Σύσταση αγοράς και τιμή - στόχο στα 36,7 ευρώ (από 27,9 ευρώ) για την Motor Oil βλέπει η Optima Bank.
Σύμφωνα με report της τράπεζας οι προσθήκες ΑΠΕ και το σταθερά ισχυρό περιβάλλον διύλισης οδηγούν σε νέες αναβαθμίσεις.
Σύμφωνα με την αξιολόγηση μετά το υψηλό ρεκόρ του 2022 για τον κλάδο διύλισης από άποψη περιθωρίων και κερδοφορίας, η αγορά ανέμενε ότι η κερδοφορία το 2023 θα ομαλοποιηθεί.
Ωστόσο, το επίμονο ισχυρό περιβάλλον διύλισης, που υποστηρίζεται από τη στενή παραγωγική ικανότητα και τις γεωπολιτικές επιπτώσειςστην προσφορά, άνοιξε το δρόμο για ένα ακόμη εξαιρετικά ευνοϊκό έτος το 2023 για τα διυλιστήρια. Κοιτάζοντας το 2024, το περιβάλλον διύλισης κερδίζει και πάλι δυναμική, με τα περιθώρια να βρίσκονται πολύ πάνω από τα επίπεδα του μεσαίου κύκλου, λόγω ισχυρών cracks, καθώς o εσκυγχρονισμός του διυλιστηρίου και οι εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα με τον περιορισμό της προσφοράς δημιουργούν ευνοϊκές προϋποθέσεις.
Οι προβλέψεις για τα μεγέθη
Σύμφωνα με την Optima Bank τα «προσαρμοσμένα» EBITDA του ομίλου για το 2023e υπολογίζεται σε 1.472 εκατ. ευρώ, μειωμένο κατά 10% ετησίως σε συγκρίσιμα προϊόντα (μαζική αναβάθμιση 51%, λόγω των εργασιών του διυλιστηρίου) και σε 1.127 εκατ. ευρώ το 2024, μειωμένα κατά 23% σε ετήσια βάση, με μερική εξομάλυνση του περιθωρίου που θα αντισταθμίσει περισσότερο την ανάκαμψη της δραστηριότητας του λιανικού μάρκετινγκ και την αυξημένη συνεισφορά από τις Ανανεώσιμες Πηγές (επίσης σημαντική αναβάθμιση 33% σε σύγκριση με την προηγούμενη πρόβλεψη).
Λαμβάνοντας υπόψη τις απώλειες αποθεμάτων 59 εκατ. ευρώ και 28 εκατ. ευρώ το 2023-24ε αντίστοιχα, τα EBITDA των ΔΠΧΠ εκτιμάται ότι θα ανέρχονται σε 1.413 ευρώ το 2023ε πριν μειωθούν στα 1.099 εκατ. ευρώ το 2024ε.
Περαιτέρω οι αποσβέσεις 234 εκατ. ευρώ, καθαρά χρηματοοικονομικά αποτελέσματα 102 εκατ. ευρώ και συνεισφορά συνδεδεμένων εταιρειών 161 εκατ. ευρώ, τα καθαρά προσαρμοσμένα κέρδη αναμένεται να διαμορφωθούν σε 885,6 εκατ. ευρώ το 2023ε και σε 627 εκατ. ευρώ το 2024ε. Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη για το 2023 εκτιμώνται σε 840,8 κατ και 609,2 εκατ για το 2024.
Το καθαρό χρέος του Ομίλου αναμένεται να μειωθεί κατά 319 εκατ. ευρώ σε ευρώ 1,44 δισ. το 2023 και περαιτέρω μείωση σε 1,24 δισ. ευρώ το 2024ε, λόγω της ισχυρής λειτουργικής κερδοφορίας και της απελευθέρωσης του Working Capital, που αναμένεται να αντισταθμισθούν από κεφαλαιουχικές επενδύσεις 329 εκατ. ευρώ, τις αυξημένες φορολογικές πληρωμές και επίσης τις πληρωμές μερισμάτων 166 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά τα μερίσματα, αναμένεται τελικό DPS 1,30 EUR για το 2023e (αυξάνοντας τις συνολικές διανομές για το FY23e σε 1,70 EUR/μετοχή) και 1,60 EUR/μετοχή για το 2024-26e.
