Ο κλιμακούμενος εμπορικός πόλεμος ανάμεσα σε ΗΠΑ και Κίνα έχει επηρεάσει τις οικονομίες και των δύο χωρών καθώς και των συμμάχων τους, ενώ η Κίνα ανακοίνωσε επιβράδυνση της ανάπτυξης στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σήμερα.
Όμως μέχρι στιγμής, σύμφωνα με τα στοιχεία που αποκάλυψε μια ναυτιλιακή εταιρεία μιας από τις πιο σημαντικές λιμενικές πόλεις στον κόσμο, της Σιγκαπούρης, δεν φαίνεται πως ο ναυτιλιακός τομέας έχει επηρεαστεί από τον κλιμακούμενο εμπορικό πόλεμο.
"Στο τμήμα των εμπορευματοκιβωτίων δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία μέχρι στιγμής, για οποιεσδήποτε σημαντικές επιπτώσεις", δήλωσε στο CNBC ο Esben Poulsson, πρόεδρος της Σιγκαπούρης Ναυτιλιακής Ένωσης. "Μία ή δύο (ναυτιλιακές) γραμμές έχουν μειώσει κάπως την ικανότητά τους, αλλά δεν υπάρχουν αξιόπιστες ενδείξεις για σημαντικό αντίκτυπο μέχρι σήμερα."
Ενώ ο Poulsson είπε ότι υπήρξε κάποια μείωση στις εξαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ προς την Κίνα, καθώς και περικοπές στις μεταφορές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες έχουν επηρεάσει αρνητικά το αποτέλεσμα, αυτές ήταν "σχετικά μικρές". Ο αντίκτυπος στην επιχείρηση των δεξαμενόπλοιων ήταν επίσης περιορισμένος. Σε μόλις 7,7 εκατομμύρια τόνους πέρυσι, οι αμερικανικές εξαγωγές αργού πετρελαίου στην Κίνα αποτελούσαν το 17% των συνολικών εξαγωγών αργού πετρελαίου παγκοσμίως, σύμφωνα με τη στατιστική ανασκόπηση της παγκόσμιας ενέργειας της BP .
Η ναυτιλιακή εταιρεία Maersk έκανε επίσης μια θετική αξιολόγηση του πού βρίσκονται τα πράγματα, αλλά προειδοποίησε ότι η συνεχιζόμενη κλιμάκωση θα μπορούσε να οδηγήσει σε "σοβαρές συνέπειες για το παγκόσμιο εμπόριο". "Τα τρέχοντα δασμολογικά μέτρα μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας παραμένουν περιορισμένα όσον αφορά τον αντίκτυπο στο εμπόριο μεταξύ των χωρών του Ειρηνικού", δήλωσε εκπρόσωπος της Maersk στο CNBC. Οι τιμές των ΗΠΑ στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου από την ΕΕ, τον Καναδά και το Μεξικό είχαν επίσης περιορισμένο αντίκτυπο στο παγκόσμιο εμπόριο εμπορευματοκιβωτίων, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της Maersk.
Αν κάτι ανησυχεί περισσότερο τις ναυτιλιακές εταιρείες από τον εμπορικό πόλεμο, αυτό είναι το υψηλότερο κόστος των καυσίμων και η αυξανόμενη κανονιστική επιβάρυνση, τα οποία έχουν αυξήσει το κόστος των μεταφορών. Η εφαρμογή από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό ενός ανώτατου ορίου θείου στα καύσιμα των πλοίων κατά 0,5%, σε σχέση με το σημερινό 3,5%, θα αυξήσει δραματικά το παγκόσμιο κόστος των καυσίμων. Η κίνηση ήταν μέρος των προσπαθειών για την καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και θα τεθεί σε ισχύ το 2020.
Η ερευνητική εταιρεία Wood Mackenzie προέβλεψε ότι οι υψηλότερες τιμές αργού πετρελαίου και οι περιορισμένες ποσότητες πετρελαίου εσωτερικής καύσης πλοίων (MGO), μια εναλλακτική λύση χαμηλότερης περιεκτικότητας σε θείο αλλά υψηλότερου κόστους, θα μπορούσαν τελικά να κοστίζουν στη βιομηχανία ένα πρόσθετο κόστος 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως.
"Το ζήτημα του εμπορίου είναι μόνο ένα άλλο στοιχείο. Υπάρχουν ήδη πολλά άλλα στοιχεία που αντιμετωπίζει η βιομηχανία - είτε πρόκειται για πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα είτε πρόκειται για τη χιονοστιβάδα των κανονισμών που έχει πέσει πάνω μας. Σίγουρα όμως, δεν χρειαζόμαστε και αυτόν τον κλιμακωτό εμπορικό πόλεμο", δήλωσε ο Poulsson.
(emea.gr)