Ο Γιάννης Αληγιζάκης κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης μίλησε για την πορεία της Ελίν, για τα προβλήματα του κλάδου καθώς και πώς κατάφερε να επιβιώσει και να αναπτυχθεί ο όμιλος στα χρόνια της κρίσης.
«Καταφεράμε να καλύψουμε το κενό της εσωτερικής αγοράς με την εξωστρέφεια. Βελτιώσαμε τα μεγέθη μας μέσα στην κρίση. Οι πωλήσεις μας στο εξωτερικό είναι τριπλάσιες από το εσωτερικό. Ωστόσο, η βασική δραστηριότητα της Ελινόιλ είναι στην Ελλάδα» σχολίασε. Και αυτό αποδεικνύεται ότι οι εγκαταστάσεις του ομίλου βρίσκονται στην Ελλάδα.
Αναφορικά με το 2019, ο κ. Αληγιζάκης ανέφερε πως ξεκίνησε περίεργα και πως ήταν ένα απρόοπτο και «κακό» εξάμηνο. «Υπήρχε μια κακή ψυχολογία. Επιβάρυνε πολύ το κλίμα η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος» σχολίασε. Τα καύσιμα κίνησης κινήθηκαν σε ποσοστό -4% το πρώτο τετράμηνο, άλλα όπως ανέφερε ο ίδιος από τον Μάιο άρχισαν να βελτιώνεται η κατάσταση. Το πετρέλαιο θέρμανσης ήταν αυτό που βοήθησε να έχει θετικά οικονομικά αποτελέσματα η Ελίν το πρώτο εξάμηνο, αφού εμφάνισαν 25% αύξηση, σε αντίθεση με την βενζίνη και το πετέλαιο κίνησης, τα οποία κινήθηκαν αρνητικά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ελίν δεν παρέλειψε να σχολιάσει για την τουριστική περίοδο, η οποία δεν ξεκίνησε καλά και αυτό επηρεάζει τον όμιλο καθώς διαθέτει ένα μεγάλο δίκτυο σε νησιά και μαρίνες. Ωστόσο, φάνηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος για το επόμενο εξάμηνο τονίζοντας πως θα αλλάξει το κλίμα λόγω των επερχόμενων επενδύσεων.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως η Ελίν διαθέτει συνολικά 620 πρατήρια, από τα οποία τα 7 είναι ιδιολειτουργούμενα. O κ. Αληγιζάκης τόνισε πως θα μπορούσε ο όμιλος στα χρόνια της κρίσης να διπλασιάσει το δίκτυο καταστημάτων του, ωστόσο δεν προέβη σε αυτή την κίνηση διότι προτεραιότητά της Ελίν είναι η συνεργασία της με αξιόπιστους συνεργάτες. «Υπάρχει η τάση από τους άλλους ομίλους του κλάδου για ενίσχυση των ιδιολειτουργούμενων πρατηρίων, εμείς, όμως, δεν ακολουθούμε αυτή την τάση. Πιστεύουμε στην συνεργασία του ομίλου με τους πρατηριούχους» σχολίασε.
Η Ελίν διαθέτει πιο ισχυρό δίκτυο στην ελληνική περιφέρεια (κυρίως νησιά και βόρειο Ελλάδα) αφού από τα 620 πρατήρια μόνο τα 80 βρίσκονται στην Αττική. Ο κ. Αληγιζάκης υπογράμμισε πως τους ενδιαφέρει το κοινό της πρωτεύουσας, αλλά αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα με την παραβατικότητα στη συγκεκριμένη αγορά. «Η αγορά μας είναι πάρα πολύ παραβατική. Η παραβατικότητα χτυπάει “κόκκινο”.
Η Ελίν έχει κάνει σημαία το θέμα της εξυγίανσης της αγοράς πετρελαιοειδών, για αυτό πρέπει να το κάνουμε και πράξη στο δίκτυο μας, αυτός είναι ένας λόγος που δεν ενισχύουμε το δίκτυο μας στην Αττική» ανέφερε χαρακτηριστικά και συνέχισε «τα πρατήρια με τη σημερινή μορφή δεν είναι βιώσιμα.
Για αυτό το λόγο εμείς προσπαθούμε να μετατρέψουμε τον “βενζινά” σε επιχειρηματία. Πρέπει οι πρατηριούχοι να αυξήσουν τα είδη της πώλησης (σ.σ. ρεύμα, αέριο, κάρτες καρτοκινητής κ.α.). Το 70% της βενζίνης είναι φόροι, με αποτέλεσμα ένας παράβατης μπορεί να εξαφανίσει τον υγιή πρατηριούχο».
Ο κ. Αληγιζάκης, επίσης, αναφέρθηκε στο έργο της ΑΑΔΕ, ο οποίος εκτιμά ότι η Ανεξάρτητη Αρχή έχει εντείνει τους ελέγχους στα πρατήρια, αλλά πρόσθεσε πως οι έλεγχοι θα πρέπει να συνοδεύονται από από διακοπή λειτουργίας, σε περιπτώσεις που εντοπίζεται κάποια παραβατικότητα.
Αναφερόμενος στην αύξηση του ειδικού φόρου, ο κ. Αληγιζάκης ανέφερε πως η αύξηση είναι ο κύριος λόγος που έπεσαν οι πωλήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης. «Αν εξαφανίστηκε το πετρέλαιο θέρμανσης από τις πωλήσεις μας οφείλεται στην αύξηση του ειδικού φόρου. Έχουμε κάνει συζητήσεις με τις εκάστοτε κυβερνήσεις αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο μέσα στον επόμενο χρόνο να υπάρξει μείωση του ειδικού φόρου λόγω της δύσκολης οικονομικής κατάστασης της χώρας» τόνισε.
Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελίν ανέφερε πως μέσα στο επόμενο διάστημα, με την ιδιότητα του προέδρου του ΣΕΕΠΕ (Σύνδεσμος Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος) θα επιδιώξει συνάντηση με τον νέο υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη, για να συζητήσουν τα προβλήματα του κλάδου. Μάλιστα ανέφερε πως ψηλά στην ατζέντα του Συνδέσμου είναι η παραβατικότητα και ενεργειακός σχεδιασμός.