Τετάρτη 27 Οκτωβρίου 2021

ΣΕΕΠΕ: Έως και € 90 εκατ. Ετησίως το Κόστος για τους Καταναλωτές από τις “Πειραγμένες” Αντλίες Καυσίμων

Στα 50-90 εκατ. ευρώ ετησίως εκτιμάται η απώλεια των καταναλωτών από τις ελλιπείς παραδόσεις καυσίμων σε πρατήρια με "πειραγμένες" αντλίες, ενώ άλλα 100-150 εκατ. ευρώ είναι η απώλεια εσόδων του Δημοσίου από την παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία). 




Τις εκτιμήσεις αυτές ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, Γιάννης Αληγιζάκης, σε συνέντευξη Τύπου για την πορεία του κλάδου

Στα 50-90 εκατ. ευρώ ετησίως εκτιμάται η απώλεια των καταναλωτών από τις ελλιπείς παραδόσεις καυσίμων σε πρατήρια με "πειραγμένες" αντλίες, ενώ άλλα 100-150 εκατ. ευρώ είναι η απώλεια εσόδων του Δημοσίου από την παράνομη διακίνηση καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία).

Τις εκτιμήσεις αυτές ανέφερε σήμερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών, Γιάννης Αληγιζάκης, σε συνέντευξη Τύπου για την πορεία του κλάδου των καυσίμων, τονίζοντας παράλληλα ότι ενώ έχουν γίνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση, όπως το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο, και υφίσταται βούληση εκ μέρους της Πολιτείας, ωστόσο η παραβατικότητα παραμένει διαχρονικό πρόβλημα καθώς οι "επιτήδειοι" εφευρίσκουν νέους τρόπους παράκαμψης της νομοθεσίας. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, η παραβατικότητα εμφανίζει αυξητικές τάσεις, όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα των ελέγχων της ΑΑΔΕ που εντοπίζει παράνομες δεξαμενές με χημικές ουσίες που αναμειγνύονται με τα καύσιμα.

Ο ΣΕΕΠΕ υπέγραψε πρόσφατα μνημόνιο συνεργασίας με την ΑΑΔΕ με στόχο την πιστοποίηση και ορθή λειτουργία των συστημάτων ελέγχου των εισροών - εκροών στα πρατήρια, τα οποία έχουν τοποθετηθεί από το 2010 αλλά δεν είναι πλήρως λειτουργικά. Στις προτάσεις του ΣΕΕΠΕ περιλαμβάνεται ακόμη η υπογραφή των αποφάσεων για επέκταση των συστημάτων αυτών σε όλες τις δεξαμενές (ΚΤΕΛ, εργοτάξια κλπ.), ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών, επίσπευση των δικαστικών αποφάσεων, σφράγιση των πρατηρίων στα οποία εντοπίζονται παραβάσεις, μεταφορά των κλιμακίων ελέγχου (ΚΕΔΑΚ) στην ΑΑΔΕ και ορισμό της Αρχής ως συντονιστή με αποφασιστικές αρμοδιότητες για την ολοκλήρωση του έργου.

Σε σχέση με την πορεία της αγοράς, τονίστηκε ότι το πρώτο τετράμηνο του έτους καταγράφηκε μείωση λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν αλλά στη συνέχεια η άρση τους και η καλή τουριστική σεζόν έφεραν θετικό πρόσημο. Συνολικά, στο 8μηνο η αγορά καυσίμων εμφανίζει πτώση 7 %, αν και τα καύσιμα κίνησης κινούνται ανοδικά ( βενζίνη +2 %, πετρέλαιο κίνησης +6 %), καθώς η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης είναι μειωμένη κατά 41 %.

Ο ΣΕΕΠΕ ζητά επέκταση του επιδόματος θέρμανσης στη συντριπτική πλειονότητα των νοικοκυριών, δηλαδή να καταργηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια ή να εξαιρεθεί το 5 - 10 % των υψηλότερων εισοδημάτων, καθώς επικρατεί ανησυχία για τις επιπτώσεις της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης των τιμών στην καταναλωτική συμπεριφορά. Το πετρέλαιο θέρμανσης πωλείται σε τιμές 45 % ακριβότερες σε σχέση με πέρυσι, παρ' όλα αυτά είναι για πρώτη φορά ελαφρώς φθηνότερο από το φυσικό αέριο το οποίο ακρίβηνε ακόμη περισσότερο. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΕΠΕ η τιμή του φυσικού αερίου είναι 0,974 ευρώ ανά κιλοβατώρα έναντι 0,955 για το πετρέλαιο θέρμανσης.

Σε σχέση, τέλος, με τις Κοινοτικές Οδηγίες για τον μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2050, ο κλάδος επισημαίνει την ανάγκη να προστατευθούν οι καταναλωτές από αύξηση του κόστους καυσίμων.

Από το energia.gr