Οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρείες αρχίζουν σταδιακά αλλά σταθερά να μπαίνουν στο παιχνίδι της φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επενδύοντας από τώρα στον πολλά υποσχόμενο αυτό κλάδο, όπου ήδη καταγράφεται μεγάλη κινητικότητα.
Οι κολοσσοί αυτοί θέλουν τόσο να επωφεληθούν από τις νέες τεχνολογίες όσο και να θωρακιστούν απέναντι στην αναμενόμενη μείωση της κατανάλωσης αμόλυβδης και ντίζελ κίνησης που θα προκαλέσει η εξάπλωση των ηλεκτρικών οχημάτων.
Εταιρείες όπως η βρετανική ΒΡ και η βρετανοολλανδική Royal Dutch Shell προχωρούν ήδη σε εξαγορές εξειδικευμένων εταιρειών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων για να δημιουργήσουν τα δικά τους δίκτυα. Οι πετρελαϊκές εταιρείες έχουν ήδη μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση τέτοιου είδους δικτύων, καθώς διατηρούν χιλιάδες πρατήρια υγρών καυσίμων σε όλο τον κόσμο.
Oι άλλοι παίκτες: Μεγάλοι ανταγωνιστές τους είναι οι εταιρείες κοινής ωφέλειας, οι οποίες ήδη προμηθεύουν νοικοκυριά με ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και εξειδικευμένες εταιρείες του χώρου, στις οποίες περιλαμβάνονται και νεοφυείς επιχειρήσεις (startups). Ανταγωνιστές είναι επίσης οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αρκετές από τις οποίες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να δημιουργήσουν ή να συμμετάσχουν σε σχήματα δικτύων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ανάμεσα στις εταιρείες κοινής ωφέλειας που έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι είναι η Vattenfall της Σουηδίας και η Fortum Oyj της Φινλανδίας, οι οποίες το τελευταίο διάστημα έχουν παρουσιάσει σχέδιο ανάπτυξης με εγκατάσταση συστημάτων φόρτισης σε κατοικίες και γραφειακά συγκροτήματα.
Η ΒΡ εκτιμά ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων θα εκτοξευτούν καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 9.000% έως το 2040. Η τάση αυτή αναγκάζει εταιρείες - κολοσσούς από διαφορετικούς μέχρι σήμερα κλάδους να ανταγωνιστούν άλλες ή να αναζητήσουν συνεργασίες όπως ποτέ άλλοτε, λέει στο Bloomberg ο Ερικ Φέρμπερν, ιδρυτής και επικεφαλής της Pod Point, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Βρετανίας. Η ΒΡ ανακοίνωσε πριν από λίγες ημέρες ότι θα δώσει 170 εκατ. δολάρια για την εξαγορά της εταιρείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων Chargemaster.
Το σχέδιό της, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg, είναι να ενσωματώσει την τεχνολογία αυτή στο δίκτυο των υπαρχόντων πρατηρίων της. Ανάλογες κινήσεις έχει κάνει και η Royal Dutch Shell, η δεύτερη μεγαλύτερη πετρελαϊκή στον κόσμο με βάση την κεφαλαιοποίηση. Η Shell εκτιμά ότι 40% της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα γίνεται στο σπίτι και άλλο ένα 40% στον χώρο εργασίας. Για αυτό πέρυσι αγόρασε την εταιρεία First Utility, που είναι η έβδομη μεγαλύτερη εταιρεία παροχής ενέργειας στη Βρετανία. Για τις πετρελαϊκές, ο ανταγωνισμός από τις εταιρείες κοινής ωφέλειας είναι μεγάλος επειδή έρευνες έχουν δείξει ότι στην πλειονότητά τους οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιλέγουν ή θα επιλέγουν να φορτίζουν τα οχήματά τους το βράδυ κοντά στο σπίτι ή όπου τα αφήνουν ακίνητα για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων επιλέγουν να τα φορτίζουν όταν αυτά μένουν ακίνητα για τουλάχιστον τέσσερις ώρες.
(tanea.gr)