Δευτέρα 18 Σεπτεμβρίου 2023

«Στροφή» της Stellantis στα συνθετικά καύσιμα

Τα συμπεράσματα από τις δοκιμές των κινητήρων της, με χρήση e-fuels, καθορίζουν τη στρατηγική της Stellantis.



Η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποίησε συνθετικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, που παρέχονται για δοκιμές από τη Saudi Aramco, τα οποία έλαβαν εξαίρεση από την προθεσμία μηδενικών εκπομπών ρύπων της ΕΕ το 2035.

Η Stellantis υποστηρίζει ότι οι δοκιμές ανέδειξαν ότι 24 από τους τύπους κινητήρων της στην Ευρώπη, είναι συμβατοί με e-fuels, χωρίς τροποποιήσεις στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία μπορούν να δημιουργηθούν χρησιμοποιώντας δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή ή η αιολική ενέργεια, έχουν προταθεί ως λύση μηδενικών εκπομπών, για κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Φέτος, η Ευρωπαϊκή Ένωση θέσπισε μια νομική εξαίρεση για τα οχήματα που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα, για να παραμείνουν στην πώληση πέραν της προθεσμίας του 2035 και τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα.

Η Stellantis ανακοίνωσε ότι δοκίμασε τους κινητήρες με e-fuels, που παρέχονται από τη Saudi Aramco, η οποία συνεργάζεται επίσης με το Renault Group. Άλλοι υποστηρικτές των συνθετικών καυσίμων είναι η Porsche, η οποία χρηματοδοτεί μια πιλοτική μονάδα παραγωγής στη Χιλή, και η Ferrari.

Οι δοκιμές σε 28 τύπους κινητήρων που παράγονται από το 2014 ανακοινώθηκαν τον Απρίλιο. Εκπρόσωπος της Stellantis είπε ότι τέσσερις από τους 28 τύπους κινητήρων που δοκιμάστηκαν, εξακολουθούν να περιμένουν την επικύρωση.

Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία, 24 τύποι κινητήρων που προσδιόρισε ως συμβατούς με τα συνθετικά καύσιμα αντιπροσωπεύουν περίπου 28 εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης.

Ανέφερε, επίσης, ότι η χρήση e-fuels, χαμηλών εκπομπών άνθρακα σε έως και 28 εκατομμύρια οχήματα, θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές CO2 της Ευρώπης, έως και 400 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, μεταξύ 2025 και 2050.

Τα συνθετικά καύσιμα έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές CO2 από υπάρχοντα οχήματα εσωτερικής καύσης, κατά τουλάχιστον 70% σε βάση κύκλου ζωής, σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα.