Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

Σ. Κιαρτζής: Έτοιμοι οι πρώτοι 25 ταχυφορτιστές του πανελλαδικού δικτύου των ΕΛΠΕ

Αθόρυβα αλλά δυναμικά, τα Ελληνικά Πετρέλαια έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά στην υλοποίηση των σχεδίων τους για δραστηριοποίηση στην ηλεκτροκίνηση, με την εγκατάσταση του πρώτου «κύματος» ταχυφορτιστών, από το δίκτυο σημείων ταχείας φόρτισης που προγραμματίζουν να εγκαταστήσουν σε όλη την ελληνική επικράτεια. 


«Όχημα» του Ομίλου για την παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης αποτελεί η θυγατρική του με την προσωρινή επωνυμία «ElpeFuture ChargenGo», καθώς η εταιρεία πρόκειται να αλλάξει όνομα έως το τέλος του έτους, στη βάση του rebranding που δρομολογούν τα ΕΛΠΕ.   

Όπως δηλώνει στο Insider.gr ο κ. Σπύρος Κιαρτζής, Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας του Ομίλου ΕΛΠΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της «ElpeFuture ChargenGo», οι σταθμοί ταχείας φόρτισης εγκαθίστανται σε επιλεγμένα πρατήρια ΕΚΟ και BP, σε αυτοκινητόδρομους και άλλα στρατηγικά σημεία, ώστε να καλύπτουν το σύνολο της ηπειρωτικής χώρας, αλλά και τους πιο δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς. 

Οι ταχυφορτιστές θα αποτελέσουν τη βασική «ραχοκοκαλιά» του δικτύου φόρτισης που θα αναπτύξει ο Όμιλος, ενώ όσοι τίθενται σε λειτουργία αναρτώνται στον χάρτη στην ιστοσελίδα της «ElpeFuture ChargenGo» ( https://elpefuture.gr/ ). 

Άμεσα η εφαρμογή για smartphone 

«Με τους σταθμούς που θα τεθούν σε λειτουργία μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, το δίκτυό μας θα φτάσει τους 25 ταχυφορτιστές, έχοντας μάλιστα ήδη παρουσία σε νησιά, καθώς έχουμε ολοκληρώσει, ή πρόκειται να ολοκληρώσουμε άμεσα, τις εγκαταστάσεις σε πρατήρια στα Χανιά, στο Ηράκλειο, στη Ρόδο, στην Κέρκυρα και στην Κεφαλλονιά. Στόχος μας είναι το αργότερο έως την άνοιξη να καλύψουμε ακόμη περισσότερες περιοχές, αυξάνοντας τους σταθμούς ταχείας φόρτισης στους 50», σημειώνει ο κ. Κιαρτζής. 

Σύμφωνα με το στέλεχος των ΕΛΠΕ, σύντομα θα είναι έτοιμη και η εφαρμογή για smartphone, μέσω της οποίας θα μπορεί ένας οδηγός να χρησιμοποιήσει το δίκτυο φόρτισης των ΕΛΠΕ. Έτσι, με το application, θα μπορεί π.χ. να εντοπίζει τον πλησιέστερο ταχυφορτιστή, να παρακολουθεί τη φόρτιση του οχήματος – ή ακόμη και να «κλείνει ραντεβού» για φόρτιση, σε οποιονδήποτε σταθμό στη διαδρομή του ταξιδιού του. 

«Επίσης, έχουμε ολοκληρώσει τις διαδικασίες για να γίνεται μέσω της εφαρμογής η πληρωμή για τη φόρτιση, ώστε με τη χρέωση της πιστωτικής ή της χρεωστικής κάρτας του οδηγού, να λαμβάνει την απόδειξη απευθείας στο κινητό του», υπογραμμίζει ο Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας των ΕΛΠΕ. 

Όπως συμπληρώνει ο κ. Κιαρτζής, τα ΕΛΠΕ θα προχωρήσουν στην εγκατάσταση και φορτιστών μικρότερης ισχύος (εναλλασσομένου ρεύματος), κατά κύριο λόγο σε εμπορικούς πελάτες των Ελληνικών Πετρελαίων, για την εξυπηρέτηση των εταιρικών τους στόλων. Ωστόσο, ο Όμιλος δίνει έμφαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης, το οποίο θα καλύπτει όλη την επικράτεια, δίνοντας τη δυνατότητα στους κατόχους ηλεκτρικών αυτοκινήτων να «φουλάρουν» γρήγορα την μπαταρία του οχήματός τους. 

Ολοκληρωμένα πρατήρια ενέργειας 

«Με τους ταχυφορτιστές μας, η φόρτιση της μπαταρίας από το 20% έως το 80% δεν διαρκεί περισσότερο από μισή ώρα. Επομένως, με μία σύντομη στάση, ένας οδηγός ηλεκτρικού Ι.Χ. θα μπορεί πρακτικά να ταξιδέψει οπουδήποτε στη χώρα», συμπληρώνει. 

Με αυτό τον τρόπο, το δίκτυο της «ElpeFuture ChargenGo» θα συμβάλει στο να αρθούν οι επιφυλάξεις που δημιουργεί η έλλειψη υποδομών φόρτισης στους Έλληνες οδηγούς, ώστε να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Επιφυλάξεις που, με τη σειρά τους, περιορίζουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, με συνέπεια να μην υπάρχει επιχειρηματικό κίνητρο για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης. Επομένως, με το ειδικό βάρος που έχουν τα Ελληνικά Πετρέλαια, προχωρούν στην υλοποίηση ενός εκτεταμένου δικτύου που θα συμβάλουν στο να δοθεί τέλος σε αυτό τον φαύλο κύκλο, ο οποίος κρατά καθηλωμένη την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας. 

«Την ίδια στιγμή, το δίκτυο αυτό αποτελεί βήμα για την εξέλιξη των πρατηρίων μας από σημεία ανεφοδιασμού με υγρά καύσιμα (δηλαδή τα παραδοσιακά "βενζινάδικα") σε ολοκληρωμένα πρατήρια ενέργειας, τα οποία θα υποστηρίζουν όλες τις μορφές αυτοκίνησης. Έτσι, η τροφοδοσία με ηλεκτρική ενέργεια έρχεται να προστεθεί στον ανεφοδιασμό με CNG για την αεριοκίνηση, ενώ στην πορεία θα πλαισιωθεί και με την τροφοδοσία με υδρογόνο, όταν αρχίσουν και στην Ελλάδα να κυκλοφορούν οχήματα με κυψέλες καυσίμου», καταλήγει ο κ. Κιαρτζής.