Την επομένη της τραγωδίας στη Βαλτιμόρη, με 6 ανθρώπους, που βρίσκονταν στη γέφυρα όταν κατέρρευσε, να θεωρούνται νεκροί, το ερώτημα παραμένει:
Γιατί έχασε την πρόωση το Dali, το πλοίο που μεταφέροντας 3.000 κοντέινερ καρφώθηκε πάνω στον πυλώνα της γέφυρας, διαλύοντάς τη σαν χάρτινο πύργο;
Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal οι υπεύθυνοι της έρευνας θα εξετάσουν μεταξύ άλλων κατά πόσο μολυσμένα καύσιμα έπαιξαν ρόλο στο τεχνικό πρόβλημα που αντιμετώπισε το πλοίο, με αποτέλεσμα να μείνει ανεξέλεγκτο και να κάνει απότομη, μοιραία στροφή. Το πλοίο παραμένει σφηνωμένο στα συντρίμμια της γέφυρας Francis Scott Key Bridge και υπολογίζεται ότι δεν θα μετακινηθεί από εκεί για εβδομάδες.
Τα φώτα του πλοίου άρχισαν να αναβοσβήνουν περίπου μία ώρα αφότου ξεκίνησε το ταξίδι του. Το πλήρωμα ανέφερε προβλήματα στο ρεύμα και απώλεια της πρόωσης πριν από την πρόσκρουση, ενώ πρόλαβε να εκπέμψει σήμα κινδύνου.
«Το πλοίο “πέθανε”, χωρίς σύστημα διεύθυνσης και ηλεκτρονικά», είπε ένας αξιωματικός στο πλοίο την Τρίτη. «Ένας από τους κινητήρες έκανε έναν περίεργο θόρυβο και μετά σταμάτησε. Η μυρωδιά καμένου καυσίμου ήταν παντού στο μηχανοστάσιο και ήταν κατάμαυρο. Το πλοίο δεν είχε χρόνο να ρίξει άγκυρες για να σταματήσει να παρασύρεται» εξήγησε αξιωματικός στη WSJ.
Τι προκαλούν τα μολυσμένα καύσιμα
Τα μπλακ άουτ στη θάλασσα δεν είναι συνηθισμένα, αλλά συμβαίνουν και θεωρούνται κίνδυνος μεγάλου ατυχήματος για τα πλοία. Μια αιτία είναι τα μολυσμένα καύσιμα που μπορεί να δημιουργήσουν προβλήματα στις κύριες γεννήτριες του πλοίου, δήλωσε στη WSJ ο Φώτης Παγουλάτος, ναυπηγός στην Αθήνα. Ένα πλήρες μπλακ άουτ θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια της πρόωσης ενός πλοίου, είπε.
Η έρευνα θα περιλαμβάνει αναθεωρήσεις των λειτουργιών και του ιστορικού ασφάλειας του σκάφους, καθώς και εκείνων του ιδιοκτήτη και χειριστή του, δήλωσε η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Τα πληρώματα θα εξετάσουν τις συσκευές καταγραφής (κάτι σαν το μαύρο κουτί ενός αεροπλάνου) του πλοίου για να καταλάβουν καλύτερα τι συνέβη.
Το πλοίο τύπου Panamax, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έως και 10.000 εμπορευματοκιβώτια, είναι ένα από τα χιλιάδες που διέρχονται τακτικά από τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ και σταματούν συχνά στα λιμάνια των ΗΠΑ στην Ανατολική Ακτή. Λίγες μέρες πριν μπει στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πλοίο είχε σταματήσει στο Νόρφολκ.