Τουλάχιστον 44 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 72 τραυματίστηκαν εκ των οποίων 15 πήραν εξιτήριο, με τους 57 να παραμένουν στο νοσοκομειο και 6 από αυτούς να είναι στην ΜΕΘ, μετά από τη σύγκρουση επιβατικής με εμπορευματική αμαξοστοιχία στα Τέμπη αργά το βράδυ της Τρίτης, σύμφωνα με νεότερη επίσημη ενημέρωση από εκπρόσωπο Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, Βασίλης Βαθρακογιάννης.
Παραμένουν οι φόβοι για περισσότερα θύματα καθώς τα δύο πρώτα βαγόνια έχουν πολτοποιηθεί μετά την μετωπική σύγκρουση.
Αυτό είναι το σημείο που οδήγησε στο δυστύχημα
Αυτό είναι το σημείο στις ράγες στο οποίο ο σταθμάρχης ξέχασε να γυρίσει το κλειδί και προκλήθηκε η μετωπική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
«Θα χρειαστεί εξέταση DNA για να αναγνωριστούν τα θύματα»
Ο Γιώργος Μαθιόπουλος, πρόεδρος εργαζομένων ΕΚΑΒ, μιλώντας στο MEGA για την κατάσταση που επικρατεί στα Τέμπη έκανε λόγο για σκηνές βγαλμένες από ταινία.
«Η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη. Δύσκολη είναι και η ταυτοποίηση των θυμάτων. Θα χρειαστεί να γίνει εξέταση DNA να αναγνωριστούν τα θύματα. Συνεχίζουμε να μεταφέρουμε τα εγκλωβισμένα άτομα. Η κατάσταση είναι πρωτόγνωρη, σκηνές βγαλμένες από ταινία. Εμείς λάβαμε τη κλήση στις 11.25 και σε επτά λεπτά έφτασαν τα πρώτα ασθενοφόρα και μεταφέραμε αρκετά γρήγορα τους βαριά τραυματισμένους», είπε.
Παραιτήθηκε ο Κώστας Καραμανλής
Παραιτήθηκε ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε ο ίδιος, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι: «Δηλώνω την παραίτησή μου από τη θέση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Είναι αυτό που νιώθω καθήκον μου να πράξω ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στη μνήμη των ανθρώπων που έφυγαν τόσο άδικα και αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τα διαχρονικά λάθη του ελληνικού κράτους και του πολιτικού συστήματος».
Παραδοχή σταθμάρχη: «Έστειλα το επιβατηγό στη λάθος γραμμή»
Στη παραδοχή ενός μοιραίου λάθους που οδήγησε στο δυστύχημα στα Τέμπη το οποίο στοίχισε τη ζωή -μέχρι στιγμής- σε 36 άτομα, προχώρησε ο σταθμάρχης της Λάρισας, μέσω της κατάθεσής του.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, ο σταθμάρχης ανέφερε πως οι γραμμές ήταν και οι δύο ανοιχτές. Συγκεκριμένα, είπε πως εκείνη την ώρα που ήρθε το τρένο προσπαθούσε να βάλει στην κατάλληλη θέση ένα άλλο τοπικό τρένο. Έτσι, άλλαξε τα κλειδιά των γραμμών και δεν τα επανέφερε στην θέση του.
Ο σταθμάρχης παραδέχεται πως έκανε λάθος. Έβαλε το τρένο που αναχώρησε από την Λάρισα στη γραμμή που ερχόταν η εμπορική αμαξοστοιχία καταλάθος, επειδή μπερδεύτηκε.
Ακόμα και ισόβια για όσους εμπλεκόνται
Αντιμέτωποι ακόμα και με βαριά κακουργήματα ενδέχεται να βρεθούν οι εμπλεκόμενοι στο πολύνεκρο δυστύχημα.
Οι έρευνες της δικαιοσύνης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη με τις αρμόδιες αρχές να έχουν βάλει στο κάδρο αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα που επισύρουν ποινές από πρόσκαιρη κάθειρξη δέκα ετών μέχρι και ισόβια.
