Ξεκινά η τοποθέτηση του τελευταίου τμήματος των υποθαλάσσιων σωληνώσεων του αγωγού.
Ένα βήμα πριν την έναρξη των εργασιών για την ολοκλήρωση του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream II φαίνεται ότι είναι οι Ρώσοι καθώς το ρωσικό πλοίο Akademik Cherskiy αγκυροβόλησε στο λιμάνι του Καλίνιγκραντ στη Βαλτική, μετά από ταξίδι τριών μηνών από το Ειρηνικό Ωκεανό.
Το ρωσικό πλοίο θα αναλάβει να ολοκληρώσει την τοποθέτηση του τελευταίου τμήματος των υποθαλάσσιων σωληνώσεων του αγωγού, η οποία σταμάτησε λόγω των κυρώσεων που επέβαλαν οι ΗΠΑ.
Η Ολλανδό-ελβετική εταιρία Αllseas που είχε αναλάβει το έργο αποσύρθηκε στις αρχές του χρόνου, έχοντας ολοκληρώσει σχεδόν το 90% των εργασιών, μετά την επιβολή των αμερικανικών κυρώσεων.
Όπως είναι γνωστό η Ουάσιγκτον η οποία αντιτίθεται στην κατασκευή του αγωγού, ο οποίος θα μεταφέρει αέριο απευθείας από τη Ρωσία στη Γερμανία, έχει επιβάλει κυρώσεις στις εταιρίες που συμμετέχουν στην πόντιση των σωληνώσεων, με αποτέλεσμα οι Ρώσοι να επιστρατεύσουν το μοναδικό πλοίο, έστω και κάπως παρωχημένης τεχνολογίας, που διαθέτουν για τον σκοπό αυτό.
Μεταφορά 55 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως
Το Akademik Cherskiy, το οποίο χρειάστηκε να αλλάξει πολλές φορές προορισμό κατά τη διάρκεια της πλεύσης προς το Καλίνιγκραντ, θα πρέπει να τοποθετήσει τους σωλήνες σε ένα μικρό τμήμα της Βαλτικής, στα χωρικά ύδατα της Δανίας.
Όταν η Ουάσιγκτον επέβαλε τις κυρώσεις κατά του έργου, ο διευθύνων σύμβουλος της Gazprom Αλέξει Μίλερ είχε δηλώσει ότι η Ρωσία διαθέτει τα μέσα για να κατασκευάσει το υπόλοιπο τμήμα. Ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας Αλεξάντερ Νόβακ είχε δηλώσει πέρυσι ότι οι εξαγωγές μέσω του νέου αγωγού θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στο τέλος του 2020.
Η νέα γραμμή, η οποία κατασκευάστηκε παράλληλα με τον υφιστάμενο αγωγό Nord Stream I, θα μπορεί να μεταφέρει περί τα 55 δις κυβικά μέτρα αερίου ετησίως από τα κοιτάσματα της Σιβηρίας απ' ευθείας στη Γερμανία, την Ουκρανία.
Πρόκειται για ένα έργο που εξ' αρχής είχε προκαλέσει την αντίδραση της Ουάσιγκτον και των Βρυξελλών, αφενός επειδή θεωρήθηκε ότι αυξάνει την εξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο και αφετέρου λόγω των αντιδράσεων των χωρών που ευνοούνται από την υφιστάμενη γραμμή, ενώ ταυτόχρονα περιορίζει τα σχέδια των ΗΠΑ για την προώθηση του αμερικανικού υγροποιημένου αερίου (LNG) στην Ευρώπη.
www.worldenergynews.gr