παραγωγή διυλιστηρίων στην Ευρώπη μετά τις απεργίες των εργαζομένων και η έναρξη της εποχικής ζήτησης για απόσταγμα ως καύσιμο θέρμανσης σπιτιού», ανέφερε η ΜΠΕ την περασμένη εβδομάδα.
Στο μέλλον, ο εφοδιασμός ντίζελ στις ΗΠΑ και παγκοσμίως πρόκειται να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο με τα εμπάργκο της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικού αργού και προϊόντων, ξεκινώντας από τον Δεκέμβριο και τον Φεβρουάριο, αντίστοιχα.
Επί του παρόντος, οι αγορές ντίζελ είναι ήδη «εξαιρετικά σφιχτές» και θα γίνουν ακόμη πιο αυστηρές όταν τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο της ΕΕ στις εισαγωγές ρωσικών προϊόντων δια θαλάσσης στις αρχές του 2023, ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) στη μηνιαία έκθεσή του την Τρίτη.
Ακόμη και πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, οι αγορές ντίζελ ήταν ήδη ελλειμματικές επειδή 3,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως (bpd) της παραγωγικής ικανότητας των διυλιστηρίων παγκοσμίως είχαν κλείσει από την έναρξη της πανδημίας, με αποτέλεσμα καθαρή μείωση 1 εκατομμυρίου bpd , ανέφερε το πρακτορείο.
Οι πεισματικά υψηλές τιμές του ντίζελ που τροφοδοτούν τον πληθωρισμό καθώς και την επιβράδυνση των οικονομιών αναμένεται να οδηγήσουν σε ελαφρά μείωση της παγκόσμιας ζήτησης ντίζελ το 2023, ανέφερε ο IEA.
Από το oilprice.com