Όλοι συμφωνούν ότι η συγκυρία για τις ιδιωτικοποιήσεις είναι δυσμενής. Άλλωστε, με τη διεθνή οικονομία σε πορεία κατάρρευσης, δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης για να προβλέψει ότι, το …ταμείο των αποκρατικοποιήσεων στο τέλος του έτους δεν θα έχει συγκεντρώσει τα αναμενόμενα 2,4 δισ. ευρώ.
Αποτελεί πια ζητούμενο αν – εν μέσω πανδημίας – θα ... συρρεύσουν οι επενδυτές στη χώρα μας, παρότι από τις πρώτες φάσεις των διαγωνισμών για τις ΔΕΠΑ, ή του αεροδρομίου, διαφάνηκε θερμό ενδιαφέρον. Όμως πλέον το επενδυτικό κλίμα επιδεινώνεται, όσο η κρίση βαθαίνει.
Από τη μία πλευρά, οι ενδιαφερόμενοι παίκτες – διεθνείς όμιλοι και funds – συγκρατούν …δυνάμεις και αναμένουν τις εξελίξεις στο κεφάλαιο της διεθνούς υγειονομικής κρίσης για να καθορίσουν τα επόμενα βήματά τους. Από την άλλη, η κυβέρνηση …τρενάρει, όσο είναι εφικτό, τις διαδικασίες, καθώς αιωρείται το φάντασμα της χαμηλής αποτίμησης της «προίκας» που βγαίνει στο «σφυρί», η οποία μπορεί να οδηγήσει και σε χαμηλές προσφορές. Το χαστούκι στον τομέα των αερομεταφορών εξαιτίας της πανδημίας, θα πάει σίγουρα πιο πίσω χρονικά τις διαδικασίες πώλησης του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, όπως και το χρονοδιάγραμμα για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού.
Θετική εξέλιξη - για το κυβερνητικό επιτελείο – η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στην εταιρεία «Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» έναντι τιμήματος 57,5 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για την πρώτη παραχώρηση μαρίνας από το ΤΑΙΠΕΔ. Επίσης, προχώρησαν και τα …γραφειοκρατικά της ΔΕΠΑ με την τριχοτόμησή της, ενώ τον επόμενο μήνα αναμένεται να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για το ποιοι επενδυτές περνούν στη δεύτερη φάση και στους δύο διαγωνισμούς (ΔΕΠΑ Εμπορίας και Υποδομών).
Όσο για την πώληση του 49% του ΔΕΔΔΗΕ, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) επιμένει ότι οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης θα ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού. Μάλιστα, ανώτατα στελέχη του υπουργείου υποστηρίζουν ότι, τόσο ο ΔΕΔΔΗΕ, όσο και η ΔΕΠΑ Υποδομών, έχουν κλειδώσει ένα υψηλό WACC (7%-8%) με συνέπεια να μην επηρεάζονται από την ύφεση που επέφερε ο κορονοϊός. Το ίδιο ισχύει και με τα δίκτυα της υψηλής τάσης του ΑΔΜΗΕ, του οποίου η έναρξη των διαγωνιστικών διαδικασιών για την περαιτέρω αποκρατικοποίησή του προσδιορίζεται για το τέλος του έτους, ή αρχές του 2021.
Όσο για τα ΕΛΠΕ, το χρονοδιάγραμμα είχε ήδη μετατεθεί για το επόμενο έτος, ακόμη και πριν την έλευση της πανδημίας. Το timing δεν είναι σίγουρα καλό. Όπως άλλωστε ανέφερε τις προηγούμενες ημέρες και ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΠΕ, κ. Ανδρέας Σιάμισιης, σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου, «παρά τις όποιες σημαντικές εξελίξεις είχαμε στον κλάδο του πετρελαίου το τελευταίο διάστημα, το γεγονός που αναμφίβολα θα καθορίσει την πορεία του 2020, είναι η πανδημία covid-19 και οι επιπτώσεις της στην παγκόσμια οικονομία». Όπως τόνισε, «η εξέλιξη της κρίσης θα συνεχίσει να έχει αρνητικό αντίκτυπο στους περισσότερους κλάδους οικονομικής δραστηριότητας και ειδικά τον τουρισμό που αφορά περισσότερο και τις αγορές που εφοδιάζουμε».
(insider.gr)