Το διυλιστήριο πετρελαίου Schwechat της OMV (OMVV.VI) 200.000 βαρελιών την ημέρα λειτουργεί με δυναμικότητα 20%, ενώ οι επισκευές για να επισκευαστεί μια μονάδα απόσταξης αργού πρόκειται να διαρκέσουν τουλάχιστον αρκετές εβδομάδες, δήλωσε στο Reuters την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της OMV, Άλφρεντ Στερν.
Στις 3 Ιουνίου, δύο άτομα τραυματίστηκαν όταν ένα εξάρτημα σε μονάδα απόσταξης αργού πετρελαίου εξερράγη στο διυλιστήριο προς το τέλος μιας προγραμματισμένης ανατροπής που σταμάτησε την παραγωγή στο εργοτάξιο από τις 19 Απριλίου.
Ήταν το μεγαλύτερο περιστατικό σε διυλιστήριο που είχε να αντιμετωπίσει η OMV και απαιτούσε δεκάδες άτομα να επισκευάσουν τη μονάδα ύψους 40 μέτρων στο διυλιστήριο δίπλα στο αεροδρόμιο της Βιέννης (VIEV.VI) , είπε ο Stern.
Η OMV θα μάθει τις επόμενες δύο εβδομάδες πόσο χρόνο μπορεί να χρειαστούν οι επισκευές, αλλά περίμενε ότι η διακοπή θα διαρκέσει τουλάχιστον «αρκετές εβδομάδες», πρόσθεσε.
"Η κύρια μονάδα απόσταξης είναι ένα μεγάλο μέρος (του διυλιστηρίου), έχουμε επίσης ένα μικρότερο. Το υπόλοιπο διυλιστήριο έχει ξαναρχίσει τη λειτουργία του αλλά με σημαντικά μικρότερη δυναμικότητα - περίπου στο 20% της συνολικής παραγωγικής ικανότητας", είπε ο Stern. σε μια συνέντευξη.
Η διακοπή συνέβη ενώ τα παγκόσμια περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων και οι τιμές στις αντλίες βενζίνης σε όλο τον κόσμο βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ λόγω της αυξανόμενης ζήτησης μετά την πανδημία και της συρρίκνωσης της ικανότητας διύλισης.
Την Τετάρτη, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν ζήτησε ακόμη και από τις εταιρείες πετρελαίου να εξηγήσουν γιατί δεν διαθέτουν περισσότερη βενζίνη στην αγορά.
Η OMV χρησιμοποιεί τα δικά της αποθέματα και δημόσια αποθέματα για να καλύψει το έλλειμμα στους πελάτες της.
Αλλά θα πρέπει επίσης να αγοράσει πρόσθετα εξευγενισμένα προϊόντα, όπως ντίζελ και καύσιμο τζετ από ευρωπαϊκές χώρες όπως η Γερμανία ή η Ρουμανία και η Μέση Ανατολή, για παράδειγμα το Άμπου Ντάμπι, μέσω των λιμανιών της Τεργέστης ή του Κόπερ, πρόσθεσε ο Stern.
Το πρόσθετο κόστος για την OMV θα καλύπτεται εν μέρει από την ασφαλιστική της κάλυψη.
Ο Stern είπε ότι ορισμένες αεροπορικές εταιρείες γεμίζουν τώρα προτού επιστρέψουν στην Αυστρία "για να μειώσουν τη ζήτηση και να χαλαρώσουν την κατάσταση", ενώ πριν από το ατύχημα θα περίμεναν μέχρι να φτάσουν στο αεροδρόμιο της Βιέννης.
Ο Stern είπε ότι περίμενε τα περιθώρια των διυλιστηρίων της OMV να είναι υψηλότερα από πέρυσι - παράλληλα με τα περιθώρια διυλιστηρίων σε όλο τον κόσμο εν μέσω υψηλής ζήτησης και περιορισμένης προσφοράς καυσίμων - το υψηλό ενεργειακό κόστος και το πιο ακριβό αργό πετρέλαιο οδήγησαν σε μερικά από αυτά τα κέρδη.
Από το reuters.com