Οι προμηθευτές ρωσικού αργού στρέφονται σε πιο ασυνήθιστες μεθόδους για τη μεταφορά φορτίων σε νέους πελάτες μετά τις κυρώσεις που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι μεταφόρτωση από πλοίο σε πλοίο στη μέση του Ατλαντικού.
Το τάνκερ Zhen I της Aframax μεταφόρτωσε ρωσικό αργό στο σουπερτάνκερ Lauren II περίπου 500 χιλιόμετρα δυτικά των πορτογαλικών νήσων Μαδέρα. Η μεταφόρτωση έλαβε χώρα στις 26 με 27 Μαϊου.
Η μεταφόρτωση αργού σε μεγαλύτερα πλοία δεν είναι κάτι ασυνήθιστο, αλλά αυτό που δεν είναι καθόλου σύνηθες είναι η τοποθεσία στην οποία συνέβη. Οι περισσότερες μεταφορτώσεις λαμβάνουν χώρα σε προφυλαγμένα ύδατα, όπου η πιθανότητα εκροής πετρελαίου είναι εξαιρετικά μειωμένη. Ρωσικό αργό έχει μεταφορτωθεί σε μεγαλύτερα πλοία στο Σκο στη Δανία, στη Δυτική Μεσόγειο έξω από την ισπανική Θέουτα και ακόμα και στο Ρότερνταμ.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, αυτή είναι η πρώτη μεταφόρτωση στην ανοιχτή θάλασσα.
To Zhen I έχει πλέον επιστρέψει στη Βαλτική Θάλασσα, όπου θα φορτώσει ρωσικό αργό από το ρωσικό Πρίμορσκ στα μέσα Ιουνίου, σύμφωνα με έγγραφα που έχει δει το Bloomberg. Το Lauren II πλέει στα μέσα του Ατλαντικού, πιθανότατα περιμένοντας τη μεταφορά κάποιου άλλου φορτίου. Ένα πλοίο τόσο μεγάλο όσο το Lauren II μπορεί να μεταφέρει τριπλάσιο φορτίο από αυτό του Zhen I. Τούτο το καθιστά μια πολύ πιο οικονομική επιλογή για τη μεταφορά αργού πετρελαίου σε πολύ μεγάλες αποστάσεις.
Οι κυρώσεις στο ρωσικό αργό έχουν αναγκάσει κάποια μεγάλα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να μεταφέρουν μεγαλύτερα φορτία σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις για την παράδοσή τους στους αγοραστές, κυρίως στην Ινδία.
(euro2day)