H αγορά των δεξαμενόπλοιων συνεχίζει να εμφανίζει θετικά σημάδια, με τους αναλυτές να εκτιμούν ότι η ζήτηση θα παραμείνει ισχυρή τόσο εντός του 2023 όσο και το 2024.
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της Allied σημειώνει ότι οι ενεργειακές ανάγκες της Ευρώπης έχουν οδηγήσει δεξαμενόπλοια μεγαλύτερου μεγέθους, όπως τα VLCCs, στον Ατλαντικό έναντι του «παραδοσιακού» τους route με προορισμό την Ασία.
Επιπλέον, η αγορά λαμβάνει υποστήριξη και από την περιορισμένη προσφορά, καθώς σημαντικός αριθμός πλοίων έχουν στραφεί στη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου, το οποίο υπόκειται σε κυρώσεις, και συνεπώς δεν δραστηριοποιούνται στις διεθνείς αγορές.
Όπως σημειώνει το Reuters, μια πρόσφατη εξέλιξη στο συγκεκριμένο μέτωπο είναι η αύξηση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από τα ΗΑΕ. Το γεγονός αυτό αντανακλά και τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, στο ευρύτερο πλαίσιο συνεργασίας Ρωσίας και χωρών της Μέσης Ανατολής, και δη του Αραβικού Κόλπου.
Τέλος, η Allied σημειώνει πως, παρότι στο μέτωπο των clean tankers οι ναύλοι έχουν καταγράψει πτώση, η ζήτηση αναμένεται να παραμείνει ισχυρή στο άμεσο μέλλον.
(Ναυτικά Χρονικά)