Παρασκευή 3 Ιουνίου 2022

Βαριά “καμπάνα” από το ΥΠΕΝ στην Astra Airlines για μη επιστροφή δικαιωμάτων εκπομπών CO2

Πρόστιμο ύψους 3,5 εκατ. ευρώ  (3.547.356 ευρώ, για την ακρίβεια) επέβαλε το ΥΠΕΝ στην αεροπορική εταιρεία ASTRA Airlines, για μη επιστροφή δικαιωμάτων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από επαληθευμένες εκπομπές.   




Η υπόθεση κρατάει από το 2019, τον Ιούλιο του οποίου η Astra Airlines κλήθηκε αρχικά σε ακρόαση για τη μη απόδοση δικαιωμάτων εκπομπών έτους 2017 και 2018 στο μητρώο εκπομπών, διαδικασία από την οποία επιβεβαιώθηκε η μη απόδοσή τους και η εταιρεία κλήθηκε να συμμορφωθεί στις υποχρεώσεις της. Το Φεβρουάριο του 2021, οι υπηρεσίες του ΥΠΕΝ διαπίστωσαν από το ιστορικό του λογαριασμού παράδοσης δικαιωμάτων εκπομπών της ASTRA Airlines από το Μητρώο Εκπομπών, ότι η εταιρεία δεν είχε ακόμα συμμορφωθεί με την απαίτηση της παράδοσης 34.627 EUAs στο ελληνικό μητρώο μέχρι 30/11/2019.

Βέβαια, η εταιρεία είχε ήδη διακόψει τη λειτουργία της πριν τα τέλη του Νοεμβρίου του 2019, καθώς  στις 18 Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς ανακοινώθηκε η διακοπή των πτήσεών της, ως συνέπεια των οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπιζε η εταιρεία.

Σημειώνεται ότι οι επιβληθείσες διοικητικές κυρώσεις δεν απαλλάσσουν την Astra Airlines από την υποχρέωση να παραδώσει κατά την επιστροφή δικαιωμάτων, ποσότητες εκπομπών, ίσες με τις καθ’ υπέρβαση εκπομπές.

Τα “κομμένα φτερά” της Astra Airlines

Το εν λόγω πρόστιμο, βέβαια, δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Astra Airlines, καθώς η εταιρεία έχει πάψει να πετάει από το χειμώνα του 2019, μετά από 11 χρόνια λειτουργίας.

H Astra Airlines ιδρύθηκε στη Θεσσαλονίκη το 2008 από τους Ιωάννη Ζλατάνη, ιδρυτή της Interaviator Ltd, και Αναστάσιο Ζηρίνη, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας.

Η πρώτη της πτήση πραγματοποιήθηκε στις 5 Ιουλίου 2008 (από τη Θεσσαλονίκη στη Ρόδο), με την εταιρεία να αποκτά υπολογίσιμο μερίδιο στο πτητικό έργο από το 2012 και μετά, αφότου ανέλαβε πέντε άγονες γραμμές και εκτελούσε και επιβατικά δρομολόγια και για Ρωσία και Ουκρανία. Στη συνέχεια προσέθεσε και δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Καλαμάτα, Σάμο και Κέρκυρα, καθώς και εποχιακές πτήσεις από τη συμπρωτεύουσα προς διάφορα νησιά της χώρας μας.

Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία έγιναν επισήμως γνωστά στις αρχές Νοεμβρίου του 2019, με τη διακοπή των πτήσεών της να ανακοινώνεται, όπως προαναφέρθηκε στις 18 Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς.