Το ήμισυ των ρωσικών εξαγωγών αργού πετρελαίου που από τον Δεκέμβριο θα απαγορεύσει η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να βρει νέες αγορές, σύμφωνα με την εταιρεία ενεργειακών δεδομένων Kpler.
Η Ινδονησία, το Πακιστάν, η Βραζιλία, η Νότια Αφρική, η Σρι Λάνκα και κάποιες χώρες της Μέσης Ανατολής θα μπορούσαν μαζί να αγοράσουν έως και 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού την ημέρα από τη Ρωσία τον ερχόμενο χειμώνα, αναφέρει η Kpler.
Η πετρελαϊκή βιομηχανία της Ρωσίας αντιπροσωπεύει περίπου το 10% της παγκόσμιας παραγωγής και αποτελεί βασική πηγή εσόδων για το Κρεμλίνο. Ωστόσο, μετά την εισβολή στην Ουκρανία αντιμετωπίζει σημαντικές κυρώσεις. Τα μέλη της ΕΕ εξακολουθούν να αγοράζουν μέρος του πετρελαίου της χώρας, όμως τον Δεκέμβριο θα απαγορεύσουν τις περισσότερες εισαγωγές αργού και τον Φεβρουάριο ακολουθεί απαγόρευση των προϊόντων πετρελαίου.
Με τα νέα δεδομένα, η παραγωγή πετρελαίου της Ρωσίας θα μπορούσε να μειωθεί κατά σχεδόν 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την εισβολή, εκτός εάν οι ροές κατανεμηθούν αλλού, εκτιμά η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας.
Οι ρωσικές εταιρείες έχουν ήδη ανακατευθύνει τα φορτία τους στην Ασία, κυρίως σε Ινδία και Κίνα, καθώς ορισμένοι Ευρωπαίοι αγοραστές έχουν γυρίσει την πλάτη στο ρωσικό πετρέλαιο. Αυτό έχει κόστος, καθώς οι τιμές έχουν βρεθεί αρκετά πιο χαμηλά.
Μια ανακατανομή των παγκόσμιων ροών αργού θα μπορούσε να επηρεάσει και τις εξαγωγές άλλων μελών του ΟΠΕΚ+, εκτιμά το Bloomberg. Η Ινδονησία πιθανώς θα «θυσιάσει» τις ροές από τη Νιγηρία, ενώ στο Πακιστάν «δεν αποκλείεται να εισρεύσει λιγότερο σαουδαραβικό πετρέλαιο, αναφέρει η Kpler.
Η Μέση Ανατολή, η οποία θα μπορούσε να λάβει έως και 500.000 βαρέλια ρωσικού αργού ημερησίως τον χειμώνα, ίσως ανακατευθύνει σε εξαγωγές το πετρέλαιο που χρησιμοποιούσε εντός των τειχών μέχρι τώρα, σύμφωνα με την Kpler.
«Ίσως είναι πειρασμός να τροφοδοτηθούν τα διυλιστήρια με πετρέλαιο από τα Ουράλια (Ural) και να διοχετευθεί ελεύθερα στην Ασία το αραβικό αργό (Arab Light)», ανέφερε.
(euro2day.gr)