Μόλις έξι μήνες από την εφαρμογή του Sulphur Cap 2020, και ήδη η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων παρουσιάζει μεγάλες ανακατατάξεις, όπως αναφέρεται σε πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg.
Όπως σημειώνει στο Bloomberg o Steve Sawyer, επικεφαλής αναλυτής της Facts Global Energy, κατευθυνόμαστε προς μια νέα τάξη πραγμάτων, καθώς η αγορά πληρώνει μεγαλύτερο premium για LSFO απ’ ό,τι λίγες εβδομάδες πριν.
Ιδιαίτερα η αγορά του VLSFO εμφανίζει μεγάλη κινητικότητα στην Ευρώπη, καθώς ήδη η ιταλική Saras SpA, όπως επίσης και η ισραηλινή ORL Refineries, έχουν πουλήσει τα πρώτα τους φορτία. Από την άλλη, ένας σημαντικός αριθμός διαχειριστριών εταιρειών προετοιμάζεται για το 2020 και αγοράζει τέτοιου είδους φορτία προς αποθήκευση, ενώ σύμφωνα με το Bloomberg μία τουλάχιστον εταιρεία έχει μετατρέψει τις δεξαμενές της από HSFO σε LSFO.
Τέλος, ο κ. Sawyer αναμένει ότι οι αγοραπωλησίες αποθειωμένων καυσίμων θα αγγίξουν τα 1 εκατ. βαρέλια/ημέρα το επόμενο διάστημα, με δεδομένο ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες θα γυρίσουν την πλάτη τους στα μη συμμορφούμενα καύσιμα με τις International Energy Agency, Energy Aspects, ClipperData και Rystad να αναμένουν ανάλογες αυξήσεις στη ζήτηση.
(ναυτικά χρονικά)