Η χρήση του υδρογόνου δεν προέκυψε τώρα για τα διυλιστήρια, όπως εξήγησε, στα πλαίσια του Hydrogen & Green Gases Forum, ο Διομήδης Σταμούλης, Ανώτερος Διευθυντής Στρατηγικού σχεδιασμού των βιομηχανικών δραστηριοτήτων και των συμμετοχών της Helleniq Energy.
Ο κ. Σταμούλης ανέφερε μεταξύ άλλων, την “τυχαία” χρήση του υδρογόνου στα διυλιστήρια, όπου προέκυπτε σαν υποπροιόν, ως διεργασία για να μετασχηματιστεί η βενζίνη. Αργότερα, ωστόσο προκύπτοντας καινούριες ανάγκες προχώρησε η παραγωγή υδρογόνου, από μεθάνιο και φυσικό αέριο.
Όσον αφορά άλλες μεθόδους παραγωγής, αναφέρθηκε στην ηλεκτρόλυση, όπου παράγεται από φωτοβολταϊκά, κάτι που εφαρμόζεται στα διυλιστήρια της Ελευσίνας αλλά σε μικρή κλίμακα.
Αντίστοιχα τόνισε τη σημασία παρέμβασης στην παραγωγή υδρογόνου από μεθάνιο, του γκρι, δηλαδή, υδρογόνου. Αυτό γιατί επιτυγχάνεται σημαντική μείωση εκπομπών του Ομίλου. Κάτι που όπως σχολίασε είναι κοστοβόρο να επιτευχθεί μόνο με την δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα. “Τα Ελληνικά Πετρέλαια παράγουν 4 εκατ CO2 ετησίως περίπου, άρα θα χρειαζόμαστε πολλή μεγάλη χωρητικότητα. Μπορούμε όμως αντί να το αποθηκεύσουμε να το χρησιμοποιήσουμε, αναμειγνύοντας με πράσινο υδρογόνο για την παραγωγή μεθανόλη και αεροπορικού καυσίμου”, κατέληξε.