Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

Κίνα: Mειώθηκαν οι εισαγωγές πετρελαίου τον Σεπτέμβριο

Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας τον Σεπτέμβριο ήταν 2% χαμηλότερα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, σύμφωνα με στοιχεία τη Δευτέρα, καθώς ανεξάρτητα διυλιστήρια περιόρισαν τη διακίνηση εν μέσω χαμηλών περιθωρίων κέρδους και ανεπαρκούς ζήτησης.


Ωστόσο, τα κρατικά διυλιστήρια αύξησαν τις εξαγωγές καυσίμων στον υψηλότερο μηνιαίο όγκο από τον Ιούνιο του 2021 για να επωφεληθούν από τα ισχυρά περιθώρια εξαγωγών, σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διοίκησης Τελωνείων.

Ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού στον κόσμο εισήγαγε 40,24 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου τον περασμένο μήνα, που ισοδυναμεί με περίπου 9,79 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd). Ενώ αυτό ήταν υψηλότερο από 9,5 εκατομμύρια bpd τον Αύγουστο, οι αποστολές παρέμειναν κάτω από τα σχεδόν 10 εκατομμύρια bpd που εισήχθησαν ένα χρόνο νωρίτερα.

Οι εισαγωγές για τα τρία πρώτα τρίμηνα του έτους ανήλθαν σε 370,4 εκατ. τόνους ή περίπου 9,9 εκατ. bpd, 4,3% χαμηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Αυτή σηματοδοτεί την πρώτη ετήσια πτώση για αυτήν την περίοδο τουλάχιστον από το 2014.

Η ζήτηση καυσίμων της Κίνας δέχτηκε σκληρό πλήγμα καθώς οι δραστικοί περιορισμοί του Πεκίνου για τον COVID-19 κατέπνιξαν τις ταξιδιωτικές και μεταποιητικές δραστηριότητες.

Ενώ τα κρατικά διυλιστήρια επέστρεψαν ως επί το πλείστον από διακοπές λειτουργίας και προγραμματισμένη συντήρηση, τα ανεξάρτητα διυλιστήρια, τα οποία αποτελούν περίπου το ένα πέμπτο των εισαγωγών αργού πετρελαίου της Κίνας, συνέχισαν να συγκρατούν την παραγωγή τους.
Ωστόσο, τα στοιχεία έδειξαν ότι τον περασμένο μήνα οι εξαγωγές διυλισμένων καυσίμων -συμπεριλαμβανομένου του ντίζελ, της βενζίνης, των αεροπορικών καυσίμων και του μαζούτ πλοίων- αυξήθηκαν κατά 36% από πέρυσι σε 5,64 εκατομμύρια τόνους.

Οι εξαγωγές από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα μειώθηκαν κατά 27,6% στους 35,45 εκατομμύρια τόνους, ως αποτέλεσμα της πολιτικής του Πεκίνου που υιοθετήθηκε στα τέλη του 2021 για περιορισμό των εξαγωγών καυσίμων και της υπερβολικής επεξεργασίας διυλιστηρίων.
Ωστόσο, στα τέλη Σεπτεμβρίου, το Πεκίνο κυκλοφόρησε σύνολο ποσοστώσεων εξαγωγής καυσίμωνγια να τονώσει την πτωχευμένη οικονομία του, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε περαιτέρω ανάκαμψη των εξαγωγών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Οι εισαγωγές φυσικού αερίου τον περασμένο μήνα μέσω αγωγών και ως υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ανέκαμψαν επίσης στους 10,15 εκατομμύρια τόνους, το υψηλότερο από τον Ιανουάριο, έδειξαν τα στοιχεία.

Ωστόσο, οι όγκοι ήταν 4,4% χαμηλότεροι από πέρυσι, με τις εισαγωγές LNG να είναι το πρόβλημα καθώς οι εταιρείες απέφευγαν τις ακριβές αγορές spot. 
Οι εισαγωγές φυσικού αερίου για τους πρώτους εννέα μήνες του έτους μειώθηκαν κατά 9,5% σε ετήσια βάση στους 81,16 εκατ. τόνους.


www.worldenergynews.gr