Τρίτη 7 Μαρτίου 2023

Η μεταφόρτωση ρωσικού αργού στα ανοιχτά της Ισπανίας καλά κρατεί

Μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου εξακολουθούν να μεταφορτώνονται από το ένα τάνκερ στο άλλο μόλις λίγα μίλια ανοιχτά των ισπανικών ακτών - και μόλις λίγες εβδομάδες αφού οι αρχές της χώρας υπενθύμισαν γραπτώς στις τοπικές εταιρείες ότι η εν λόγω δραστηριότητα απαγορεύεται.

Τέσσερα VLCC, δηλαδή πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου, βρίσκονται τώρα αγκυροβολημένα στα ανοιχτά της Θέουτα, ισπανικού θύλακα στη βόρεια Αφρική, σύμφωνα με τη Vortexa και τα δεδομένα παρακολούθησης πλοίων που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg. Αθροιστικά μπορούν να χωρέσουν περίπου 8 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου.

Το ένα δεξαμενόπλοιο εξ αυτών, το Veronica, έλαβε ήδη φορτία από δύο μικρότερα πλοία και τώρα παίρνει πετρέλαιο από ένα τρίτο. Το δεύτερο, το Anshun II, μόλις παρέλαβε ένα φορτίο από ένα μικρότερο σκάφος, ενώ τα άλλα δύο δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα.

Στις αρχές Φεβρουαρίου, οι ισπανικές αρχές έστειλαν επιστολή σε εγχώριες εταιρείες ναυτιλιακών υπηρεσιών υπενθυμίζοντάς τους ότι απαγορεύεται η παροχή βοηθητικών-προστατευτικών fenders εφόσον πραγματοποιούνται μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου έστω και καθ' υποψία, ακόμη και σε διεθνή ύδατα.

Αλλά από τα τέλη Φεβρουαρίου, μετά από παύση δραστηριότητας για δύο εβδομάδες, οι θαλάσσιες μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου Ουραλίων ξαναξεκίνησαν.

Οι εταιρείες της Ευρωπαϊκής Ένωσης απαγορεύεται να παρέχουν ναυτιλιακές και ναυτασφαλιστικές υπηρεσίες εφόσον το φορτίο επί του πλοίου δεν αγοράζεται στα όρια του πλαφόν 60 δολ./βαρέλι που έχει επιβάλει η G7. Δεν είναι σαφές εάν αυτό το όριο έχει παραβιαστεί ή όχι για το πετρέλαιο που μεταφορτώνεται στη Θέουτα.

Οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο έχουν γίνει σημαντικός τρόπος εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας ρωσικού πετρελαίου στην αγορά. Περίπου το ένα τρίτο των εξαγωγών πετρελαίου Ουραλίων μεταφορτώθηκε στη θάλασσα τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τη Vortexa.

Οι κύριοι κόμβοι της εν λόγω δραστηριότητας από τον Δεκέμβριο, όταν η ΕΕ απαγόρευσε σχεδόν όλες τις θαλάσσιες εισαγωγές και υιοθέτησε το πλαφόν στην τιμή του ρωσικού αργού, είναι η Θέουτα και η Καλαμάτα, υπενθυμίζει το Bloomberg.

Σχεδόν 30 εκατομμύρια βαρέλια αργού Ουραλίων έχουν μετακινηθεί μεταξύ δεξαμενόπλοιων μέχρι στιγμής φέτος. Η Θέουτα αντιπροσωπεύει περίπου το 43% αυτής της δραστηριότητας και η Καλαμάτα σχεδόν το υπόλοιπο ποσοστό. Στη συνέχεια, τα φορτία κατευθύνονται προς την Ασία.

(euro2day.gr)