Αποτίμηση
Η Optima Bank διατηρεί τη σύστασή «Αγορά» για την MOH με την τιμή - στόχο να έχει αυξηθεί στα 36,7 ευρώ (έναντι 27,90 ευρώ προηγουμένως, συμπεριλαμβανομένου του τελικού DPS 1,30 ευρώ), γεγονός που συνεπάγεται μια ισχυρή ανοδική προοπτική της τάξης του 36%, λόγω των σημαντικών αναβαθμίσεων στις εκτιμήσεις κερδοφορίας της βασικής επιχειρηματικής δραστηριότητας για το 2023-27e (που προσθέτουν 8,1 ευρώ/μετοχή) και σε μικρότερο βαθμό το αυξανόμενο αποτύπωμα τόσο των ΑΠΕ όσο και της NRG) στις δραστηριότητες και την κερδοφορία του Ομίλου. Η Motor Oil διαπραγματεύεται επί του παρόντος με EV/EBITDA 2024e 4,0x, πολύ κάτω από τον μέσο όρο του κύκλου 2014-22 5,6x, και επίσης μια αδικαιολόγητη έκπτωση 10% σε σύγκριση με ομότιμες διεθνείς εταιρίες.
Οι στρατηγικοί στόχοι για το 2030
Κατά το 3ο τρίμηνο του 22ου CC, η Εταιρεία δημοσίευσε τους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς της στόχους, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 του Ομίλου κατά 30% και κατά 100% έως το 2030 και έως το 2050 αντίστοιχα.
Πιο αναλυτικά, το επενδυτικό σχέδιο του ομίλου ύψους 2,5 δισ. ευρώ για την ενεργειακή μετάβαση έως το 2030 προβλέπει:
- >2GW Δυναμικότητα ΑΠΕ που θα παράγει 250 εκατ. ευρώ ετησίως, από ~800 MW, παράγοντας σήμερα ~110 εκατ. ευρώ
- Περαιτέρω ανάπτυξη της NRG και της ηλεκτροκίνησης, κατασκευή 4.000 σημείων φόρτισης EV έως το 2030 από 1.021 το 1ο εξάμηνο του 23ου
- Εναλλακτικά καύσιμα και κυκλική οικονομία: ακολουθώντας τους πρόσφατα ανακοινωθέντες στόχους εξαγοράς, δηλαδή της ELIN VERD, μια παραγωγή βιοκαυσίμων και της ΘΑΛΗΣ, ο Όμιλος επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε Φυσικό & Ανανεώσιμο Αέριο, Υδρογόνο Χαμηλών Ανθρακών, Παραγωγή Βιοκαυσίμων, εναλλακτικά καύσιμα, Αναγέννηση λιπαντικών, τα οποία συνδυασμένα δημιούργησε EBITDA ύψους 20 εκατ. ευρώ το 2022.
- CCGT Κομοτηνής, Κοινοπραξία 50%/50% με τη ΓΕΚΤΕΡΝΑ: το πιο αποδοτικό (64%) εργοστάσιο CCGT στην Ελλάδα με ισχύ 877 MW, κεφαλαίου ύψους 375 ευρώ, που αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το 2024.
- Διερευνά ευκαιρίες στον τομέα του πράσινου υδρογόνου (έργα Blue Med, Trieres)
- Ολοκληρώθηκε και λειτουργεί το νέο εργοστάσιο αναμόρφωσης Νάφθας
- Κεφάλαιο διυλιστηρίου: 1 δισ. ευρώ συνολικά έως το 2030 για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου, συμπεριλαμβανομένων των 125 εκατ. ευρώ για τη νέα μονάδα διαχωριστή PP.
- Χρηματοοικονομικοί στόχοι: με την ολοκλήρωση των προαναφερθέντων στρατηγικών στόχων, οι οποίοι αναμένεται να απορροφήσουν σωρευτικό κεφάλαιο 2,5 δισ. ευρώ έως το 2030, η MOH θα δημιουργήσει το 40% του EBITDA του ομίλου από δραστηριότητες μη ορυκτών καυσίμων, με το στοχευμένο καθαρό χρέος/EBITDA να ορίζεται σε >3,5x.
www.worldenergynews.gr