Τετάρτη 17 Ιουλίου 2019

ΑΔΜΗΕ: Το “ανθρώπινο λάθος”, η συντήρηση και η σπουδή της ανακοίνωσης - Το παρασκήνιο του χθεσινού "μίνι μπλακ άουτ"

Στους κόλπους των εργαζομένων του ΑΔΜΗΕ δεν πέρασε απαρατήρητο το γεγονός ότι μέσα σε λίγα λεπτά από το χθεσινό συμβάν που άφησε για περίπου 40 λεπτά χωρίς ρεύμα πολλές περιοχές της Αθήνας, εκδόθηκε ανακοίνωση με την οποία αμέσως εντοπίστηκε το σφάλμα στους χειρισμούς ενός εργαζόμενου. 

Και πράγματι όπως πληροφορείται το Energypress το πρόβλημα τύποις δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια χρήσης του αποζεύκτη, δηλαδή κατά την εφαρμογή εντολής απόζευξης που δόθηκε από το κέντρο κατανομής προς το κέντρο του Ρουφ. 
Ωστόσο, το χθεσινό συμβάν κρύβει έντονο παρασκήνιο καθώς η χρήση του αποζεύκτη έγινε όχι μέσα από το “δωματιάκι” χειρισμού ηλεκτρονικά, μέσω του αυτοματοποιημένου μηχανισμού που υπάρχει και χρησιμοποιείται κατά κόρον, αλλά χειρονακτικά επίτοπου στο πεδίο. Γιατί συνέβη αυτό; Διότι ο αυτόματος μηχανισμός δε λειτουργούσε από το “δωματιάκι” και ο τεχνικός δεν μπορούσε να εκτελέσει την εντολή που του δόθηκε από το κέντρο κατανομής.
Αποτέλεσμα; Να αναγκαστεί να πάει στο πεδίο να εκτελέσει την εντολή χειρονακτικά, εκεί όπου δεν υπάρχει η ασφάλεια (interlock στην γλώσσα των τεχνικών του ΑΔΜΗΕ). Μάλιστα ο συγκεκριμένος τεχνικός, που σύμφωνα με συνδικαλιστικές πηγές στοχοποιήθηκε από την ανακοίνωση, βρέθηκε εκτεθειμένος και κινδύνευσε ακόμη και με τη ζωή του και κυριολεκτικά σώθηκε από θαύμα.
Οι ίδιες συνδικαλιστικές πηγές αναφέρουν ότι μπορεί τυπικά η ευθύνη να βαρύνει τον τεχνικό που έκανε το χειρισμό, ωστόσο στην πραγματικότητα το πρόβλημα προέκυψε εξαιτίας της μη λειτουργίας του αυτόματου συστήματος χειρισμού. Και αυτό προσθέτουν με νόημα, είναι ένα ακόμη από τα φαινόμενα παραμέλησης του δικτύου και του εξοπλισμού, αλλά και συγκεκριμένων επιλογών της διοίκησης να μην επενδύει σε ανθρώπινο ειδικό δυναμικό τεχνικών, αλλά και σε θέματα εκπαίδευσης τεχνικού προσωπικού. 
“Η πρώτη γραμμή του ΑΔΜΗΕ, οι υποσταθμοί, τα ΚΥΤ, η ΔΝΕΜ (διεύνθυση νέων έργων μεταφοράς) έχουν απογυμνωθεί και έχουν γίνει αθρόες προσλήψεις διοικητικού προσωπικού, συμβούλων μέχρι και εκπαιδευτών σκύλων” αναφέρει χαρακτηριστικά πηγή των εργαζομένων, που στηλιτεύει το γεγονός ότι η διοίκηση έσπευσε να ρίξει στο προσωπικό την ευθύνη για το συμβάν. 
“Διαταράσσονται οι σχέσεις με τους εργαζόμενους, με ποια ψυχολογία θα πάει σήμερα στο ΚΥΤ ο τεχνικός, όταν γνωρίζει ότι κινδυνεύει να βρεθεί υπόλογος για πράξεις και παραλείψεις για τις οποίες δεν φέρει ευθύνη” καταλήγει η ίδια πηγή. 
Σημειώνεται τέλος ότι σύμφωνα με πληροφορίες το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται στους υποσταθμούς είναι κατά 30% λιγότερο από τις πραγματικές ανάγκες σε προσωπικό για την κάλυψη των αναγκών.