Η επίτευξη καθαρών εκπομπών μηδενικών ρύπων δεν σημαίνει απλά κομψά ηλεκτροκίνητα οχήματα και εντυπωσιακά φωτοβολταϊκά, αλλά εξάλειψη του άνθρακα, του χάλυβα και του τσιμέντου που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή τους, σύμφωνα με τα όσα μεταδίδει το Bloomberg.
Μάλιστα, μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου εγγράφονται σε έναν συνασπισμό που δημιουργήθηκε από τον John Kerry, ειδικό για το κλίμα, σύμφωνα με μια λίστα που είδε το Bloomberg Green.
To State Department και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ συνεργάζονται για να πείσουν τους παγκόσμιους τιτάνες να δεσμευτούν να αγοράσουν προϊόντα χαμηλών εκπομπών άνθρακα έως το 2030 ή νωρίτερα, σε μια προσπάθεια να επιταχύνουν την ώθηση για την επίτευξη των κλιματικών στόχων και να βοηθήσουν στην ανάπτυξη πιο πράσινων αλυσίδων εφοδιασμού. Ο πλήρης κατάλογος των μελών του συνασπισμού θα ανακοινωθεί στο COP26.
Οι δεσμεύσεις θα στοχεύουν αρχικά σε τέσσερις τομείς: την αεροπορία, τη ναυτιλία, το χάλυβα και τα φορτηγά. Υπάρχουν τεχνολογίες για τον περιορισμό της ρύπανσης, όπως βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών, πλοία που κινούνται με μεθανόλη, χάλυβα από πράσινο υδρογόνο και ηλεκτρικά φορτηγά. Αλλά αυτές οι λύσεις συχνά είναι πολύ ακριβότερες από τις διαδρομές που βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα και η προσφορά προϊόντων δεν είναι πάντα διαθέσιμη σε κλίμακα.
«Αυτοί είναι οι πιο δύσκολοι κλάδοι της βιομηχανίας για όποιον αντιμετωπίζει την κλιματική πρόκληση» δήλωσε ο Kerry σε συνέντευξή του. Σε μια συνάντηση στη Γενεύη την περασμένη εβδομάδα, συνάντησε διευθύνοντα στελέχη 30 εταιρειών που ελπίζει να πείσει να ενταχθούν στο FMC.
Κλειδί οι νέες τεχνολογίες
Οι αναδυόμενες τεχνολογίες αναμένεται να αντιπροσωπεύουν το 50% των μειώσεων των εκπομπών το 2050, όταν ο κόσμος πρέπει να φτάσει στο καθαρό μηδέν για να διατηρήσει τη θέρμανση κάτω από 1,5 βαθμούς Κελσίου σε σχέση με τους προβιομηχανικούς χρόνους. Η αυξανόμενη ζήτηση για πιο πράσινες εναλλακτικές λύσεις θα μειώσει την τιμή τους και θα βοηθήσει στην απεμπλοκή των αλυσίδων εφοδιασμού των τεσσάρων τμημάτων που αναφέρει ο συνασπισμός.
Στην Ευρώπη, πολλές από αυτές τις βιομηχανίες με βαριές εκπομπές αντιμετωπίζουν υψηλότερους λογαριασμούς άνθρακα, αφού οι τιμές των αδειών στο σύστημα εμπορίας εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης διπλασιάστηκαν φέτος. «Καμία εταιρεία δεν μπορεί να επιτύχει καθαρό μηδέν μόνη της», δήλωσε ο Jan Jenisch, διευθύνων σύμβουλος της Holcim. «Έχοντας συνεργασία με εταιρείες με παρόμοιους στόχους, μπορούμε να επιταχύνουμε τη μετάβαση της οικονομίας μας».
Αργότερα το 2022, το FMC θα επεκτείνει την αποστολή του για να καλύψει άλλους τέσσερις ρυπογόνους τομείς: αλουμίνιο, τσιμέντο, χημικά και άμεση δέσμευση αέρα. Οι προσπάθειες της βιομηχανίας θα είναι κρίσιμες για τον χειρισμό της πραγματικής εργασίας για την ανάπτυξη καθαρών εναλλακτικών λύσεων σε υλικά έντασης άνθρακα, όπως ο χάλυβας ή το τσιμέντο, δήλωσε ο David Victor καθηγητής διεθνών σχέσεων στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο, ο οποίος υπήρξε κύριος συγγραφέας Εκθέσεις των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα.
Για το FMC
Το FMC δεν συγκεντρώνει άμεσα μετρητά. Αν και οι ανακοινώσεις της εταιρείας ενδέχεται να προσθέσουν δισεκατομμύρια δολάρια για πράσινα προϊόντα, οι δεσμεύσεις είναι εθελοντικές. Δεν είναι μια νέα διαδρομή στην κλιματική διπλωματία. Όλες οι δεσμεύσεις σε επίπεδο χώρας βάσει της συμφωνίας του Παρισιού δεν είναι νομικά δεσμευτικές και, ωστόσο, είναι αρκετό για να δημιουργήσει παγκόσμια δυναμική προς τη μείωση των εκπομπών. «Καμία από αυτές τις σημαντικές πρωτοβουλίες δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς κυβερνητική υποστήριξη» τόνισε ο Victor.
www.worldenergynews.gr