Στο πλαίσιο της προανάκρισης δίνει ήδη εξηγήσεις ο σταθμάρχης, παρουσία εισαγγελέα, ενώ παράλληλα μεταβαίνει επί τόπου και ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας Σταμάτης Δασκαλόπουλος, ο οποίος έχει και την εποπτεία όλης της προανακριτικής διαδικασίας με στόχο την απόδοση ποινικών ευθυνών όπου και αν αυτές ανήκουν με τη άσκηση ποινικών διώξεων σύμφωνα και με τις τελευταίες αλλαγές του Ποινικού Κώδικα.
ΕΕ εγκαλεί Ελλάδα για τα τρένα – Η αυστηρή προειδοποίηση πριν 15 μέρες
Πέραν των εργαζομένων οι οποίοι με την πιο πρόσφατη ανακοίνωσή τους πριν από τρεις εβδομάδες προειδοποιούσαν ότι «όσο δεν παίρνονται μέτρα προστασίας στους εργασιακούς χώρους και για την ασφαλή λειτουργία και κυκλοφορία των τρένων, τα ατυχήματα δεν έχουν τελειωμό» και πως «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται», στις 15 Φεβρουαρίου, ούτε 15 μέρες καλά-καλά πριν από την τραγωδία στα Τέμπη, η ίδια η Κομισιόν έστειλε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο.
Ο λόγος ήταν επειδή η χώρα δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού χώρου.
«Η συγκεκριμένη οδηγία διευκρινίζει ότι τα κράτη μέλη έπρεπε να εξασφαλίσουν τη σύναψη συμβατικής συμφωνίας μεταξύ της εθνικής αρμόδιας αρχής και του διαχειριστή σιδηροδρομικής υποδομής το αργότερο έως τις 16 Ιουνίου 2015 και τη δημοσίευσή της εντός ενός μηνός», επεσήμαινε στην ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπογράμμιζε, μάλιστα, με τον πλέον σαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως «η σύναψη και δημοσίευση της εν λόγω συμφωνίας είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη διαφάνεια των επικείμενων έργων στο δίκτυο σιδηροδρομικής υποδομής».
Δημοσία δαπάνη η κηδεία των θυμάτων της τραγωδίας
Δημοσία δαπάνη θα τελεστούν οι κηδείες των θυμάτων του τραγικού δυστυχήματος.
Η απόφαση ελήφθη από τους υπουργούς Εσωτερικών Μάκη Βορίδη και Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα.
«Απανθρακωμένοι και διαμελισμένοι σοροί – Δύσκολη η αναγνώριση»
«Πρόκειται για μια μαζική τραγωδία. Βρισκόμαστε στη διαδικασία ταυτοποίησης και αναγνώρισης των σορών από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία που χρειάζεται χρόνο. Είναι πραγματικά απίστευτο αυτό που συνέβη» αναφέρει η ιατροδικαστής Ρουμπίνη Λεονταρή, η οποία έχει αναλάβει τη διαδικασία της νεκροψίας και νεκροτομής των νεκρών.
Στη συνέχεια τόνισε πως σε αυτό το στάδιο αυτό που πρέπει να γίνει είναι η ταυτοποίηση και η αναγνώριση των θυμάτων.
«Το τραγικό κομμάτι είναι όταν οι οικογένειες θα αρχίσουν να αναγνωρίζουν τις σορούς».
Σύμφωνα με τη λίστα που δημοσιεύει το onlarissa.gr oι τραυματίες από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη έχουν μεταφερθεί στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας, το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Λάρισας, στο ΑΧΕΠΑ, στο Νοσοκομείο Γεννηματάς της Θεσσαλονίκης, ενώ δύο νοσηλεύονται στο Γενικό Νοσοκομείο Κατερίνης.
Ανάμεσα στους τραυματίες είναι και ένα κοριτσάκι 6,5 μηνών που νοσηλεύεται στη χειρουργική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας.
Συνολικά 20 άτομα νοσηλεύονται σε ΑΧΕΠΑ, Γεννηματά και Νοσοκομείο Κατερίνης, 22 στο ΓΝΛ, 32 στο ΠΓΝΛ και έξι νοσηλεύονται στις ΜΕΘ στη Λάρισα.
Αυτό που βλέπει κανείς στις λίστες είναι ότι πρόκειται στην συντριπτική πλειονότητα για παιδιά 18-20 ετών, φοιτητές οι περισσότεροι.