Τα ευρωπαϊκά διϋλιστήρια ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξασφάλιση φορτίων ιρανικού πετρελαίου, καθώς οι ναυτιλιακές αποφεύγουν τη μεταφορά του φοβούμενες τις αμερικανικές κυρώσεις.
Αυτό δήλωσαν πηγές του κλάδου στο Platts, τη στιγμή που η Ουάσιγκτον έχει δώσει διορία ως τις 4 Νοεμβρίου για τη λήξη των συμβολαίων αγοράς ιρανικού αργού. Σχετική ανακοίνωση εξέδωσε προ ημερών η London P&I Club, ναυτιλιακή συμβουλευτική εταιρεία, όπου αναφέρει πως ενημερώθηκε άτυπα από την Ουάσιγκτον ότι οι όποιες νέες συναλλαγές με το Ιράν τεθούν σε ισχύ μετά τις 8 Μαΐου μπορεί να οδηγήσουν σε αντίποινα.
Ελληνική ναυτιλιακή δήλωσε στο Platts ότι “θα πρέπει να αποφύγουμε να δένουμε στο Ιράν προς το παρόν προκειμένου να είμαστε προσεκτικοί έως ότου υπάρξουν διασαφηνίσεις για το συγκεκριμένο θέμα”.
Άλλη πηγή του Platts τόνισε ότι “οι Έλληνες και οι Τούρκοι ξεκίνησαν να αγοράζουν αργό πετρέλαιο ποικιλίας Urals για να αντικαταστήσουν το ιρανικό αργό”, του οποίου οι παραγγελίες αρχίζουν να ακυρώνονται ελλείψει διαθέσιμων μεταφορικών μέσων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μόνη ναύλωση που συμβολαιοποιήθηκε την Τετάρτη ήταν το τάνκερ Episkopi για φόρτωση στις 27-28 Μαΐου, αλλά πηγές του κλάδου τόνισαν ότι πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια νωρίτερης συμφωνίας που προηγήθηκε της 8ης Μαΐου.
Αντιθέτως, το ελληνικών συμφερόντων τάνκερ Ithaki Warrior δεν κατάφερε να εξασφαλίσει φόρτωση για την 1η Ιουνίου καθώς δεν μπόρεσε να ασφαλιστεί.